تزریق چربی یا ژل برای ناحیه خط خنده؟

تزریق چربی یا ژل برای ناحیه خط خنده

یکی از خطوطی که خیلی سریع با بالا رفتن سن خود را نشان می‌دهد خط خنده است. مخصوصا اگر انسانی خوش خنده و شاد باشید احتمال بروز سریع این خط بر روی چهره شما بیشتر خواهد بود. از آنجایی که خط خنده تاثیر بسیار زیادی در بالا نشان دادن سن افراد دارد، کشانی که به زیبایی ظاهری خود اهمیت زیادی می‌دهند به دنبال روش‌هایی برای از بین بردن آن هستند. دو تا از رایج‌ترین این روش‌ها تزریق ژل و تزریق چربی است.

اما این که تزریق ژل یا تزریق چربی برای ناحیه خط خنده بهتر است سوالی می‌باشد که ذهن اغلب افراد را به خود درگیر می‌کند. چرا که هر یک از این دو روش دارای جنبه‌های مثبت و منفی خود بوده و هر کدام می‌تواند با توجه به شرایط فرد انتخاب شود. در این مقاله قصد داریم تا در مورد تزریق ژل یا چربی برای خط خنده صحبت کنیم. شما می‌توانید قبل از اقدام به هر کاری با مشاوران ما در کلینیک زیبایی رز تماس گرفته و از خدمات دکتر روحانی بهره ببرید.

اینفوگرافیک تزریق چربی یا ژل برای ناحیه خط خنده؟

تزریق ژل به نواحی خط خنده ممکن است؟

بسیاری از مراجعان کلینیک فوق تخصصی رز می‌پرسند که آیا تزریق ژل به نواحی خط خنده ممکن است؟ پاسخ این سوال، مثبت است. در واقع تزریق ژل در زیر پوست با افزایش حجم پوست، باعث کشیدگی شده و چین و چروک‌هایی مانند خطوط خنده را به خوبی از بین می‌برد. بالا رفتن سن، کمبود آب، سیگار کشیدن و قرار گرفتن بیش از حد در معرض اشعه‌های مضر خورشید، باعث می‌شوند چین و چروک‌های روی پوست عمیق‌تر شوند؛ در این موارد تزریق ژلراه‌حل مناسبی برای درمان خواهد بود.

تزریق ژل به نواحی خط خنده

تزریق ژل، حجم جدید و کنترل شده‌ای را در پوست ایجاد می‌کند که جایگزین حجم از دست رفته می‌شود به این ترتیب تزریق ژل به خط خنده، چهره را بسیار بانشاط‌تر و جوان‌تر از قبل نشان می‌دهد. ژل تزریق شده انواع مختلفی دارد که از موثر‌ترین آن‌ها، ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید یا کلاژن هستند؛ البته ژل‌های حاوی هیالورونیک اسید نسبت به بقیه‌ انواع ژل، رایج‌تر‌ می‌باشند.

عکس قبل و بعد تزریق ژل خط خنده

تزریق ژل به خطوط لبخند یا خطوط خنده علاوه بر از بین بردن موقت فرورفتگی خط لبخند، کلاژن‌سازی را در پوست تحریک می‌کند که باعث جوان‌سازی پوست شده و حتی عمیق‌ترین چین و چروک‌ها را نیز از بین می‌برد. پروسه‌ تزریق ژل در زمان کوتاهی کامل می‌شود و برای چین و چروک‌های عمیقی مانند خطوط خنده بسیار ‌ایده‌آل‌ است؛ علاوه بر آن این متد به برش و بیهوشی کامل نیازی ندارد و فرد پس از پایا درمان بستری نخواهد شد (البته ممکن است برای پیشگیری از هر گونه درد و ناراحتی، از بی‌حسی‌های موضعی استفاده شود).

تفاوت های تزریق ژل و تزریق چربی به خط لبخند

در تزریق چربی از سلول‌های چربی موجود در بخش‌هایی از بدن مانند ران یا شکم فرد استفاده می‌شود. در واقع تزریق چربی با یک متد لاغری نیز همراه است که در طول آن سلول‌های چربی برای تزریق برداشته می‌شوند؛ چربی‌ها بعد از استخراج، خالص سازی شده و مایعات اضافی از آن گرفته می‌شود و سپس به صورت قطرات بسیار کوچک به خط لبخند تزریق می‌شوند. این در حالی است که تزریق ژل نیاز به استخراج هیچ ماده‌ای از بدن ندارد و ژل از قبل توسط کمپانی‌های مخصوص تولید و برای مصرف عرضه شده‌اند.

برای درمان چین و چروک‌ها، ممکن است به انجام تزریق چربی در چندین جلسه نیاز پیدا کنید تا کار تمام شود (زیرا چربی به بدن جذب می‌شود) در صورتی که تزریق ژل در طی یک جلسه کامل می‌شود و نتایج آن نیز معمولا به شکل فوری نمایان می‌شوند.

مزایای تزریق چربیاستفاده از چربی بدن خود شما برای تزریق
عدم واکنش منفی بدن به چربی
طبیعی به نظر رسیدن نتیجه تزریق
بروز کمترین عوارض جانبی
ماندگاری طولانی‌تر
مزایای تزریق ژلهزینه کمتر
داشتن دوره نقاهت کوتاه مدت
سریع بودن روند تزریق
درمان چروک و خطوط عمیق چهره
تفاوت تزریق چربی با ژلتزریق چربی طولانی‌تر است.
هزینه بیشتری را نیاز دارد.
دوره نقاهت آن طولانی‌تر است.
نتیجه تزریق چربی ماندگاری بیشتری دارد.

جلسه اول

از آنجایی که شروع اولین جلسه تزریق چربی با یک جلسه لیپوماتیک همراه است، نیاز به بخیه و پانسمان در ناحیه اهدا کننده چربی (که معمولا باسن یا ران یا شکم است) دارد و ممکن است بعد از تزریق تورم و ناراحتی در محل‌های برداشت چربی ایجاد شود. فرآیند بهبود و بازیابی بعد از تزریق چربی طولانی‌تر است و حدود یک هفته طول می‌کشد؛ در حالی که تزریق ژل به زمان بسیار کمتری برای ریکاوری نیاز دارد و بعد از تزریق ژل به سرعت می‌توانید به زندگی عادی خود برگردید.

در تزریق چربی نسبت به تزریق ژل، حجم بیشتری به صورت اضافه می‌شود زیرا بدن مقداری از چربی را جذب می‌کند؛ در واقع تمام چربی منتقل شده به صورت، به شکل طولانی مدت زنده نمی‌ماند. به همین دلیل جراحان و متخصصان مقدار بیشتری از چربی نسبت به حد مطلوب به صورت منتقل می‌کنند که این موضوع می‌تواند تا مدتی موجب تورم در صورت باشد. اما ژل حجم ثابتی خواهد داشت و باید به اندازه نیاز و منطقی به خط خنده تزریق شود.

نتایج حاصل از تزریق چربی معمولا طولانی‌تر است در حالی که تزریق ژل به درمان مکرر نیاز دارد که می‌تواند در هر فرد بازه زمانی بین دو درمان، متفاوت باشد؛ بعضی افراد هر سه یا چهار ماه، برخی هر شش ماه و برخی دیگر هر یک سال به درمان مجدد نیاز دارند. البته در بعضی افراد نتایج حاصل از ژل به صورت طولانی مدت حفظ می‌شود، ولی تعداد این افراد معمولا کم است.

نمونه عکس تزریق ژل به خط خنده

مزیت های تزرق چربی برای خط خنده

  1. چربی ماده‌ای است که از بدن خود شما استخراج می‌شود لذا مطمئن خواهید بود که سیستم ایمنی بدن آن را پس نزده و واکنش آلرژیک رخ نمی‌دهد ولی درمورد تزریق ژل نمی‌توان با قطعیت در این مورد صحبت کرد.
  2. نتیجه تزریق چربی طبیعی‌تر و ماندگارتر خواهد بود به همین دلیل فاصله بین جلسات تکرار تزریق، طولانی‌تر خواهد شد.
  3. با انتخاب تزریق چربی به خط خنده می‌توان از لاغری موضعی شکم یا پهلو یا باسن نیز بهره برد.
  4. می‌توان از میزان چربی باقی مانده از استخراج، برای نواحی دیگر صورت (گونه، پیشانی، چانه و فک) نیز استفاده کرد.

مزیت‌ تزریق فیلر برای خط خنده

مزیت‌ های تزریق ژل برای خط خنده

تزریق ژل نسبت به تزریق چربی، چین و چروک‌ها را به صورت عمقی‌تری از بین می‌برد بنابراین اگر مایل به درمان خطوط خنده و یا چین چروک‌های عمیق دیگر به طور کامل هستید، نتیجه‌ تزریق ژل برای شما بسیار رضایت‌بخش خواهد بود.

ژل‌های تزریق شده حاوی موادی زیست سازگار مانند اسید هیالورونیک، اسید پلی ال لاکتیک و هیدروکسیل آپاتیت کلسیم‌ هستند. این مواد علاوه بر اینکه حجم دلخواه را به پوست و صورت می‌دهند و باعث کشیدگی پوست و از بین بردن چین و چروک‌ها می‌شوند، کلاژن‌سازی را نیز در پوست افزایش داده و باعث از بین رفتن عمیق‌ترین چین و چروک‌ها می‌شوند. البته لازم به ذکر است که قدرت کلاژن‌سازی تزریق چربی بیشتر است زیرا سلول‌های چربی مملو از سلول‌های بنیادی هستند که قدرت تری پوست را بالا خواهند برد.

تزریق ژل روشی بدون دوران نقاهت محسوب می‌شود در حالی که تزریق چربی به مدت دو روز شما را از کار‌های روزانه باز می‌دارد و نیاز به استراحت دارد، تزریق ژل این اثر را نخواهد داشت و شما می‌توانید به سرعت به زندگی روزانه خود برگردید.

هزینه تزریق چربی و یا ژل به خط لبخند در کلینیک رز

هزینه تزریق چربی و یا ژل در خط لبخند بستگی به عواملی همچون منطقه جغرافیایی کلینیک زیبایی، نوع و برند دستگاه لیپوماتیک (برای استخراج چربی) مورد استفاده (در صورت نیاز به استخراج بیشتر چربی)، هزینه مواد مصرفی مانند داروی بی‌حسی، برند ژل خط خنده مورد استفاده(در متد تزریق ژل) و دستمزد پزشک بستگی دارد. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز با استفاده از بروزترین و پیشرفته‌ترین تجهیزات پزشکی در کنار کادر فنی مجرب باعث رضایت حداکثری زیباجویانی شده است که طی سال‌های اخیر به این مرکز برای انجام متدهای مختلفی از جمله تزریق چربی، ژل، بوتاکس، کاشت مو و ابرو و … مراجعه نموده‌اند.

برای خط خنده فیلر بهتره یا ژل

برای خط خنده فیلر بهتره یا ژل

فیلرهای پوستی و تزریق ژل هر دو برای کاهش ظاهر خطوط خنده طراحی شده اند، اما تفاوت های اساسی دارند. فیلرهای پوستی موادی هستند که برای افزایش حجم و کاهش چین و چروک به زیر پوست تزریق می شوند. پرکننده‌های رایج شامل اسید هیالورونیک و کلاژن هستند. از طرف دیگر، تزریق ژل از یک ژل ضخیم و شفاف تشکیل شده است که برای پر کردن چین و چروک ها به پوست تزریق می شود. یکی از مزایای اصلی فیلرهای پوستی، رضایت تقریباً فوری آنهاست. شما می توانید بهبودهای قابل مشاهده را بلافاصله پس از درمان مشاهده کنید.

فیلرهای پوستی به دلیل نتایج طولانی مدت خود شناخته شده اند. بسته به نوع پرکننده مورد استفاده، اثرات آن می تواند بین شش ماه تا دو سال باقی بماند.

از پرکننده های پوستی می توان برای درمان نواحی مختلف صورت و نه فقط خطوط خنده استفاده کرد. این تطبیق پذیری آنها را به انتخابی محبوب برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال جوانسازی کامل صورت هستند.

شما عزیزان می‌توانید از آلبوم عکس‌های خدمات زیبایی کلینیک رز به صورت آنلاین در سایت تخصصی ما دیدن نمایید و در صورت تمایل به تزریق ژل یا چربی در این مجموعه، با شماره تلفن 02148679 تماس بگیرید و یا به شماره 09052106009 در نرم افزار واتس اپ پیام بدهید تا مشاوره اولیه را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد هزینه و چگونگی آن توسط دکتر روحانی دریافت کنید.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
درمان فرورفتگی و جای جوش با تزریق چربی
نوشتهٔ بعدی
بهترین کلینیک و دکتر تزریق ژل در تهران – مشخصات آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید