تزریق ژل

تزریق ژل به زانو و مزایای آن چیست؟

عوامل متعدد بسیاری نظیر بالا رفتن سن، ژنتیک و یا سبک زندگی غلط باعث می شوند تا مفصل های زانو مورد آسیب های جدی قرار بگیرند و این سبب احساس دردهای شدید شده و زندگی افراد را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار می‌دهد. تزریق ژل به زانو از جمله روش‌های موثری است که در چند سال اخیر توانسته توجه بسیاری از پزشکان و افرادی را که به دلیل از دست دادن غضروف مفصل دچار درد شده‌اند را به خود جلب کند. تزریق ژل به زانو توسط پزشک متخصص این کار و در کلینیک‌های تخصصی انجام می‌گیرند و به عنوان روشی مطمئن و ایمن شناخته می‌شود. در صورتی که تمامی نکات امنیتی و مراقبت‌های لازم رعایت شوند هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نشده و می‌تواند مدت طولاتی از درد زانو نجات پیدا کند. برای آشنا شدن از قیمت تزریق ژل به زانو و مراقبت‌های لازم برای پیشگیری از بروز عوارض تزریق ژل به زانو شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. همچنین می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک پوست و مو رز تماس گرفته و پاسخ تمامی سوال‌های خود را از آن‌ها دریافت کنید.

امروزه افراد به طور گسترش یافته ای شاهد حضور فرایند تزریق ژل در روند درمانی بسیاری از مشکلات مربوط به مفاصل می باشند. پس از موفقیت های فراوان پروسه ی تزریق پر کننده برای دستیابی به اهداف زیبایی، حال فرایند تزریق فیلر به خوبی جایگاه ویژه ای را در میان اقدامات پزشکی نیز برای خود پیدا کرده است. شاید در گذشته تصور نمی شد که بتوان آرتروز یا مشکلات مفصل را بدون جراحی های سنگین و یا اقدامات جدی تر و پرخطر تری برطرف کرد اما با حضور فرایند تزریق ژل در لیست اقدامات پزشکی، بسیاری از این تصورات تغییر پیدا کرد.

مشاوره رایگان و دریافت تخفیف نقدی تزریق ژل کلینیک رز

از تزریق فیلر به زانو در چه مواردی استفاده می شود؟

تزریق ژل به زانو فرایندی نوظهور است که کاربرد های متعددی در حوزه ی اقدامات درمانی دارد. بسیاری از پزشکان تزریق پر کننده را به عنوان آخرین امید بهبود کامل افراد مبتلا به آرتروز می دانند. آرتروز معضلی است که زندگی روزمره ی افراد را تا حد زیادی مختل می کند و با توجه به این شرایط، فرایند تزریق ژل به عنوان راه حلی که می تواند این اختلال را به خوبی برطرف کند یک شگفتی محسوب می شود. همچنین در شرایطی که بدن به دلایل مختلف تولید هیالورونیک اسید را کاهش دهد، تزریق فیلر می تواند باعث شروع پروسه ی ترمیم و رفع عیوب ایجاد شده بر اثر این نقص شود. تزریق ژل به مفصل زانو باعث پر شدن ناحیه ی مفصل شده و با ترمیم عیوب مفصل حرکت آن را آسان تر می کند.

علاوه بر موارد گفته شده، تزریق فیلر در صورتی که جنس ژل از ماده ای به نام هیالورونیک اسید باشد، باعث می شود بدن تحریک شود و خودش نیز مقدار بیشتری هیالورونیک اسید تولید کند. در این صورت، نه تنها پروسه ی ترمیم و بهبودی سریع تر طی خواهد شد، بلکه از ایجاد آسیب های احتمالی در آینده نیز جلوگیری خواهد شد، به این ترتیب نتایج حاصل از تزریق ژل ماندگاری بیشتری خواهد داشت.

مطالب بیشتر: تزریق ژل به سینه

تزریق فیلر

به طور کلی در شرایط دیگر نیز، پزشکان قبل از توصیه به انجام عمل جراحی وضعیت زانو را بررسی کرده و در صورت امکان تزریق ژل به زانو و ایجاد بهبودی پس از آن، تزریق فیلر را به عنوان فرایندی که به جراحی زانو ارجحیت دارد به بیماران پیشنهاد خواهند کرد. برای بیماران با مشکلات مختلف، طیف گسترده ای از موارد طی تزریق ژل انتخاب می شود که طبق بررسی های انجام شده، شانس دستیابی به نتیجه ی مطلوب بر اثر تزریق پر کننده و درمان و رفع مشکل، بسیار بالا خواهد بود.

آیا تزریق ژل برای زانو محدودیت دارد؟

برای انجام فرایند تزریق فیلر به زانو محدودیت خاصی تعریف نشده است. در واقع با توجه به اینکه فرایند تزریق ژل به عنوان یکی از کم خطر ترین فرایند های انجام شده در حوزه ی اقدامات پزشکی شناخته می شود، انجام پروسه ی تزریق فیلر به مفصل زانو برای اکثر افراد قابل انجام خواهند بود. اما نکته ی قابل توجه در انجام فرایند هایی مانند پروسه ی تزریق پر کننده به زانو، بررسی دقیق شرایط پزشکی بیمار و نیازسنجی می باشد. در بسیاری از افراد شرایط به اندازه ای حاد نمی باشد که تنها راه باقی مانده عمل جراحی و استفاده از ایمپلنت های زانو باشد. اما در شرایطی که بیماران در شرایط پیشرفته ی آرتروز زانو باشند، به نظر نمی رسد که انجام فرایند تزریق ژل نتایج کاملا موثری را به همراه داشته باشد. در واقع برای پیشنهاد دادن پروسه ی تزریق پر کننده به بیمارانی که منتظر عمل جراحی می باشند، باید همراه با بررسی شرایط وی باشد.

اگر اختلالات مفصل زانوی فرد به درجه ی وخیمی نرسیده باشد، فرایند تزریق فیلر می تواند به راحتی آسیب ایجاد شده را رفع و پروسه ی ترمیم را انجام دهد. به طور کلی، انجام دادن فرایند تزریق ژل در افرادی که تزریق فیلر را در سنین پایین تری انجام می دهند و یا افرادی که در مراحل ابتدایی آرتروز زانو می باشند، بهترین نتایج را خواهد داشت. بدیهی است که با افزایش سن و پیشرفت بیماری، به همان نسبت از کیفیت بازدهی فرایند تزریق ژل به مفصل زانو کاسته خواهد شد.

مطالب بیشتر: تزریق ژل به گونه

عوارض تزریق ژل به زانو

تزریق ژل به زانو یکی از روش‌های موثر و مطمئن برای کاهش درد مفاصل زانو است. در صورتی که بیمار کلینیک معتبری را برای انجام این کار انتخاب کرده باشد نیازی به احساس نگرانی‌ نخواهد داشت. چرا که در کلینیک‌های معتبر از کادر درمانی متخصص و ژل‌های استاندارد و باکیفیت بهره می‌برند و این خود تاثیر به سزایی در نتیجه نهایی کار دارد. با این حال برخی از افراد می‌توانند عوارض جانبی خیلی کمی را تجربه کنند که با رعایت نکات مراقبتی لازم بعد از تزریق ژل خیلی سریع از بین خواهند رفت. در زیر به پاسخ سوال تزریق ژل به زانو چه عوارضی دارد؟ پرداخته شده است:

• التهاب در ناحیه تزریق
  • احساس ورم و قرمزی در زانو
  • احساس درد ناشی از تزریق ژل بین مفاصل
  • ایجاد عفونت در صورت عدم رعایت نکات بهداشتی و یا استفاده از ژل‌های نامعتبر
  • ایجاد حساسیت پوستی

در صورتی که هر یک از موارد گفته شده با شدت بالایی ایجاد شود از بیمار خواسته می‌شود تا سریعا پزشک خود را در جریان کار بگذارید تا رسیدگی‌های لازم بلافاصله انجام شوند.

مطالب بیشتر: تزریق ژل لب

نتایج و تاثیرات حاصل از تزریق ژل به زانو

تزریق پر کننده به زانو یکی از موثر ترین راه حل های موجود در درمان مشکلات زانو و رفع زانو درد های مزمن می باشد. مهم ترین بازده حاصل از فرایند تزریق ژل به زانو، بهبود زود هنگام و عدم وجود عوارض جدی و یا آسیب های جانبی از تزریق فیلر می باشد. احساس درد در مفصل، بزرگ ترین علتی است که باعث اعتراض بیماران شده و برای رفع آن به دنبال راه حل گشته و با فرایند تزریق پر کننده مواجه می شوند.

طی فرایند تزریق فیلر با ترمیم عیوب موجود در مفصل، احساس درد های مزمن برطرف شده و با توجه به عدم بروز درد های منتشر شونده به عنوان عوارض فرایند تزریق ژل، موفق ترین راهکار در برطرف کردن احساس درد های موضعی در ناحیه ی زانو را می توان تزریق ژل به زانو دانست. همچنین نتیجه مثبت دیگر فرایند تزریق ژل، بهبود عوارض جانبی ناشی از اختلالات مفصل زانو می باشد. بر اثر بروز ایراد در عملکرد طبیعی مفصل ناحیه ی زانو، انعطاف پذیری این ناحیه کاهش یافته و باعث بروز سختی و سفتی شده، و توانایی فرد را در حرکت کاهش خواهد داد. تزریق پر کننده با رفع مشکل به وجود آمده و ترمیم ناحیه ی زانو، این عوارض را برطرف کرده و سلامتی کامل را به بیماران هدیه خواهد داد. توجه داشته باشید که هر چه انجام پروسه ی تزریق ژل در مراحل ابتدایی تر بیماری اتفاق بیفتد، نتیجه ی به دست آمده از تزریق فیلر کامل تر، ایده آل تر و موثر تر خواهد بود.

مراقبت های بعد از تزریق ژل زانو

مثل تمامی تکنیک‌های تزریق ژل، از بیمار خواسته می‌شود تا بعد از تزریق ژل به زانو نیز مراقبت‌های لازم را جدی بگیرد. این مراقبت‌ها کمک بسیاری در عدم بروز عوارض جانبی احتمالی و همچنین ماندگاری بالای نتایج خواهد داشت. البته این مراقبت‌ها چندان دشوار نبوده و کاندیدهای تزریق ژل می‌توانند از جمله مهم‌ترین مراقبت های بعد از تزریق ژل زانو عبارتند از:

• خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین که باعث وارد شدن فشار به زانو در طول ۴۸ ساعت اول می‌گردد.
  • سعی کنید برای همیشه بلند کردن اجسام سنگین را که می‌توانند باعث ایجاد فشار در ناحیه زانو می‌شوند را فراموش کنید.
  • از پریدن، دویدن و ایستادن به مدت طولانی در 24 ساعت اول خودداری کنید.
  • در صورتی که پزشک داروی خاصی را تجویز کرد حتما در مصرف مرتب آن دقت کنید.
  • اگر با توجه به صلاح دید پزشک فیزیوتراپی در بخش زانو تجویز شد برای رسیدن به نتیجه مطلوب حتما در انجام آن دقت کنید.
  • در صورت احساس درد می‌توانید از داروهای مسکن با مشورت پزشک استفاده کنید.
  • اگر احساس التهاب و تورم داشتید می‌توانید با صلاح‌دید پزشک از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • در صورت مشاهده هر گونه عارضه جانبی شدید حتما با پزشک خود تماس بگیرید.

مطالب بیشتر: بهترین متخصص تزریق ژل در تهران

ورزش بعد از تزریق ژل زانو

افرادی که به تزریق ژل زانو روی می‌آورند خواهان کاهش درد و داشتن سبک زندگی راحت هستند. چرا که احساس درد به وجود آمده در اثر از بین رفتن غضروف زانو می‌تواند مانع از انجام ورزش و حتی فعالیت‌های روزمره در افراد گردد. به همین دلیل ورزش بعد از تزریق ژل زانو نیز باید با احتیاط و مشورت پزشک متخصص انجام شود. توصیه می‌شود کاندیدهای انجام تزریق ژل زانوتا حد امکان از پله استفاده نکنند و آسانسور را جایگزین آن کنند. همچنین در صورت تمایل به انجام ورزش حرکات و ورزش‌های سبک را جایگزین ورزش‌های سنگین کنند. از جمله ورزش‌های مناسب می‌توان به شنا، دوچرخه سواری، یا پیاده‌روی در مسیر بدون شیب اشاره کرد. ورزش یکی از عامل‌های ایجاد سلامتی بیشتر در افراد بوده که خوشبختانه تزریق ژل در صورت رعایت نکات و گفته‌های پزشک هیچ مشکلی را ایجاد نخواهد کرد.