ژل رستیلن ساخت کجاست؟ | نقد و بررسی

تزریق ژل مارک رستیلن

افراد زیادی قصد تزریق ژل به نواحی مختلف بدن خود را دارند؛ اما نمی دانند که کدام یک از برند های ژل دارای کیفیت بهتر و قوی تر هستند. رستیلن یک از برند های تولید ژل برای تزریق فیلر است که امروزه از این برند برای کاربرد های مختلف از جمله برجسته کردن لب ها، گونه ها و رفع چین و چروک های صورت استفاده می کنند. رستیلن ژل هایی را تولید می کند که حاوی اسید هالورونیک است که توسط بسیاری از سازمان و ها و پزشکان از لحاظ ایمنی و کیفیت تایید می شوند. از جمله این سازمان ها، سازمان بهداشت و درمان آمریکا FDA تزریق ژل های رستیلن را از سال 2003 تایید می کند.

Restylane یا رستیلن از جمله فیلرهای بسیار معروف صورت مبتنی بر اسید هیالورونیک است که به صاف شدن چین و چروک و حجیم شدن گونه ها و لب‌های شما کمک می‌کند. هیالورونیک اسید به طور طبیعی در پوست ما، به ویژه در بافت همبند، تولید می‌شود. این ژل به طور معمول در گونه‌ها، لب‌ها، چین‌های اطراف بینی و اطراف دهان استفاده می‌شود.

کاربردهای تزریق ژل رستیلن

میزان ایمنی ژل رستیلن

  1. مصرف رستیلن در سال 2003 توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تأیید شد.
  2. این ژل برای استفاده در افراد زیر 21 سال تأیید نشده است.
  3. عوارض جانبی شایع تزریق ژل رسیتیلنبسیار ناچیز است و شلام مواردی همچون تورم، کبودی خفیف، درد بسیار کم و موقت، خارش در محل تزریق می‌باشد.

نحوه تزریق ژل رسیتیلن چگونه است؟

تزریق ژل رستیلن در صورت یک روش زیبایی نسبتاً آسان است و این کار را می‌توان در مطب یک پزشک باتجربه انجام داد. تزریق فیلر معمولاً با بی‌حسی موضعی و بدون انجام هیچگونه برشی انجام می‌شود و میزان احساس درد طی تزریق تقریبا صفر است و از این بابت نباید نگرانی داشت. بسته به میزان و عمق چروک‌ها یا گستردگی نواحی که قرار است حجم‌دهی شوند، تزریق Restylane ممکن است بین چند دقیقه تا نیم ساعت طول بکشد. مراحل و نحوه تزریق فیلر رستیلن را در ادامه می‌خوانید:

  1. پزشک یک یا چند محل تزریق را در مناطق درمان انتخاب می‌کند و علامت می‌زند؛ سپس این مناطق را با ضد عفونی کننده تمیز می‌کند تا مانع از ورود میکروب و شیوع عفونت در مناطق تحت درمان شود.
  2. در مرحله بعد پزشک Restylane را زیر پوست زیباجو با استفاده از یک سوزن فوق العاده ریز به مناطق درمان تزریق می‌کند.
  3. پزشک حین تزریق منطقه تحت درمان را ماساژ می‌دهد تا تعیین کند که چقدر Restylane مورد نیاز است.
  4. تزریق ژل رستیلن معمولاً کمتر از یک ساعت طول می‌کشد و به شما این امکان را می‌دهد که بلافاصله به خانه بروید.
  5. زمان بهبودی آن کمتر از یک روز است بنابراین می‌توانید بلافاصله به محل کار خود برگردید.

اثرات تزریق ژل رسیتیلن

ژل رستیلن با قرار گرفتن در زیر پوست نقاطی که کلاژن و سایر بافت‌هایش را از دست داده است، شروع به حجیم شدن می‌کند و باعث صاف شدن، لیفتینگ پوست و شفاف‌تر شدن آن می‌شود. اسید هیالورونیک موجود در Restylane به پوست شما می‌چسبد و آب موجود در اسید، حجم مورد نظر را تأمین می‌کند.

هیالورونیک اسید قابلیت جذب آب بیشتری را نیز دارد که می‌تواند منجر به حفظ حجم ناشی از تزریق  در طی زمان شود. بیشتر افراد بلافاصله پس از تزریق نتیجه را می‌بینند. زیرا بافت زیر پوست بلافاصله پس از تزریق شروع به صاف شدن چین و چروک می‌کند. اثرات کامل تزریق ژل رسیتیلن را می‌توان در طی یک هفته تا دو هفته مشاهده کرد. به دلیل وجود انواع مختلفی از ژل Restylane و گستردگی مناطق مختلف صورت که می‌توان آن‌ها را مورد هدف قرار داد، می‌توانید با دکتر روحانی در کلینیک پوست و مو رز به صورت حضوری و با تعیین نوبت مشورت کنید.

کاربرد ژل رستیلندرمان چروک‌های عمیق پوست
فرم دادن به صورت
حالت دادن به گونه
درمان سیاهی زیر چشم
هزینه ژل رستیلندستمزد متخصص و کلینیک
موقعیت جغرافیایی کلینیک
مقدار ژل مورد استفاده
تعداد جلسات تزریق
اندازه تزریق فیلر
کاندیدها نامناسب برای ژل رستیلنافرادی که به پروتئین باکتریایی حساسیت دارند.
مبتلایان به نقص ایمنی
کسانی که باید داروهای رقیق کننده خون را به طور منظم مصرف کنند.
خانم‌های بارداری یا شیردهی
افراد زیر 21 سال
تاثیر ژل رستیلنافزایش قدرت کلاژن‌سازی پوست
صاف کردن پوست
افزایش حجم از دست رفته پوست

تفاوت های تزریق ژل رستیلن با سایر فیلر ها

ژل‌های زیادی امروزه در بازار موجود است که هر کدام توسط شرکت‌های فعال در حوزه پزشکی و زیبایی تولید می‌شوند. هر کدام ار این برندها فرمولاسیون منحصر به فرد خود را دارند و برای هدف‌های معینی تولید شده‌اند. به طور کلی ژل‌های پوستی دارای شباهت‌های زیادی در نحوه تاثیر گذاری، نحوه تزریق و یا سایر موارد دیگر دارند؛ اما تفاوت‌های جزئی بین آنان وجود دارد که عمدتا به دلیل نوع تهیه و مواد تشکیل دهنده‌شان می‌باشد. برخی از تفاوت‌های رستیلن با سایر ژل‌ها عبارت است از:

  1. عمده تفاوت بین ژل رستیلن و سایر ژل‌های موجود در بازار در میزان ماندگاری آن‌ها پس از تزریق فیلر می‌باشد؛ معمولا طول عمر ژل‌ها بعد از تزریق بین 6 ماه الی 1 سال است.
  2. برخی از ژل‌ها برخلاف رستیلن در ساختار خود از ترکیباتی مانند هیالورونیک اسید و کلاژن استفاده نمی‌کنند؛ اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بافت همبند پوست وجود دارد و علاوه بر ایجاد ظاهری طبیعی موجب می‌شود که بعد از چند ماه به بدن جذب شود.
  3. بعد از تزریق ژل رستیلن به صورت هیچ گونه خونریزی و کبودی به وجود نمی‌آید زیرا این ژل بافت بسیار سبک و نرمی دارد.

تفاوت تزریق ژل رستیلن با سایر فیلر ها

کاربرد و انواع تزریق ژل رستیلن

ژل رستیلن دارای انواع مختلفی است که هر یک دارای کاربردی خاص در زمینه تزریق فیلر است که برای اهدافی جداگانه به کار گرفته می‌شوند. لازم است که زیباجو قبل از تزریق ژل رستیلن خواسته و انتظارات خود را برای پزشک متخصص شرح دهد تا وی با معاینه و بررسی تشخیص دهد که کدام نوع نوع ژل برای رسیدن به هدف مورد نظر کاربرد دارد.

به طور کلی ژل رستیلن دارای 4 نوع متفاوت است که از آن‌ها می‌توان در مناطق مختلف صورت (مانند لب‌ها، گونه‌ها، چین‌های صورت، خط اخم و خط لبخند) استفاده نمود. همه انواع رستیلن پرکننده‌هایی مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند اما هر کدام با هدف خاصی متفاوت طراحی شده‌اند.  در زیر به طور جداگانه در مورد کاربرد هرکدام از آن‌ها توضیح داد شده است.

  1. ژل رستیلن سیلک (Restylane Silk)

این نوع از ژل رستیلن جزء اولین ژل‌های تولیدی است که دارای تاییدیه از سازمان های بهداشت و درمان FDA  به منظور تزریق در لب‌ها و خطوط دور دهان قرار گرفته است. به طور تقریبی عمر این نوع ژل، تا حدود 6 ماه است و پس از گذشت این زمان مجددا باید به منظور شارژ آن اقدام نمود.

  1. ژل رستیلن لیفت (Restylane Lyft)

رستیلن لیفت به منظور تزریق در نواحی مختلف صورت جهت حجم دهی با قدرت بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. کاربرد اصلی آن برای برجسته کردن گونه‌ها و همچنین از بین بردن چین و چروک صورت و تعدیل فرورفتگی خط لبخند است. لازم است بدانید که قدرت حجم دهی و برجسته کردن ژل رستیلن لیفت نسبته به “سیلک” بیشتر می‌باشد.

  1. ژل رستیلن ریفاین (Restylane Refyne)

از ژل رستیلن ریفاین برای تزریق به نواحی اطراف بینی و دهان استفاده می‌شود، با این حال کاربرد اصلی آن رفع چین و چروک‌ها و خطوطی است که از گوشه‌های بینی شروع شده و تا نزدیکی دهان امتداد می‌یابد.

  1. ژل رستیلن دیفاین (Restylane Defyne)

از رستیلن دیفاین نیز مانند نوع ریفاین، برای کاهش عمق خطوط و چین و چروک‌ها در نواحی اطراف دهان و بینی استفاده می‌شود.

ژل رسیتیلن را به کدام نواحی می‌توان تزریق کرد؟

انواع مختلفی از ژل رسیتیلن وجود دارد که می تواند در مناطق مختلف صورت تزریق شود. این مناطق شامل تمامی نواحی است که چین و چروک دارد. تمام انواع ژل رسیتیلن مبتنی بر اسید هیالورونیک هستند، اما خب هر کدام با هدف خاصی متفاوت طراحی شده اند. بنابراین ژل Restylane را می توان در نواحی مختلف صورت تزریق کرد، از جمله:

  1. تزریق به لب‌ها برای افزایش حجم یا متقارن کردن آن‌ها
  2. تزریق ژل رسیتیلنبه دور دهان جهت از بین بردن خطوط اطراف دهان
  3. اضافه کردن حجم به گونه‌ها
  4. به حداقل رساندن میزان سیاهی زیر چشم
  5. زاویه سازی فک
  6. حجیم کردن چانه و متقارن کردن آن با زاویه فک

اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بافت همبند پوست وجود دارد، بنابراین ژل‌های معتبری مانند رسیتیلن بر پایه این بیشتر ماده ساخته می‌شوند. تقریباً همه بزرگسالان بالای 21 سال می توانند Restylane دریافت کنند زیرا این روش به راحتی انجام می‌شود و زمان بهبودی بعد از تزریق آن سریع است. در حالت کلی مناطق هدف گذاری شده برای تزریق انواع ژل رسیتیلن به شرح زیر است:

  1. Restylane Silk: اولین پرکننده مورد تایید FDA است که برای افزایش حجم لب و چین و چروک اطراف دهان طراحی شده است.
  2. Restylane Lyft: برای حجم دادن به گونه و کمبود یا نبود کانتور صورت. همچنین رفع نواقصی مانند خطوط خنده است. در واقع این نوع از رسیتیلن حجم و پر بودن بیشتری را فراهم می کند. از رستیلین برای حذف چین و چروک صورت، افزایش لب و از بین بردن سیاهی زیر چشم استفاده می‌شود.
  3. Restylane Refyne: برای چین و چروک‌هایی استفاده می شود که از بینی تا گوشه های دهان امتداد یافته‌اند.

به دلیل وجود انواع مختلف Restylane و گستردگی مناطق مختلف صورت که می‌توان آن‌ها را مورد هدف قرار داد، می‌توانید با دکتر روحانی در کلینیک پوست و مو رز مشورت و صحبت کنید.

محدودیت تزریق ژل رستیلن برای چه کسانی است؟

اگر شرایط زیر را دارید باید از تزریق ژل رسیتیلن خودداری کنید:

  1. آلرژی به پروتئین باکتریایی
  2. نقص ایمنی
  3. مصرف منظم داروهای رقیق کننده خون
  4. بارداری یا شیردهی
  5. سن زیر 21 سال

مزایا تزریق ژل رستیلن

امروزه با توجه به این که تزریق ژل در رفع عیوب پوست و افزودن میزان جذابیت و زیبایی افراد بسیار تاثیر دارد، مورد استقبال بی‌نظیری در سراسر دنیا قرار گرفته است. آن گروه از خانم‌ها و آقایان بالای 21 سالی که از چین و چروک‌های صورت خود رنج می‌برند و یا به دنبال حجیم کردن لب‌ها، خوش فرم و حجیم نمودن گونه‌ها و یا زاویه‌دار کردن فک و چانه خود هستند می‌توانند با خیال راحت از مزایای ژل رستیلن بهره ببرند که در زیر به آن‌ها اشاره شده است:

  1. از تزریق ژل رستیلن می‌توان برای افزایش طبیعی حجم عضوهای مختلف صورت بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد.
  2. تزریق فیلر رستیلن را می‌توان در چندین مرحله انجام داد که این موضوع برای افرادی که دوست دارند در چندین جلسه تزریق ژل را انجام دهند مناسب است.
  3. تزریق فیلر رستیلن کبودی‌های کمتری پس از تزریق فیلر به وجود می‌آورد.
  4. ژل رستیلن یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین ژل‌های موجود در بازار زیبایی جهان می‌باشد که دارای ماندگاری نسبتا قابل قبولی است.
  5. با توجه به اینکه مواد تشکیل دهنده ژل رستیلن مشابه ترکیبات موجود در بدن است، احتمال بروز عفونت، حساسیت‌ها و واکنش‌های آلرژیک بعد از تزریق بسیار کم است. در حالت کلی این فیلر با بدن انسان سازگاری زیادی دارد و به خوبی پس از تزریق در بافت‌های مورد نظر تثبیت می‌شود.
  6. دوره ریکاوری بعد از تزریق بسیار کوتاه می‌باشد.

قیمت تزریق فیلر رستیلن

تزریق فیلر رستیلن چقدر هزینه خواهد داشت؟

امروزه با افزایش استقبال از تزریق ژل در میان افراد و به ویژه بانوان، کلینیک‌ها و مطب‌های زیادی در دنیا و ایران شروع به فعالیت کرده‌اند که در حال رقابت با یکدیگر در زمینه تزریق ژل‌های معتبر از جمله رستیلن می‌باشند. به همین دلیل تزریق هر سی سی از ژل رستیلن در مراکز مختلف، متفاوت است؛ به طور کلی هزینه‌های ناشی از تزریق فیلر رستیلن به عوامل مختلفی از جمله وسعت و گستردگی ناحیه تزریق، میزان ژل مورد استفاده در تزریق و برخی موارد دیگر بستگی دارد و نمی‌توان یک عامل را صرفا موثر در هزینه تزریق فیلر دانست. به هر صورت، افراد در اولین جلسه مراجعه به متخصص تزریق ژل اولین سوالی که می‌پرسند این است که هزینه تزریق ژل رستیلن چقدر است؟

مهم‌ترین نکته در مورد این ژل این است که تزریق آن یک متد زیبایی محسوب می‌شود و تخفیفات بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد، بنابراین افراد متقاضی برای تزریق این فیلر باید تمام هزینه را خودشان پرداخت کنند. دیگر عواملی که در تعیین قیمت ژل رستیلن نقش دارند عبارت هستند از:

  1. تجربه پزشک و دستمزد او
  2. موقعیت جغرافیایی کلینیک زیبایی
  3. مقدار حجم ژل مورد استفاده
  4. تعداد جلسات تزریق فیلر
  5. بزرگ یا کوچک بودن محل‌های تزریق فیلر رستیلن

بعد از تزریق ژل رستیلن چه انتظاری می‌توان داشت؟

دوره نقاهت بعد از تزریق ژل‌های پرکننده بسیار کوتاه است، با این حال به زیباجویان عزیز توصیه می‌شود به منظور حفظ نتایج ژل حداقل 24 ساعت پس از تزریق از انجام فعالیت‌های شدید، قرار گرفتن در معرض آفتاب مستقیم، آرایش و مصرف الکل خودداری کنند. اکثر افراد بلافاصله یا پس از کاهش تورم متوجه اثرات Restylane می‌شوند و باید مجددا اشاره کرد که نتایج حاص از آن به طور معمول بین شش ماه تا یک سال به طول می‌انجامد.

کلینیک فوق تخصصی پوست و موی رز تهران از برترین مراکزی است که در زمینه مراقبت از زیبایی سابقه درخشانی دارد و شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید با مشاورین کلینیک ما به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بهترین برند ژل لب با نتایج فوق طبیعی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل رادیس RADIESSE | نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید