تزریق ژل یا چربی زیر چشم؛ نتایج و مدت ماندگاری

تزریق چربی یا ژل به زیر چشم

افزایش سن سبب از بین رفتن بافت‌های چربی زیر پوست می‌گردد؛ در نتیجه این قسمت از بدن حالت گودی پیدا کرده و چین و چروک‌ها ظاهر می‌شوند. این اتفاق باعث می‌شود تا پوست حالت جوانی و شادابی خود را از دست دهد. خوشبختانه با پیشرفت علم راه‌های مختلفی برای رفع چین و چروک و بازگرداندن زیبایی به پوست ایجاد شده است که رایج‌ترین آن‌ها تکنیک‌های تزریق است. در بین روش‌های تزریق نیز، تزریق چربی و ژل به عنوان بهترین و موثرترین روش‌ها شناخته می‌شوند.

از آنجایی که یکی از مهم‌ترین نواحی صورت که نشانه‌های پیری در آن سریع‌تر از سایر بخش‌ها بروز پیدا می‌کند اطراف چشم است، تزریق ژل به زیر چشم و یا تزریق چربی به‌ آن توانسته با استقبال پزشکان و بیماران روبرو شود.

تزریق ژل زیر چشم در کلینیک رز

در صورتی که فکر می‌کنید تزریق چربی در زیر چشم یا تزریق ژل می‌تواند گزینه مناسبی برای زیبایی و جوانسازی چهره شما باشد بهتر است در خواندن مطالب این مقاله ما را همراهی کنید. چرا که قصد داریم در مورد تمامی جزئیات این موضوع صحبت کنیم. بعد از اینکه تصمیم خود را در این زمینه گرفتید می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک زیبایی رز تماس گرفته و برای دریافت وقت مشاوره و جلسه تزریق ژل یا چربی اقدام کنید.

تزریق ژل یا چربی زیر چشم چگونه است؟

آیا تزریق ژل به زیر چشم ممکن است؟

تزریق ژل در زمینه‌های مختلف زیبایی و جوانسازی پوست مورد استفاده قرار می‌گیرد که از جمله این موارد می‌توان به رفع خطوط ریز اطراف چشم که به دلیل بالا رفتن سن یا در نتیجه ژنتیک ایجاد شده است اشاره کرد.

علاوه بر این، به دلیل مزایای قابل توجهی که تزریق ژل دارد پزشکان از آن به عنوان گزینه‌ای مناسب و کم هزینه برای رفع چین و چروک و گودی زیر چشم استفاده می‌کنند. باید توجه داشته باشید که نواحی اطراف چشم بسیار حساس بوده و عملیات تزریق فیلر به زیر چشم باید توسط پزشک متخصص و انجام شود. مراحل تزریق ژل به زیر چشم عبارت هستند از:

آیا تزریق ژل به زیر چشم ممکن است؟

  1. بررسی میزان تاثیر و شرایط زیباجو جهت تایید صلاحیت برای انجام این تکنیک زیبایی
  2. تعیین وقت مناسب جهت تزریق بعد از اطمینان از سلامت عمومی بدن.
  3. به منظور آغاز تزریق ژل ابتدا پزشک پوست ناحیه تزریق را ضد عفونی می‌کند، گاهی نیز ممکن است به درخواست زیباجو می‌توان از بی حسی موضعی مانند لیدوکائین قبل از شروع درمان استفاده نمود. در برخی موارد لیدوکائین از قبل در سرنگ همراه با پرکننده پوستی مخلوط شده است.
  4. به شما اجازه داده می‌شود بنشینید تا پزشک ژل را تزریق کند. در طول تزریق، چند سی سی با توجه به میزان فرورفتگی و چروک‌های زیر چشم وارد می‌شود.
  5. تزریق ژل زیر چشم با احتساب مرحله بی‌حسی و آماده سازی حدود 30 تا 60 دقیقه طول خواهد کشید.

عکس قبل و بعد تزریق ژل زیر چشم

تزریق چربی به زیر چشم چیست؟

تزریق چربی به زیر چشم به عنوان یک گزینه بسیار مناسب و ایده‌آل جهت رفع چین و چروک و گودی زیر چشم شناخته می‌شود. این روش جوانسازی چهره در مقایسه با سایر روش‌های درمانی مشابه، دارای ماندگاری بیشتر و عوارض جانبی احتمالی کمتر است و به همین دلیل اغلب پزشکان و مردم استفاده از آن را ترجیح می‌دهند.

اساس کار به این صورت است که پزشک متخصص چربی‌های اضافی انباشته شده در بدن مثل چربی‌های شکم، پهلو و یا ران که نسبت به رژیم و ورزش مقاوم شده‌اند را استخراج کرده و بعد از انجام آماده‌سازی‌های لازم و تصفیه سلول‌های چربی، آن را به نواحی اطراف و زیر چشم تزریق می‌کند. در نتیجه این کار مشکلاتی مثل گودی زیر چشم، چین و چروک و تیرگی ایجاد شده در این ناحیه از بین رفته و کاندید تزریق چربی می‌تواند به ظاهر دلخواه و ایده‌آل خود برسد.

نحوه تزریق ژلاعمال بی‌حسی موضعی
استریل کردن پوست
انتخاب برند مناسب
تزریق با سرنگ مخصوص
نحوه تزریق چربیاستخراج چربی از بدن
سانتریفیوژ کردن چربی
اعمال بی‌حسی موضعی
تزریق چربی با سرنگ
مراقبت قبلپرهیز از دخانیات و الکل
پرهیز از داروهای رقیق‌کننده خون
پرهیز از مکمل‌های گیاهی
مراقبت بعدعدم دستکاری محل تزریق
بالاتر بودن سر از بدن
خم نکردن سر
نرفتن به محیط‌های گرم
شستن صورت با آب ولرم
عدم مصرف دخانیات و الکل
هیدارته نگهداشتن بدن

نتیجه تزریق فیلر زیر چشم

نتایج حاصل از تزریق ژل در زیر چشم

  1. پرکننده‌های چشمی بلافاصله بعد از پایان جلسه درمان موجب کاهش حداکثری تیرگی و چین و چروک زیر چشم می‌شوند.
  2. ماندگاری حاصل از تزریق فیلر به زیر چشم بسته به برند مورد استفاده متفاوت است، به عنوان مثال ژل‌های مبتنی بر اسید هیالورونیک معمولاً از 9 ماه تا 1 سال، کلسیم هیدروکسی لپاتیت معمولاً بین 12 تا 18 ماه و اسید پلی ال-لاکتیک تا 2 سال ماندگاری خواهند داشت.
  3. تزریق ژل در زیر چشم تا حد زیادی منجر به تقارن دو طرف صورت، طبیعی شدن حالت چشم‌ها و جوانسازی زیر چشم می‌گردد.

استفاده از چربی برای پر کردن زیر چشم

در روش انتقال چربی زیر چشم، پزشک متخصص از چربی‌های بدن فرد متقاضی جهت رسیدن به ظاهر ایده‌آل استفاده می‌کند. در نتیجه هیچگونه ماده شیمیایی و یا خارجی بیگانه وارد بدن فرد نمی‌شود و این خود مزیت بسیار بزرگی در بین سایر روش‌های زیبایی و جوانسازی چهره به حساب می‌آید. به این صورت که:

  1. ابتدا ناحیه مناسبی برای استخراج چربی در بدن با صلاح‌دید پزشک انتخاب می‌شود.
  2. سپس به کمک یکی از روش‌های استخراج چربی که معمولاً عمل زیبایی لیپوماتیک است، چربی‌های اضافی برداشت می‌شوند.
  3. در مرحله بعدی چربی‌های برداشته شده با جداسازی ترکیبات اضافی همراه آن توسط سانتریفیوژ، جهت تزریق دوباره به بدن آماده می‌گردند.
  4. در مرحله نهایی پزشک توسط سرنگ مخصوص، حجم مشخصی از چربی را به نواحی اطراف چشم تزریق می‌کند.

تزریق فیلر زیر چشم

آمادگی قبل از تزریق ژل به زیر چشم

از آنجایی که تزریق ژل یا چربی به زیر چشم نوعی اقدام زیبایی محسوب می‌شود رعایت برخی نکات و آمادگی‌های قبل از انجام آن ضروری است. از جمله مهم‌ترین این موارد که توسط پزشک نیز عنوان خواهند شد، عبارتند از:

  1. قبل از هر تصمیمی، در مورد پزشک و کلینیکی که قرار است انتخاب کنید تحقیقات لازم را انجام دهید چرا که این دو مورد از اهمیت بالایی در ایجاد نتیجه رضایت‌بخش برخوردار هستند.
  2. حتما قبل از اقدام به این کار با پزشک خود در مورد سابقه بیماری خاص، حساسیت دارویی و… صحبت کنید.
  3. در صورت مصرف دارو یا پماد خاص، حتما آن را با پزشک خود در میان بگذارید.
  4. توصیه می‌شود از چند روز قبل از مصرف داروهایی که سبب رقیق شدن خون می‌شوند (مانند آسپرین) پرهیز کنید.
  5. همچنین چند روز قبل قبل از تزریق باید مشروبات الکلی و دخانیات را کنار بگذارید.
  6. قبل از شروع به کار صورت خود را به خوبی با آب و مایع شست و شوی صورت بشویید و از هیچگونه کرم و لوازم آرایشی استفاده نکنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر زیر چشم

مراقبت های بعد از تزریق ژل زیر چشم

بعد از اینکه فرآیند تزریق به اتمام رسید، متخصص توصیه های مراقبتی بعد از تزریق ژل یا چربی زیر چشم را ارائه خواهد کرد که باید به تمامی این نکات توجه کنید:

  1. عدم مصرف دخانیات و الکل تا چند روز بعد از تزریق
  2. عدم دستکاری محل تزریق
  3. بالاتر بودن سر از بدن در زمان استراحت
  4. مصرف آب کافی در طول روز
  5. خوردن میوه و سبزیجات برای ترمیم سریع بافت‌ها
  6. نشستن صورت تا 24 ساعت
  7. شستن صورت با آب ولرم
  8. نرفتن به محیط‌های گرم شامل سونا، جکوزی، سولاریوم و حمام آفتاب
  9. قرار نگرفتن در معرض تابش مستقیم خورشید تا چند روز

نتایج ترانسفر چربی زیر چشم

نتایج حاصل از تزریق چربی در زیر چشم

  1. استفاده از چربی خود شخص برای پر کردن زیر چشم سبب می‌شود تا هیچگونه عارضه جانبی جدی نظیر حساسیت‌های پوستی و واکنش‌های جدی بدن نسبت به یک جسم خارجی ایجاد نشود. البته امکان مشاهده مواردی مثل کبودی در اثر تزریق وجود دارد که در عرض چند روز بهبود پیدا کرده و فرد می‌تواند به محض اتمام کار از نتایج مثبت به وجود آمده لذت ببرد.
  2. تزریق چربی در زیر چشم اگرچه هزینه بالاتری دارد اما نتایج طولانی مدتی را به همراه خواهد داشت. به طور کلی نتایج حاصل از پیوند چربی زیر چشم حداقل سه سال دوام خواهند داشت.
  3. افزایش حجم و کاهش تیرگی و چروک زیر چشم همراه با عوارض جانبی کم و غیر جدی

افراد مناسب برای تزریق فیلر چشم

چه کسی کاندیدای خوبی برای تزریق ژل یا چربی در زیر چشم است؟

تیرگی، چین و چروک و گودرفتگی در ناحیه زیر چشم اغلب ژنتیکی است و برخی از عوامل دیگر مانند افزایش سن، الگوهای خواب نامناسب، کم آبی بدن، رنگدانه زیاد و سبک زندگی می‌توانند باعث ایجاد آن شوند. به طور کلی همه افراد کاندید مناسبی برای تزریق ژل یا چربی در زیر چشم نیستند، به عنوان مثال اگر سیگار می‌کشید یا زیاد الکل می‌‌نوشید، پزشک ممکن است در مورد تزریق این موارد به شما هشدار دهد.

سیگار کشیدن و مصرف زیاد الکل ممکن است مانع بهبودی پس از تزریق شود و همچنین مدت زمان ماندگاری نتایج را کاهش دهد. افراد زیر بهترین کاندیدهای تزریق پرکننده در زیر چشم خود هستند:

  1. برخی از افراد به طور طبیعی دارای چشم‌های گود شده با درجات مختلف هستند. تزریق ژل و چربی زیر چشم می‌تواند به رفع این مشکل در برخی افراد کمک کند.
  2. افزایش سن نیز می‌تواند باعث تشکیل چروک، فرورفتگی، تیره و توخالی شدن زیر چشم شود. علاوه بر این، با افزایش سن چربی‌های زیر چشم از بین می‌روند یا کاهش می‌یابند و باعث ایجاد فرو رفتن چشم‌ها در یک گودی می‌شوند که می‌تواند منجر به جدایی عمیق بین ناحیه زیر چشم و گونه شود. به این ترتیب می‌توان با استفاده از ژل یا چربی به درمان یا جلوگیری از این علائم پرداخت.
  3. تمام خانم‌ها و آقایان بالای 30سال که در زیر چشمشان دارای چین‌های متوسط تا عمیق هستند.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی به گونه – برجسته سازی با ماندگاری بالا
نوشتهٔ بعدی
تفاوت تزریق ژل و بوتاکس چیست؟ کدام بهتر است؟

4 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید