تزریق ژل برای رفع گودی بینی

تزریق فیلر به گودی بینی

امروزه افراد زیادی از پرکننده ها برای برجسته کردن گونه ها، پر کردن چین و چروک های صورت و یا افزایش سطح و برطرف کردن گودی بینی استفاده می کنند تا ظاهر بینی خود را تغییر دهند. رینوپلاستی غیرجراحی که در آن تزریق ژل به بینی شما انجام می شود تا به متعادل کردن نسبت بینی کمک کند روشی است که مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است.

لازم به یادآوری است که تزریق فیلر یک عمل جراحی نیست و نمی تواند جایگزین مناسبی برای جراحی زیبایی بینی باشد اما می تواند تعدادی از نواقص موجود در بینی از جمله گودی بینی که قابل تزریق است را با استفاده از تزریق ژل در آن قسمت از بینی تا حد زیادی اصلاح کند.

کاندید تزریق ژل گودی بینی

تزریق ژل گودی بینی مناسب چه افرادی است؟

این روزها از جمله مواد پرکاربرد پزشکان در کلینیک‌های زیبایی فیلرهای پوستی هستند که خاصیت حجم دهی به لایه‌های سطحی پوست را دارند. یکی از کاربردهای آن‌ها تزریق ژل برای گودی بینی و رفع بی‌نظمی و ناهنجاری‌های خفیف موجود روی بینی می‌باشد. با این حال لازم به ذکر است که تزریق فیلرها برای برطرف کردن افتادگی‌های متوسط تا شدید بینی، کج بودن بینی و فرمدهی بینی‌های بزرگ راه حل مناسبی نیست. ضمنا تزریق ژل به بینی باعث کوچکتر شدن بینی نمی‌شود و در حقیقت این مواد موجب افزایش حجم و به دنبال آن بزرگتر شدن نواحی مختلف بینی می‌شوند. در حالت کلی با تزریق ژل در گودی بینی می‌توان از شدت برجستگی یا همان قوز بینی کاست یا حتی شکل بینی را اصلاح نمود.

 

در حالت کلی زیباجویانی که از افتادگی نوک بینیشان رضایت ندارند و یا مایل به داشتن بینی کوچکتر هستند می بایست از جراحی زیبایی بینی استفاده کنند و یا متناسب با وضع افتادگی، از تزریق ژل به نوک بینی بهره ببرند؛ با این حال آن دسته از افرادی که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی به دلیل عدم تقارن جزئی بین دو نیمه بینی، از نتیجه رینوپلاستی خود راضی نیستند، می‌توانند از تزریق ژل بهره ببرند.

در واقع برای این افراد تزریق ژل به بینی با پنهان کردن ایرادات بینی می‌تواند نتایج حاصل از جراحی زیبایی بینی قبلی را بهبود بخشد. توجه داشته باشید که تزریق ژل به بینی یک تکنیک تقویتی است، بنابراین نمی‌تواند اندازه بینی شخص را کاهش دهد.

کاربرد تزریق فیلر به بینی

کاربردهای تزریق فیلر به بینی

پرکننده‌هایی که بر پایه اسید هیالورونیک ساخته شده‌اند یکی از رایج ترین پرکننده‌های مورد استفاده برای گودی بینی هستند. در برخی موارد ممکن است از ژل‌های اسید هیالورونیك به همراه نوروتوكسین‌هایی مانند بوتاکس استفاده شود. طبق گزارش انجمن جراحان پلاستیک، اصلاح گودی بینی با تزریق فیلر یکی از محبوب‌ترین روش‌های زیبایی می‌باشد و مهم‌ترین دلیل مردم برای انتخاب این متد هزینه  اقتصادی و غیر تهاجمی بودن آن است.

افراد به دلایل مختلفی از جمله ملاک‌های زیبایی شناختی و عملکردی، روی به تزریق فیلر برای خلاص شدن از گودی و برآمدگی روی بینی (صاف کردن تیغه بینی) می‌آورند؛ اما بازهم باید به این نکته بسیار مهم اشاره کنیم که اصلاح مشکلات تنفسی با تزریق ژل به بینی میسر نمی‌باشد.

تزریق ژل برای گودی بینی با چه روشی انجام می شود؟

تزریق ژل به بینی با استفاده از سوزن‌های بسیار نازک مخصوص به نواحی مورد نظر مانند گودی بینی تزریق شده و پس از پایان، نتایج نهایی (با کمی تورم) قابل مشاهده خواهد بود. تزریق فیلر برای دستیابی به نتیجه زیبایی شناختی بدون هیچگونه برش و نیاز به جراحی طراحی شده است و به صورت زیر انجام می‌گیرد:

  1. مشخص کردن نواحی بر روی بینی که به علت وجود قوز، دچار فرو رفتگی شده‌اند
  2. استفاده از مواد بی‌حس کننده موضعی مانند پماد یا محلول تزریقی لیدوکائین برای سر شدن بینی قبل از تزریق ژل
  3. ضد عفونی کردن ناحیه مورد نظر جهت جلوگیری از ورود میکروب و ایجاد عفونت
  4. ورود سوزن نازک مخصوص به نقاط مشخص شده و شروع تزریق ژل

تزریق ژل به گودی بینی باید توسط بهترین دکتر تزریق ژل در تهران و در نهایت دقت انجام بگیرد تا یک خط صاف و بدون ناهمواری روی بینی ایجاد گردد. حجم ژل مورد نیاز برای تزریق بستگی به میزان فرو رفتگی در اثر قوز دارد.

تاثیرات حاصل از تزریق ژل تا چه حد ماندگار است؟

برخلاف عمل جراحی زیبایی بینی، نتایج حاصل از تزریق فیلر موقت است و بسته به نوع انتخابی شما دوام آن‌ها می‌تواند از 6 تا 12 ماه متغیر باشد. جراحی زیبایی بینی روشی تهاجمی است که تغییرات ناشی از آن دائمی است اما به دلیل کبودی، تورم، نیاز به بیهوشی کامل و زمان بهبودی طولانی مدت برای بعضی از افراد باعث ایجاد هراس می‌شود.

در این موارد تزریق ژل یا رینوپلاستی غیرجراحی می‌تواند راه حل مناسبی باشد. به طور کلی ماندگاری نتایج حاصل از تزریق فیلر به بینی بسته به برند ژل مورد ، گستردگی و عمق گودی بینی که تحت درمان قرار دارد، میزان و نحوه مراقبت فرد از ناحیه تزریق، توانایی پزشک در تزریق ژل به صورت اصولی و دیگر شرایط زیباجو بستگی دارد.

هر پرکننده ماندگاری خاصی دارد و بدن هر شخص، پرکننده‌های تزریقی را با سرعت متفاوت متابولیزه می‌کند. ماندگاری بیشتر ژل‌های آرایشی موقتی است، با این حال برخی از انواع فیلرها وجود دارند که با نام ژل دائمی شناخته می‌شوند و عوارض زیاد و بعضا جبران ناپذیری پس از تزریق ایجاد می‌کنند و از همین حیث استفاده از ژل‌های دائمی در سراسر دنیا به جز برخی موارد استثنا، ممنوع است.

دوران نقاهت تزریق ژل برای گودی بینی

تمام تزریق‌ها با خطرات تورم، کبودی و خونریزی همراه است اما بینی یک ناحیه خاص و ظریف صورت است و مهم است که تزریق فیلر به بینی توسط پزشکان متخصص و ماهر در این زمینه انجام شود.

افرادی که متقاضی تزریق ژل هستند باید اصول ایمنی تزریق را درک کنند و به افراد غیر پزشک و کسانی که صلاحیت و دانش لازم برای تزریق ژل را ندارند مراجعه نکنند. بینی به عنوان یکی از حساس ترین اعضای صورت می‌باشد و خون رسانی به آن بسیار ضعیف است، به ویژه در بینی‌هایی که قبلاً تحت عمل جراحی قبلی قرار گرفته‌اند. توصیه می‌کنیم که قبل از ژل با پزشک خود در مورد خطرات احتمالی و مراقبت‌های پس از تزریق ژل برای گودی بینی مشورت نمایید.

عوارض تزریق ژل بینی

با اینکه تزریق ژل به گودی بینی مزیت‌های بسیاری دارد با این حال احتمال بروز برخی عوارض جانبی خفیف مطرح می‌شود که در مدت زمان بسیار کوتاهی از بین می‌روند. توجه داشته باشید که انتخاب یک مرکز زیبایی معتبر و پزشک متخصص با تجربه در کاهش عوارض جانبی تاثیر بسزایی دارد. در صورتی که زیباجویان این نکات را در نظر نگیرند عوارض زیر ممکن است گریبان‌گیرشان شود:

  1. تورم و التهاب در نواحی تزریق ژل
  2. احساس درد خفیف در نقاط ورود سرنگ
  3. بروز کبودی در نقاط مختلف بینی
  4. ایجاد عفونت در افرادی که در انتخاب ژل و کلینیک مناسب بی‌احتیاطی کرده‌اند
  5. حساسیت در افرادی که پوستی حساس یا سیستم ایمنی ضعیف دارند

محدودیت های تزریق فیلر به بینی

تزریق ژل برای گودی بینی چه محدودیت‌هایی دارد؟

تزریق ژل برای گودی بینی  باعث پرکردن فرو رفتگی‌های موجود روی بینی می‌شود و افرادی که قصد کوچک کردن یا رفع نقوص عملکردی بینی  را دارند، نمی‌توانند با انجام این متد به هدف خود برسند. به طور کلی تزریق ژل نسبت به انجام عمل جراحی بینی (یا رینوپلاستی) روشی امن‌تر و کم عارضه‌تری به حساب می‌آید. با این وجود در صورتی که شرایط لازم را برای انجام تزریق ژل بینی نداشته باشید ممکن است به برخی از عوارض موقتی دچار شوید. در ادامه به برخی از محدودیت‌هایی که قبل از انجام تزریق ژل باید در نظر گرفته شوند اشاره خواهیم کرد. این محدودیت‌ها عبارت هستند از:

  1. حدود 1 هفته قبل از انجام تزریق فیلر بینی باید از خوردن خوراکی و داروهای رقیق کننده‌‌ خون (مانند آسپرین) و داروهای NASID پرهیز نمایید. در صورتی که به دلیل مبتلا بودن به بیماری خاصی مجبور به مصرف این داروها هستید حتما قبل از انجام تزریق ژل به گودی بینی با پزشک خود مشورت کنید.
  2. قبل از تزریق ژل از مصرف مکمل‌های دارویی و تقویتی و ویتامین E خودداری نمایید.
  3. اگر سابقه حساسیت به ژل داشته‌اید حتما از پزشکتان بخواهید که قبل از تزریق کمی از آن را بر روی شما تست نماید. وجود حساسیت به ژل ممکن است عوارض گوناگونی را ایجاد کند.
امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق ژل به نوک بینی – لیفت نوک بینی
نوشتهٔ بعدی
تزریق ژل ژوویدرم JUVÉDERM – نقد و بررسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید