تزریق ژل دائمی صورت بدون نیاز به تمدید

تزریق فیلر دائمی

چند سالی می­شود که استفاده از ژل‌ها برای پر کردن نواحی مختلف صورت (لب، گونه، چانه و…) و بدن سر و صدای زیادی به پا کرده است. در این بین زمزمه و ادعاهایی در مورد تزریق ژل‌ دائمی به صورت و بدن به گوش می‌رسد. بسیاری از طرفداران این مد با شنیدن این خبر سوال چالش برانگیزی برایشان به وجود آمده است! آیا تزریق ژل دائمی است ؟ با مجله زیبایی و تخصصی کلینیک پوست و مو رز همراه باشید تا این موضوع را بررسی کنیم.

تزریق ژل نیز یک روش برای پرکردن چین و چروک و برجسته کردن لب ها و گونه ها می باشد. تزریق فیلر می تواند به صورت دائمی و موقتی باشد که به انتخاب خود افراد صورت می گیرد. بهتر است قبل از آن مزایا و معایب این دو روش را مقایسه کنید.

ویژگی ژل‌های رایج

یکی از سوالات پر تکرار مراجعان کلینیک زیبایی رز در مورد تزریق ژل ضد چروک صورت  است. همان‌طور که احتمالا می‌دانید، پر کننده‌های صورت موادی مصنوعی یا طبیعی هستند که به داخل خطوط، چین و چروک‌ها و بافت‌های مختلف صورت و بدن تزریق می شوند. این تزریق چین و چروک‌ها را کاهش داده و لب‌ها، گونه‌ها و چانه را برجسته می‌کند.

هدف از این کار حفظ و مراقبت از زیبایی می‌باشد اما این ژل‌ها پس از مدتی به بافت‌های بدن جذب شده و کم کم از بین می‌روند به همین دلیل نیاز به تکرار و شارژ ژل دارند. از این رو گروهی از زیباجویان به دنبال تزریق ژل دائمی گونه و صورت می‌گردند.

تزریق ژل دائمی چیست؟

آیا ژل با ماندگاری بلند مدت واقعیت دارد؟

تا به امروز هیچ کمپانی در سراسر دنیا ادعایی مبتنی بر ساخت ژل‌های دائمی جهت تزریق به بدن انسان نکرده است. در این بین کمپانی‌های اروپایی و امریکایی اقدام به ساخت ژل‌هایی با عمری حداکثر 2 سال کرده‌اند که نسبت به سایر برندها، ماندگاری بسیار خوبی به حساب می‌آید. ژل‌هایی با برند رادیس (Radiesse)، رستیلین و اسکالپترا (Sculptra) از جمله این موارد هستند و به همین دلیل است که این مارک‌ها را به دلیل داشتن ماندگاری طولانی‌تر ژل دائمی می‌دانند. اما آیا می‌توان تزریق ژل دائمی به لب را امتحان کرد؟ آیا عوارضی در پی خواهد داشت؟

تزریق ژل برای صورت های لاغر نیز به نوبه خود می‌تواند به طور موقت و به مدت چند ماه در ظاهر فرد تغییرات مثبتی ایجاد کند و زیبایی او را تحت تاثیر قرار دهد. اغلب فیلرها حاوی ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید می‌باشند که هیچ خطری برای فرد ایجاد نمی‌نمایند.

آیا تزریق ژل دائمی است؟خیر تزریق فیلر، تکنیک موقتی است ولی ژل‌هایی با برند رادیس (Radiesse)، رستیلین و اسکالپترا (Sculptra) به دلیل اینکه اثر و ماندگاری طولانی‎تر نزدیک به 2 سال دارند، به عنوان ژل دائمی شناخته می‌شوند.
میزان تزریق ژلانتظارات زیباجو از تزریق
اندا م هدف برای تزریق ژل
شدت چین و چروک‌های صورت و عمق آن‎ها
سن فرد
جنسیت
عوامل موثر بر ماندگاری تزریق ژلمیزان ژل تزریق شده
نحوه تزریق
برند ژل مورد استفاده
رعایت نکات مراقبتی همانند نوشیدن آب کافی در طول روز

تزریق ژل به 2 دسته تقسیم می شود:

  1. تزریق ژل موقت

در هر دو این روش‌ها تزریق توسط متخصص و به وسیله سرنگ‌های نازکی صورت می‌گیرد که این ژل را به طور نیمه عمقی در بافت‌های مورد نظر تزریق می‌کند. در واقع دکتر تزریق ژل با تزریق پرکننده در زیر پوست شما حجم بیشتری ایجاد می‌کند و این حجم دهی چین و چروک‌های گونه و سایر نقاط دست و صورت را از بین می‌برد. ژل‌های موقت حدود 3 الی 4 ماه ماندگاری دارند و بعد از 4 ماه بیش از 30% از ژلی که به زیر پوست تزریق شده جذب بدن می‌شود.

  1. تزریق ژل دائمی

تزریق فیلر گاهی با توجه به خواسته فرد مراجعه کننده به صورت دائمی انجام می‌شود، یعنی به به این صورت است که افراد بعد از تزریق تا مدت‌های طولانی می‌توانند این ژل را زیر پوست خود حفظ کنند. لازم به ذکر است که استفاده از این دست از ژل‌ها بدون خطر نیست و توصیه می‌شود که از آن‌ها استفاده نکنید زیرا به دلیل عوارض خطرناک و جانبی بسیار زیادی که دارند محبوبیت خود را از دست داده‌اند. تمامی فیلرهای دائمی که از ابتدا وارد بازار زیبایی شدند، از ایمنی پایینی برخوردار بودند و از دور رقابت‌ها خارج شدند. در حالت کلی فیلرهای دائمی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند که چین و چروک‌های پوست از عمق بسیار زیادی برخوردار باشند.

ژل با ماندگاری بلند مدت

مواد سازنده ژل‌های دائمی و موقت چیست؟

غالبا مواد سازنده ژل‌های مرغوب و موقتی ماده‌ای به نام هیالورونیک اسید است که برای بدن بی‌خطر می‌باشند. از طرفی دیگر ژل‌های هیالورونیک اسیدی به دلیل نیمه دائم بودنشان خطر بسیار کمتری را برای بدن ایجاد می‌کنند.

هیالورونیک اسیدها  یا از طیور و منابع حیوانی، یا به کمک باکتری ها در آزمایشگاه ها تولید می‌شوند و معمولا تزریقشان بین 6 ماه تا 12 ماه ماندگاری دارد. اما در مورد ژل‌هایی که ماندگاری طولانی‌تر دارند، نمی‌توان به راحتی از بی‌خطر بودنشان صحبت کرد زیرا از مواد مصنوعی شیمیایی ساخته می‌شوند و قابلیت جذب به بدن را ندارند.

پیشنهاد می‌شود که اگر قصد تزریق ژل دائمی صورت را دارید، از ژل‌هایی استفاده کنید که نهایتا تا 2 سال ماندگاری داشته باشند (مانند رادیس، ژوویدرم و رستیلن) یا از گزینه جذابی مانند تزریق چربی استفاده کنید.

تزریق ژل‌های موقت یا دائمی؟ بهترین گزینه کدام است؟

خوب است بدانید که تزریق ژل‌ها به صورت دائمی (ماندگاری طولانی) و موقت (ماندگاری کوتاه) می‌باشند. پزشک متخصص، تزریق فیلر را با خواست شخص مراجعه کننده و تشخیص خود انتخاب می‌کند. ما در کلینیک تخصصی پوست و مو رز قبل از انجام تزریق ژل توسط متخصصین‌مان، با فرد مراجعه کننده یک جلسه مشاوره برگزار می‌نماییم تا انتظارات و ایده آل او را بسنجیم.

نوع و میزان تزریق ژل های دائمی

پزشکان با توجه به درخواست و تشخیص فرد زیباجو بهترین مورد را برای مراجعه کننده انتخاب می‌کند. همانطور که می‌دانید قبل از انجام تزریق ژل، پزشک با فرد مراجعه کننده یک جلسه مشاوره برگزار می‌کند تا انتظار او را بسنجد. در تزریق ژل به صورت و یا سایر نواحی بدن پزشک با توجه به محل مورد نظر برای فرد تزریق فیلر انجام می‌دهد و میزان مورد نیاز ژل برای تزریق و برند آن با توجه به شرایط مختلف، متفاوت است. میزان تزریق ژل به موارد زیر بستگی دارد:

  1. انتظارات زیباجو از نتایج تزریق فیلر
  2. محل انجام تزریق ژل
  3. درصد چین و چروک‌های موجود بر صورت و عمق آن‎ها
  4. سن افراد
  5. جنسیت

ماندگاری بالای تزریق ژل دائمی

مواردی که بر ماندگاری ژل‌ها تاثیر مستقیم می‌گذارند

ژل‌ها چه دائمی باشند و چه موقتی تحت تاثیر سبک زندگی، انتظارات فرد و نوع مراقبت افراد قرار خواهند گرفت. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می‌کنیم:

  1. انتخاب یک کلینیک معتبر که دارای پزشکان متخصص و مجرب باشد.
  2. بهترین کلینیک در این زمینه باید دارای مجوز از وزارت بهداشت بوده و همچنین از برندهای ژلی که مورد تایید FDA هستند و بهترین مارک های ژل موجود در کشور استفاده کند که ما در کلینیک پوست و مو و زیبایی رز به رعایت تمامی این نکات به طور تمام و کمال نموده‌ایم.
  3. نحوه تزریق ژل در نواحی تحت درمان توسط پزشک
  4. میزان مراقبت فرد از مناطق تحت درمان

تمامی این موارد به تنهایی می‌توانند در میزان ماندگاری ژل تاثیر بسزایی داشته باشند.

مزایا تزریق فیلر های دائمی

مزایا و معایب تزریق ژل دائمی

بیشتر افراد بعد از مراجعه به مراکز تزریق فیلر برای رفع چین و چروک های خود، با شنیدن نام تزریق ژل دائمی به این فکر می افتند که این روش بسیار مناسب بوده است و در واقع تا پایان عمر آنها را زیبا نشان می دهد.

این طرز فکر تا حدودی درست است چرا که فرد با تزریق ژل دائمی به صورت ویا اعضای بدن خود می تواند برای مدت طولانی از زیبایی به دست آمده لذت ببرد در حالی که در تزریق پرکننده های موقت فرد تا 4 ماه می تواند از این زیبایی لذت ببرد و بعد از آن پوست حاتی افتاده می گیرد و باید تزریق ژل صورت بگیرد.

مزایا تزریق ژل دائمی

  1. ایجاد زاویه و فرم دهی در صورت تا مدت طولانی
  2. حفظ زیبایی صورت
  3. عدم نیاز به اختصاص زمان زیاد برای مراجعه به کلینیک‌ها جهت تکرار تزریق ژل
  4. جوان و کم سن و سال نشان دادن ظاهر
  5. عدم نیاز به ضرف هزینه هنگفت جهت شارژ ژل

هر چند بهتر است بدانید که منظور از زمان طولانی حداکثر تا 2 الی 4 سال می باشد و بعد از آن یا در صورت کم کم جذب می شوند ویا به صورت گلوله گلوله می شوند. این حالات نیز به جنس ژل تزریقی بستگی دارد

معایب تزریق ژل‌های دائمی

بیشتر افراد بعد از مراجعه به مراکز و کلینیک‌های زیبایی، برای رفع چین و چروک‌های پوست خود، با شنیدن نام تزریق ژل دائمی صورت به این فکر می‌افتند که می‌توانند تا پایان عمرشان از زیبایی بهره مند باشند. این طرز فکر تا حدودی درست است. چرا که فرد با تزریق ژل دائمی صورت ویا اعضای بدن خود می تواند برای مدت طولانی از زیبایی به دست آمده لذت ببرد.

در حالی که با تزریق ژل‌های موقت، فرد تا 4 ماه می‌تواند این زیبایی را همراه داشته باشد.  بعد از آن پوست حالتی افتاده به خود می‌گیرد و باید مجددا تزریق ژل صورت بگیرد. در این قسمت به مزایا و معایب تزریق پرکننده دائمی پرداخته می‌شود تا افراد قبل از انجام تزریق فیلر با آن به خوبی آشنا شوند.

  1. ممکن است بدن افراد به جنس ژلی که در تزریق ژل دائمی صورت و بدن استفاده می‌شود حساسیت نشان دهد. در این صورت علائم حساسیت برای مدت طولانی در بدن فرد باقی می‌ماند و به نوعی می‌تواند او را آزار دهد.
  2. ایجاد تورم و کبودی بعد از تزریق ژل دائمی گونهیا لب و صورت. هرچند که این موارد معمولا به سرعت رفع می‌شوند. اما در صورتی که کبودی و خون مردگی تا چند روز آینده کمتر نشد باید به پزشک متخصص مربوطه مراجعه کرد.
  3. در صورتی که تزریق فیلر در مرکز معتبر صورت نگیرد محل تزریق تا مدت های طولانی بدون دچار بدشکلی و کبودی خواهد بود.
  4. هزینه خارج کردن این ژل از بدن معمولا زیاد است.
  5. در موارد نادر که تزریق توسط فرد ناشی صورت گیرد به بافت بدن آسیب می‌رسد.
  6. بی تجربگی پزشک یا اپراتور و یا غیر معتبر بودن مرکز می‌تواند باعث انسداد رگ شود.
  7. ایجاد عفونت‌های پنهان، در صورت استفاده از ژل‌های نامناسب و یا تاریخ گذشته.
  8. مواد ژل‌ها ممکن است تقلبی باشند و قابلیت جذب سریع توسط بدن را نداشته باشند.
  9. ژل‌هایی که دائمی هستند نمی‌توانند به راحتی در ناحیه تحت درمان تنظیم شوند و شکل بگیرند.

مجددا تاکید می‌کنیم که منظور از ماندگاری طولانی، حداکثر تا 2 الی 4 سال می باشد. بعد از آن فیلر تزریق شده کم کم جذب می شود ویا به صورت گلوله گلوله در می آید. این حالت به جنس ژل تزریقی نیز بسیار بستگی دارد و در مورد تمام ژل‌ها صادق نیست.

عوارض تزریق ژل دائمی صورت

همان طور که توضیح داده شد، چیزی به اسم ژل دائم و مادام العمر وجود ندارد. بیشترین ماندگاری تزریق ژل دائمی صورت تا به الان، حدود 2 الی 3 سال گزارش شده است. اما آیا ماندگاری یک ماده مصنوعی در بدن در طول این مدت بدون خطر است؟ مطمئنا خیر؛ اما به دلیل محدود بودن تحقیقات در مورد عوارض دقیق این مورد، نمی‌توان با قطعیت درباره عوارض جانبی در طولانی مدت نظری داد.

ژل لب دائمی در کلینیک رز

پرکننده های دائمی لب که به آن بزرگ کردن لب نیز می گویند، شامل تزریق یک ماده پرکننده مخصوص به لب ها برای افزایش حجم و شکل آن ها می شود. بر خلاف پرکننده های موقت که نیاز به تمدید دوره ای دارند، هدف پرکننده های دائمی ارائه نتایج پایدار است.

شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از قیمت ژل دائم می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید.

سوالات متدوال

آیا می توان بعد از تزریق ژل های دائمی آن را حذف و برداشت کرد؟

همانطور که از اسم تزریق ژل دائمی پیداست، برای اینکه طولانی مدت زیر بافت‌های بدن بماند از موادی ساخته شده است که در بدن بسیار دیر جذب شود. تزریق ژل دائمی صورت و بدن بر خلاف تزریق فیلر موقت که سریعاً جذب می‌شود و نیازی به استخراج از بافت ندارد، برای خارج شدن از بدن به یک عمل کوتاه سرپایی نیاز دارد.

برای خارج کردن ژل‌های دائمی یا بی کیفیت از بدن، به متخصص ماهر و باتجربه نیاز است که به بافت‌های صورت و بدن در حین برداشت آسیب نرساند. کلینیک زیبایی رز با اطمینان می‌تواند با کم‌ترین میزان ناراحتی تزریق ژل دائم صورت را توسط متخصصین ماهر خود انجام دهد و یا بلعکس، ژل‌های بی کیفیت یا اکسپایر شده را با دقت بالا از نواحی مختلف بدن تخلیه نماید.

آیا هزینه تزریق ژل دائمی شامل بیمه می‌شود؟

در قوانین وزارت بهداشت و درمان، هزینه خدمات پوستی و روش های زیبایی مانند هزینه تزریق ژل شامل بیمه نمی‌شوند. تزریق ژل دائمی نیز یک متد زیبایی محسوب می‌شود و بیمه به آن تعلق نمی‌گیرد. بنابراین زیباجویان برای تزریق این دست از ژل‌ها می‌بایست به تنهایی تمام مخارج این متد را پرداخت کنند؛ هرچند داروهایی که پزشک جهت تسکین علائم و جلوگیری از عفونت بعد از تزریق ژل تجویز می‌کند، مورد تائید بیمه هستند و برای تهیه‌شان می‌توان از خدمات بیمه‌گر درمانی استفاده نمود.

چند درصد ژل لب جذب میشود؟

میزان جذب ژل لب می تواند بسته به عواملی مانند فرمولاسیون ژل، اندازه ناحیه استفاده و مدت زمان استفاده متفاوت باشد.

با این حال، به طور کلی، ژل های لب طوری طراحی شده اند که به صورت موضعی استفاده می شوند و روی سطح لب می مانند تا مرطوب کنندگی، محافظت یا مزایای دیگر را ارائه دهند. میزان جذب ژل لب در پوست معمولاً حداقل است، زیرا پوست لب در مقایسه با سایر نواحی بدن نسبتاً نازک است.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل | درمان موثر اسکار، جای جوش و فرورفتگی آن
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل به چانه | فرم دهی طبیعی و دائمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید