بهترین زمان برای ترمیم چربی صورت

جلسات تزریق چربی

افزایش سن سبب تخریب بافت‌های چربی و کم‌تر شدن خاصیت ارتجاعی بافت‌ها می‌گردد. در نتیجه پوست حالتی افتاده و ناخوشایندی پیدا می‌کند. البته این مشکل می‌تواند در افراد کم سن نیز بروز پیدا کرده و باعث نارضایتی در ظاهر گردد. خوشبختانه در حال حاضر روش‌های مختلفی جهت درمان مشکلات پیری پوست معرفی شده‌اند که یکی از بهترین و کم‌عارضه‌ترین آن‌ها تزریق چربی است. به این صورت که پزشک متخصص از چربی‌های اضافی انباشته شده بدن استفاده می‌کند تا کاندید تزریق چربی به ظاهر ایده‌آل خود برسد.

تزریق چربی علاوه بر درمان مشکل افتادگی و پیری پوست به منظور حجم‌دهی به برخی از اندام‌های بدن مثل سینه، باسن و … نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین می‌توان از این روش برای اصلاح برخی عیوب صورت و زاویه‌ سازی صورت با تزریق چربی بهره برد.

اینفوگرافیک تزریق چربی در چند مرحله قابل انجام است؟

نحوه تزریق چربی و تعداد جلسات

تزریق چربی با اعمال بی‌حسی همراه است. بنابراین بیمار در طول جلسه درمانی هیچگونه احساس درد نکرده و بلافاصله بعد از اتمام کار می‌تواند به انجام‌ کارهای روزانه خود بپردازد. از طرفی دیگر به دلیل غیر تهاجمی بودن آن هیچ خطر و عارض جانبی آزار دهنده‌ای داوطلبان تزریق چربی را تهدید نخواهد کرد. این کار باید در بهترین کلینیک تزریق چربی در تهران و توسط پزشک متخصص و باتجربه انجام شود. در برخی شرایط پزشک با صلاح‌دید خود ترجیح می‌دهد تا در چند جلسه تزریق چربی را انجام دهد.

برای اطلاع از تمامی جزئیات کار مثل هزینه تزریق چربی، تعداد و فاصله بین جلسات تزریق چربی شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. کلینیک پوست و مو رز با ارائه خدمات باکیفیت شما را در این مسیر همراهی خواهد کرد.

جلسات تزریق چربی و فاصله زمانی ترمیم

تزریق چربی و میزان اثربخشی آن

برای موفقیت آمیز بودن آن چربی منتقل شده باید در ناحیه انتخاب شده زنده بماند بنابراین اگر چربی در حین لیپوساکشن یا مرحله پالایش و تلخیص سازی بسیار ملایم مورد استفاده قرار گیرد، احتمالاً در محیط جدید خود زنده بماند و رشد می‌کند.

با این حساب می‌توان گفت مهم‌ترین عامل تصمیم گیرنده در مورد طول عمر تزریق چربی این است که چه کسی این تکنیک را پیاده می‌کند و چه مدت تجربه مرتبط دارد.  به طور کلی 75 تا 80 درصد چربی تزریق شده در هر بار انتقال چربی زنده می‌ماند در حالی که الباقی آن به طور بی‌ضرر و طبیعی توسط بدن متابولیزه می‌شود و از بین خواهد رفت. به ط.ر کلی تکنیک جراحی مورد استفاده، تجربه جراح در انجام این روش، سیگار نکشیدن بیمار و میزان تزریق چربی همگی بر اثربخشی این روش تأثیر می‌گذارد.

تعداد جلسات نیاز به تزریق چربی میزان ماندگاریمیزان ماندگاری چربی
هدف از تزریق چربی
حساسیت اندام هدف
عوامل موثر بر ماندگاری تزریق چربینحوه تزریق چربی
میزان متابولیسم بدن
عادت غذایی بعد از انتقال چربی
توجه به نکات مراقبتی در دوره نقاهت
بهترین زمان برای جلسه دوم تزریق چربیتقریباً سه ماه بعد از جلسه اول باید به متخصص مراجعه کنید تا پزشک وضعیت تزریق اول را بررسی کند. در صورت نیاز، جلسه دوم انجام خواهد شد.
نکات مراقبتی بعد از تزریق چربیفشار نیارودن به محل تزریق تا یک هفته
بالاتر بودن سر از بدن در زمان خواب تا زمان توصیه شده
استفاده از داروها تجویز شده
نرفتن به محیط گرم و آفتابی تا دو هفته
داشتن رژیم غذایی سلم
نداشتن ورزش سنگین

 میزان اثربخشی تزریق چربی

آمادگی قبل از اولین جلسه تزریق چربی

  1. به منظور سنجش میزان آمادگی بدن فرد برای انجام متد زیبایی تزریق چربی ابتدا باید یک جلسه مشاوره با پزشک انجام شود و طی آن داروهایی که زیباجو مصرف می‌کند و بیماری‌های احتمالی که دارد را با وی در میان بگذارد.
  2. در صورتی که قصد انجام این متد زیبایی را دارید لازم است که حدود 1 هفته از استعمال دخانیات اجتناب کنید چرا که مانع ترمیم پوست شده و دوران نقاهت را به شدت تحت تاثیر قرار خواهد داد.
  3. مصرف داروهایی مانند آسپرین، داروهای ضد التهابی، ویتامین E و مکمل‌های گیاهی تا 1 هفته قبل و بعد از جلسه درمان ممنوع است زیرا مصرف این گونه داروها خطر خون ریزی را افزایش می‌دهد.
  4. از مصرف الکل به مدت 48 ساعت قبل از تزریق پرهیز نمایید.
  5. شب قبل از درمان موهای خود را بشویید، به این دلیل که تا چند روز اجازه استحمام نخواهید داشت.
  6. شب قبل از تزریق چربی، آنتی بیوتیک تجویز شده را طبق دستور پزشکتان شروع کنید.

تعداد جلسات برای ترانسفر چربی

تعداد جلسات مورد نیاز برای تزریق چربی

در حالت کلی تزریق چربی در 1 الی 6 جلسه توسط پزشک متخصص و در کلینیک انجام می‌شود. برای به دست آوردن بهترین نتایج بالقوه در برخی از مواقع پزشک می‌تواند با توجه به شرایط بدنی بیمار و با صلاح‌دید خود در چند جلسه تزریق چربی را انجام دهد تا به هدف مورد نظر خود و زیباجو دست پیدا کند. از جمله عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سن و شرایط بدنی فرد کاندید تزریق چربی

یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در تعداد جلسات لازم برای تزریق چربی سن زیباج است چرا که با بالارفتن سن میزان آسیب‌پذیری پوست بیشتر شده و سیستم ایمنی بدن دچار برخی تغییرات می‌گردد. به همین دلیل پزشکان می‌توانند پیشنهاد دهند تا در چند جلسه متعدد اقدام به تزریق چربی شود.

  1. شدت ایرادات در نواحی تحت درمان فرد متقاضی

در برخی مواقع میزان شکایت و مشکل زیباجو به قدری بالا است که پزشک قادر به برطرف کردن آن در یک جلسه درمانی نیست بنابراین توصیه می‌شود تا از تعداد جلسات بیشتری بهره گرفته شود.

  1. ناحیه تزریق چربی

محلی که قرار است چربی در آن تزریق شود نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در تعداد جلسات لازم برای این کار تاثیرگذار باشد. این موضوع بعد از انجام بررسی‌های لازم و با توجه به نظر پزشک تشخیص داده می‌شود. به عنوان مثال برای تزریق چربی به سینه حداقل 4 جلسه تزریق لازم است تا 80% چربی‌های انتقال داده شده در جای خود تثبیت شوند.

  1. تخصص و مهارت پزشک در تزریق چربی

در برخی شرایط به دلیل عدم تخصص و تجربه کافی پزشک نمی‌توان زیباجو را در یک جلسه به نتایج ایده‌آل و خواسته‌هایش رساند در نتیجه نیاز پیدا می‌کنند تا دوباره برای رسیدن به ظاهر ایده‌آل خود اقدام به تزریق چربی کنند. برای جلوگیری از چنین مشکلی توصیه می‌شود تا حتما در انتخاب پزشک خود توجه کافی داشته باشید.

فاصله مناسب جلسات تزریق چربی

هر چند فاصله مناسب جلسات تزریق چربی به میزان پایداری سلول‌های چربی برداشت شده از ناحیه اهدا کننده بستگی دارد؛ اما در حالت کلی حدود 65 درصد از میزان چربی تزریق شده حدود 3 الی 6 ماه بعد از تزریق جذب بدن می‌شوند و فقط 35% آن باقی می‌ماند که در این صورت تزریق باید مجددا انجام شود. فاصله مناسب جلسات تزریق چربی اکثر داوطلبان حدود 2 الی 6 ماه بعد از اولین جلسه انتقال چربی می‌باشد و بعد از آن باید منتظر بمانند و اجازه دهند اولین انتقال آن‎ها رسوب کرده و بهبود یابد.

میزان ماندگاری چربی بعد از جلسه اول به عواملی مانند میزان تحرک و تعریق در ناحیه تزریق شده، کاهش وزن متقاضی بعد از تزریق چربی، حجم چربی‌های تزریق شده و نحوه مراقبت زیباجو بستگی دارد. باید بدانید مقداری از چربی تزریقی آب می‌شود و هیچ استثنایی در این مورد وجود ندارد، بنابراین توصیه می‌شود فردی که انتقال چربی انجام می‌دهد با استفاده از چربی‌های سالم در رژیم غذایی خود از تحلیل رفتن بافت‌های چربی جلوگیری کنند.

بهترین زمان برای انجام جلسه دوم تزریق چربی

برای تجدید اعمال چربی بر ناحیه ای که قبلا تزریق چربی صورت گرفته، بهترین زمان برای ترمیم چربی صورت 3 ماه بعد از اولین تزریق است. البته لازم به ذکر است برخی پزشکان برای طولانی کردن زمان نیاز به جلسه ی دوم، مقدار چربی بیشتری به ناحیه تحت درمان تزریق می‌کنند که مقداری از آن بعد از مدتی جذب می‌شود و مقدار کافی باقی می‌ماند (مورد گفته شده با تأیید پزشک و تا حدودی نیز به ترجیح فرد بستگی دارد).

با وجود اینکه در اکثر موارد با 2  جلسه تزریق چربی نتیجه مطلوب و ماندگاری مناسب حاصل می‌شود اما در برخی موارد جذب چربی توسط بدن زیاد بوده و ممکن است حدود 3 الی 6 ماه بعد از جلسه دوم یک جلسه تزریق دیگر هم مجددا نیاز باشد اما در بیشتر موارد با دو جلسه می‌توان به نتیجه رسید زیرا بدن تا حد معینی چربی را متابولیزه می‌کند و بعد از آن چربی باقی مانده دائمی خواهد بود.

جذب چربی بعد از تزریق

در طی جدیدترین روش تزریق چربی، چربی از یک قسمت بدن استخراج و به قسمت دیگر تزریق می شود. با این حال، مهم است که بدانیم نتایج تزریق چربی ممکن است در طول زمان به دلیل فرآیند جذب چربی تغییر کند.

بلافاصله پس از تزریق چربی، ناحیه ای که چربی در آن تزریق شده است، معمولاً پرتر به نظر می رسد. این نتیجه اولیه می تواند کاملاً قابل توجه باشد و اغلب نتیجه مطلوب است. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که تمام چربی تزریق شده به طور دائم در ناحیه تحت درمان باقی نمی ماند.

جذب چربی بخشی طبیعی از فرآیند بهبود و یکپارچگی در بدن است. پس از تزریق چربی، سیستم ایمنی بدن برای ادغام سلول های چربی تازه تزریق شده کار می کند. در طی این فرآیند، برخی از سلول های چربی ممکن است توسط بدن دوباره جذب شوند و منجر به کاهش تدریجی حجم در ناحیه تحت درمان شود.

مراقبت‌ های بعد از تزریق چربی

همان قدر که مراقبت‌های قبل از تزریق چربی اهمیت دارند مراقبت‌های بعد از تزریق چربی نیز مهم هستند. این مراقبت‌ها می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

  1. داروهای تجویز شده توسط پزشک را به درستی و مرتب مصرف کنید.
  2. از انجام فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.
  3. از ماساژ یا مالش دادن ناحیه تزریق چربی خودداری کنید.
  4. پانسمان‌ها و نواحی استخراج و تزریق چربی را تمیز نگه دارید.
  5. تا چند روز بعد از برخورد آب به نواحی زخم شده خودداری کنید.
  6. برای مدت 1 هفته به طور مستقیم در معرض نور آفتاب قرار نگیرید.
  7. به مدت 1 الی 2 هفته از رفتن به سونا، جکوزی، حمام آفتاب و سولاریوم خودداری کنید زیرا گرما می‌تواند به سرعت چربی‌های تزریقی را از بین ببرد.

منابع: shapiroplasticsurgerybreastcancer

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
سن مناسب برای تزریق چربی چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
جدیدترین روش تزریق چربی در ایران و جهان 2024

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید