تزریق ژل به شقیقه | درمان فرو رفتگی گیجگاه

تزریق فیلر به شقیقه

با معرفی انواع فیلرها و ژل‌ها، تحولی عظیم در عرصه زیبایی، مد و فشن به وجود آمده است. این مواد پر کننده در نواحی مختلفی از صورت به خصوص شقیقه‌ها تزریق می‌شوند. تجربه تزریق ژل به این نواحی نشان می‌دهد که علاوه بر خاصیت حجم دهی در اثر فرو رفتگی، موجب رفع موقتی چین و چروک‌های این ناحیه نیز می‌گردد. شقیقه‌ها در نزدیکی چشم‌ها قرار دارند.

به همین دلیل است که دچار چین چروک می‌شوند. از مزایای تزریق ژل به شقیقه می‌توان به جلوگیری از افزایش تعداد خطوط گوشه چشم و تا حدی لیفت ناحیه گوشه چشم اشاره نمود. زیباجویان عزیز باید چند نکته مهم را برای جوانسازی شقیقه با ژل در نظر بگیرند.

اولین نکته مهم، انتخاب یک کلینیک معتبر است. دومین نکته تبحر پزشک حاضر در این کلینیک در امر تزریق ژل، سومین نکته برند ژل مورد استفاده این مرکز و داشتن اسید هیالورونیک به عنوان پیش ساز اصلی، چهارمین نکته میزان ماندگاری، پنجم عوارض تزریق ژل به شقیقه و نکته آخر هزینه آن در انتهای کار است.

به این ترتیب باید با در نظر گرفتن تمامی نکات ذکر شده، برای تزریق ژل به شقیقه اقدام نمود. در این راستا مفتخر هستیم کلینیک تخصصی پوست و مو رز را جهت انجام تزریق ژل به شقیقه به شما عزیزان معرفی نماییم. تمام خدمات مراقبت از زیبایی در مجموعه ما توسط پزشک حاذق آقای دکتر روحانی با کمترین عوارض و بالاترین کیفیت ارائه می‌شود.

کاربرد تزریق ژل به شقیقه ها

کاربرد های تزریق ژل به شقیقه ها چیست؟

شقیقه‌ها در کنار صورت شما، درست در نزدیکی چشمانتان قرار دارند، به طوری که دم ابروها در جلوی شقیقه‌ها به پایان می‌رسد و قسمت بالایی آن به پیشانی ختم می‌شود. در طول روند پیری و افزایش سن، همه ما حجم و برجستگی شقیقه‌مان را از دست می‌دهیم و این اتفاق بخشی طبیعی از روند پیری به حساب می‌آید و تقریبا غیر قابل پیشگیری است. بافت نرم و استخوان همزمان با تغییرات ماهیچه و فاشیا (بافت‌های همبند) تحلیل می‌رود و این موضوع سبب کاهش حمایت ساختاری در ناحیه شقیقه می‌شود که منجر به چین خوردگی، ایجاد چین و چروک و کاهش برجستگی و شادابی شقیقه می‌شود.

اگر می‌خواهید چین و چروک و فرو رفتگی‌های شقیقه‌های خود را کاهش دهید می‌توانید از تزریق فیلر برای برطرف کردن ایرادات آن استفاده کنید. مواد تشکیل دهنده فیلرها به دلیل سازگاری که با بدن انسان دارند، به عنوان یک پرکننده پوستی انتخاب مناسبی به شمار می‌روند.

شقیقه های توخالی همچنین می توانند صورت شما را پیرتر نشان دهند. هدف از استفاده از پرکننده برای شقیقه ها بهبود چهره شما می باشد. اثرات تزریق ژل به شقیقه ها بلافاصله آشکار خواهند شد. در صورت بروز تورم، طی 2-3 روز از درمان تزریق پرکننده به شقیقه های شما برطرف می شود. در برخی از بیماران ممکن است تا 2 هفته طول بکشد تا تورم کامل کاهش یابد.

کاربرد تزریق ژل به شقیقهمحو کردن چروک‌های عمیق در شقیقه
اصلاح گودی در قسمت شقیقه
مزیت تزریق ژل به شقیقهغیر تهاجمی بودن
افزایش شادابی پوست
نداشتن دوره نقاهت
درمان عمیق‌ترین چروک‌ها
عوارض تزریق ژل به شقیقهالتهاب، ورم و کبودی
عفونت در صورت استریل نبودن محیط کلینیک
نرسیدن به تقارن صورت
آسیب به بافت شقیقه در اثر خطای متخصص
هزینه تزریق ژل به شقیقهمیزان ژل مورد نیاز
دستمزد متخصص و هزینه کلینیک
نوع برند ژل مورد استفاده

تاثیرات جوان سازی تزریق ژل بر شقیقه ها

افزایش سن به طور  با جایگزین کردن حجم از دست رفته با تزریق ژل در شقیقه‌ها، زیر چشم و گونه‌ها می‌توان باعث احیای ظاهری شد. به طور معمول این روند از اواسط دهه 20 شروع می‌شود و در دهه 40 سالگی به بعد آشکارتر خواهد شد. اگر به طور منظم ورزش کنید، خوب غذا بخورید و بدنتان را هیدراته نگه دارید، ممکن است روند پیری و فرو ریختن شقیقه‌های خود را به تعویق بیاندازید. به طور کلی اثر تزریق ژل به شقیقه‌ها موقتی است اما ارزش آن را دارد که ظاهر کلی چهره را هرچند کوتاه مدت، به طرز چشمگیری بهبود بخشد.

اصلاح گودی شقیقه ها با تزریق ژل

افزایش سن به طور طبیعی با از دست دادن حجم چربی، باعث افتادگی صورت به ویژه گوشه چشم‌ها و شقیقه‌ها می‌شود و همچنین باعث از بین رفتن کلاژن موجود در این نواحی می‌گردد. به این ترتیب با از بین رفتن کلاژن و چربی شقیقه‌ها، این نواحی دچار فرورفتگی‌های ناخوشایندی می‌شوند که به طور مشخصی زیبایی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. یک پزشک متبحر با استفاده از ژل‌های متناسب با شرایط هر فرد، می‌تواند جهت اصلاح گودی شقیقه‌ها ، حجم ماسبی از ژل را به این نواحی تزریق نماید. با جایگزین کردن حجم از دست رفته شقیقه با پرکننده‌ها می‌توان باعث احیای ظاهری صورت افراد شد.

اصلاح گودی شقیقه ها با تزریق ژل

اثر تزریق ژل به شقیقه‌ها موقتی است و حدودا 4 الی 6 ماه ماندگاری دارد با این وجود اگر مواد تشکیل دهنده ژل حاوی کلاژن باشد، تا حدی می‌تواند موجب تحریک کلاژن سازی جهت رفع چین و چروک این مناطق نیز شد. نحوه تزریق ژل به شقیقه در زیر توضیح داده شده است:

  1. گام اول: یک پزشک متخصص با تجربه شقیقه‌ها و صورت شما را برای تعیین عمق فرورفتگی، میزان نیاز به تزریق ژل و همچنین عدم تقارن آن ارزیابی می‌کند.
  2. گام دوم: قبل از تزریق ژل به شقیقه‌ها ممکن است از آن‌ها عکس گرفته شود، بنابراین می‌توان نتایج قبل و بعد تزریق ژل شقیقه را با یکدیگر مقایسه نمود.
  3. گام سوم: مشخص کردن نواحی بر روی شقیقه که بیشترین میزان فرو رفتگی را دارد
  4. گام چهارم: بی حس کردن نواحی مورد نظر با استفاده از مواد بی‌حس کننده موضعی مانند پماد یا محلول تزریقی لیدوکائین قبل از تزریق ژل شقیقه
  5. گام پنجم: ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان و اطراف آن جهت ممانعت از ورود میکروب و آلودگی
  6. گام ششم: کشیدن حجم مشخصی از فیلر به داخل سرنگ و سپس تزریق آن با سوزن نازک مخصوص به نقاط مشخص شده و آغاز تزریق ژل به شقیقه برای رفع گودی

مراقبت های بعد از تزریق فیلر به شقیقه

مراقبت های بعد از تزریق ژل به شقیقه ها

فیلرهای پوستی از موادی مانند هیالورونیک اسید یا کلاژن ساخته می‌شوند که مستقیماً به پوست تزریق می‌شوند تا به کاهش چین و چروک و سایر آثار پیری بر روی پوست کمک کنند. برای تزریق فیلر به شقیقه‌ ها مهم است که یک پزشک متخصص با تجربه را انتخاب کنید که آناتومی مهم زیر پوست در شقیقه‌ها به خصوص رگ‌ها و عصب‌هایی که باید مراقب آن‌ها بود را درک کند. وی پس از اتمام کار خود، توصیه‌های مراقبتی را به شما گوشزد خواهد کرد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. کاهش فعالیت‌های سنگین: انجام ورزش‌های سنگین به خصوص آن‌هایی که موجب اعمال فشار به سر و صورت می‌شوند (مانند وزنه برداری، ورزش‌های رزمی، شنا، پیلاتس، زومبا و بوکس) باید محدود شوند. زیرا موجب گردش خون بیشتر و ایجاد تورم، التهاب و به خطر افتادن نتیجه تزریق فیلر به شقیقه می‌گردند.
  2. شستشو: بعد از گذشت 24 ساعت از پر کردن گودی شقیقه، به طور مرتب (حداقل یک بار در روز) شقیقه‌های خود را تمیز کرده و با آب ولرم آبکشی کنید تا خطر عفونت کاهش یابد.
  3. استفاده از کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ بعد از تزریق شقیقه به منظور کاهش درد و جلوگیری از ورم و کبودی بسیار تاثیرگذار است.
  4. عدم ماساژ شقیقه‌ها: به منظور جلوگیری از کبودی، احساس درد و تغییر نتایج حاصل از تزریق ژل در شقیقه از ماساژ دادن آن‌ها اجتناب نمایید. اگر احساس می‌کنید ژل در شقیقه‌تان گلوله شده یا تکان می‌خورد، بدون ماساژ و دستکاری آن با پزشک خود تماس بگیرید.
  5. از محیط‌های گرم و آفتاب مستقیم دور بمانید: توصیه می‌شود پس از تزریق فیلر در شقیقه تا حداقل 1 هفته از آفتاب گرفتن، استفاده از سالن سولاریوم، سونا و حمام داغ اجتناب نمایید زیرا باعث نابودی ژل، فاسد شدن آن و یا حرکت آن به نقاط دیگر صورت شود.
  6. نحوه خوابیدن درست را بیاموزید: تا چند روز پس از تزریق، روی شقیقه‌های خود نخوابید و به آن‌ها فشار وارد نکنید. توصیه می‌کنیم که به پشت بخوابید و سر خود را با بالش بالا بیاورید.
  7. داروهای تجویزی پزشکتان را فراموش نکنید: در طی چند روز اول احتمالا دردهای مختصری را در نواحی تحت درمان تجربه خواهید کرد، در این مدت حتما از داروهای تجویزی پزشکتان به طور منظم استفاده کنید.
  8. از مناطقی تحت درمان در برابر عفونت محافظت نمایید: تا زمانی که خطر ایجاد عفونت از بین نرود، زخم‌ها را تمیز و خشک نگه دارید.

آیا تزریق ژل به شقیقه ها خطرات و عوارض جانبی به همراه دارد؟

همانند انجام هر روش زیبایی دیگری، این روش نیز عوارضی را به دنبال خواهد داشت، منتها این عوارض اگر در یک کلینیک معتبر و توسط پزشک ماهر و باتجربه انجام شود، بسیار کم خطر و موقتی هستند. با این حال شقیقه‌ها به دلیل داشتن تعداد زیادی رگ‌ خونی یکی از سخت‌ترین مناطق برای تزریق هستند و اگر یک پزشک غیرماهر و بی‌تجربه این تزریق را انجام دهد، فرد ممکن است در معرض عوارض جانبی زیر قرار بگیرد:

  1. پف کردن غیر طبیعی شقیقه‌ها
  2. بروز واکنش آلرژیک
  3. آسیب جدی به بافت شقیقه‌ها
  4. نامتقارن شدن دو شقیقه نسبت به هم به دلیل عدم مهارت پزشک
  5. آسیب عصبی
  6. خونریزی شدید
  7. کبودی و یا قرمزی شدید
  8. گلوله شدن ژل در شقیقه
  9. ماندگاری پایین
  10. یک تزریق اشتباه در این ناحیه می‌تواند منجر به کوری شود
  11. عدم حصول نتیجه دلخواه شخص
  12. درد در ناحیه تزریق
  13. ثابت نشدن ژل در جای خود و حرکت کردن آن
  14. عفونت در محل تزریق

مزایای تزریق ژل به شقیقه ها چیست؟

برخلاف عمل‌های جراحی زیبایی، نتایج حاصل از تزریق فیلر شقیقه موقت است و بسته به نوع انتخابی شما دوام آن‌ها می‌تواند از 6 تا 12 ماه متغیر باشد. در زیر به برخی از مزایای این متد شگفت انگیز می‌پردازیم:

  1. فیلرهای پوستی مانند هیالورونیک اسید می‌توانند به پر کردن فرورفتگی شقیقه‌ها و بازگرداندن حجم آن‌ها و ناحیه ابرو کمک کنند.
  2. چین و چروک گوشه چشم را کاهش می‌دهند
  3. به بدن در تولید کلاژن طبیعی کمک می‌کند که می‌تواند چربی شقیقه را بازیابی کند و استحکام پوست را افزایش دهد.
  4. تزریق فیلر در شقیقه‌ها تنها چند دقیقه طول می‌کشد
  5. زمان بهبودی کامل شقیقه‌ها کمتر از چند روز است و نقاهت خاصی ندارد
  6. نیازی نیست که تحت بیهوشی قرار بگیرید یا کسی شما را بعد از تزریق به خانه ببرد
  7. هزینه کمتری نسبت به عمل‌های جراحی سرپایی زیبایی دارد.

آمادگی قبل از تزریق ژل به شقیقه‌

توجه به نکات و مراقبت‌های توصیه شده قبل از انجام فرایند تزریق ژل به گیجگاه برای داشتن بهترین نتیجه الزامی است. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی مهم در روزهای قبل از پروسه تزریق پرکننده اشاره می‌کنیم:

  1. برای جلوگیری از ایجاد کبودی‌های وسیع و یا خونریزی‌های احتمالی حین و پس از تزریق ژل، مصرف هرگونه مسکن‌ و رقیق کننده‌های خون نظیر آسپرین را یک هفته قبل از انجام تزریق ژل برای پر کردن خطوط شقیقه(تحت نظر پزشکتان) قطع کنید.
  2. در صورت ابتلا به بیماری‌های ویروسی مختلف در روزهای منتهی به انجام تزریق ژل، به پزشک خود اطلاع دهید و درمان‌های مخصوص ویروس‌ها را دریافت کنید.
  3. استفاده از هرگونه مواد جوان کننده پوست نظیر کرم‌ها و یا لوسیون‌های جوان کننده و جلوگیری کننده از پیری پوست را در روزهای منتهی به انجام تزریق ژل برای خطوط شقیقه قطع کنید.
  4. دو هفته قبل از انجام رفع خطوط شقیقه با ژل برای هیچگونه عمل جراحی نظیر جراحی‌های دندان، تاتو و دیگر موارد این چنینی اقدام نکنید.
  5. برای جلوگیری از ایجاد درد و تورم‌های سنگین پس از تزریق ژل به منظور رفع گودی شقیقه، از مصرف الکل، کافئین و غذاهای پرچرب، پر نمک و پرکربوهیدرات 1 الی 2 روز قبل از جلسه حجم دهی شقیقه با ژل خودداری نمایید.
  6. در دوران شیردهی و یا بارداری، از تزریق ژل پرهیز کنید.
  7. در هفته منتهی به فرایند پر کردن گودی شقیقه از هرگونه درمان پوستی نظیر عکسبرداری با اشعه، انواع لیزرها و یا سایر اقدامات شیمیایی روی پوست خودداری کنید.

هزینه تزریق ژل به شقیقه ها چقدر است؟

تزریق ژل به شقیقه قیمت متفاوتی با توجه به نوع ژل‌ و میزان تزریق آن خواهد داشت. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق ژل شقیقه می‌توانید با مشاورین کلینیک پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید. همچنین می‌توانید از طریق پیام رسان واتس اپ به شماره 09052106009 تمامی سوالات خود در این رابطه و سایر خدمات زیبایی با ما در میان بگذارید و یا به صورت حضوری از راهنمایی‌های پزشک ارزشمند آقای دکتر رضا روحانی بهره ببرید.

2/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل ژوویدرم JUVÉDERM – نقد و بررسی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل برای صورت های لاغر (چاقی صورت با ژل)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید