تزریق چربی به چانه | نتایج و ماندگاری دائمی

تزریق چربی چانه

تزریق چربی به چانه و فک یک روش غیر تهاجمی و غیر جراحی است که جهت از بین بردن چانه های دوقلو و یا زاویه سازی و مدلینگ صورت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این فرآیند هیچ نوع برشی در نواحی مورد نظر زده نمی‎شود و تزریق غالبا بدون خونریزی و درد به سرعت پایان می‌یابد. در ادامه با کلینیک پوست و مو رز همراه باشید تا در مورد مزایا و فواید تزریق چربی به چانه بیشتر اطلاعات کسب کنید.

امروزه افراد بیشتر از قبل به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند بنابراین در این میان روش های متعددی صحت این امر ابداع شده است یکی از این روش ها انتقال چربی می باشد. تزریق چربی با بهره بردن از آخرین تجهیزات و تکنولوژی ساخت این مزیت را برای بیماران فراهم خواهد ساخت تا بدون هیچ گونه دردسری به هدفشان که همان زیبایی هر چه بیشتر است برسند.

اینفوگرافیک تزریق چربی به چانه

کارایی تزریق چربی به چانه چیست؟

از جمله مزایای مثبت و کاربرد‌های انتقال چربی در ناحیه چانه عبارتند از:

  1. رفع چین و چروک موجود بر روی ناحیه چانه تا حدود قابل توجه
  2. جوان‌سازی پوست ناحیه چانه
  3. متوازن‌سازی و خوش‌فرمی چانه
  4. حجم‌بخشی به ناحیه چانه برای درمان عقب رفتگی یا فررفتگی آن

چگونگی تزریق چربی به چانه

مزایا و فواید تزریق چربی به چانه چیست؟

تزریق چربی به چانه و فک همانند تمامی روش‌های زیبا‌سازی، دارای مزایای منحصر به خود می‌باشد که در زیر با آن‌ها آشنا می‌شویم:

  1. از بین رفتن چانه‌های دوقلو
  2. فک‌سازی طبیعی برای کسانی که ذاتا چانه‌های بسیار کوچک دارند.
  3. از بین بردن نواقص و یا نامتقارن بودن چانه
  4. همگون و متوازن کردن خطوط فک و چانه با یکدیگر
  5. دو چندان شدن زیبایی ظاهری افراد
  6. قابل استفاده بودن این روش برای خانم‌ها و آقایان
  7. استفاده از چربی طبیعی بدن خود فرد برای تزریق
  8. ایمن بودن این روش و تایید آن توسط FDA
  9. ماندگاری بالا و ایمن نسبت به تزریق ژل و فیلر
  10. حجیم کردن چانه
  11. رفع خطوط و چین و چروک‌های ناحیه چانه
  12. کوتاه بودن روند بهبودی و دوران نقاهت

نحوه تزریق چربی به چانه

آیا تزریق چربی به چانه ایمن است؟

در پاسخ به این سوال باید گرفت انجام روند زیبا‌سازی انتقال چربی به ناحیه چانه یک روشی کاملاً امن محسوب می‌شود زیرا تزریق چربی یکی از کم خطر‌ترین و کم عارضه‌ترین تکنیک‌های زیبایی در زمینه خود به شمار می‌رود و به دلیل اینکه یک روش کم تهاجمی و سرپایی است، می‌تواند در نواحی مختلف بدن از جمله چانه مورد استفاده قرار گیرد بدون اینکه کمترین خطری را برای فرد به همراه داشته باشد.

همچنین آمار‌های معتبر ثبت شده اینچنین نشان می‌دهد که بسیاری از کسانی که مشکل ظاهری و زیبایی در چانه دارند با بهره بردن از انتقال چربی به ناحیه چانه می‌توانند این مشکلات را به آسانی بدون بر جای ماندن کوچک‌ترین اثری رفع کنند.

البته عواملی همچون پزشک متخصص و تجهیزات مورد استفاده در روند تزریق چربی به ناحیه چانه نیز در ایمن بودن تزریق چربی به ناحیه چانه موثر خواهند بود. پس اگر این عوامل دخیل در انتقال چربی به ناحیه چانه وظایف خود را به خوبی عمل نکنند هیچ تضمینی برای ایمن بودن این تکنیک نبوده و ممکن است علاوه بر اینکه نتایج و تاثیرات مثبتی بر جای نگذارد باعث بروز مشکلات ناخوشایندی نیز شود.

مراحل اجرای کاربرداشت چربی از بدن
پاکسازی چربی استخراج شده
بی‌حس کردن محل تزریق
استریل کردن محل تزریق
تزریق چربی آماده شده
کاربرد تزریق چربی به چانهاز بین رفتن چانه‌های دوقلو
زاویه‌سازی صورت از طریق تغییر فرم چانه
برطرف کردن چروک‌های ایجاد شده در ناحیه چانه
درمان مشکلاتی همانند پس روی یا عقب بودن چانه
مزیت تزریق چربیزیبایی ظاهری افراد بیشتر می‌شود.
از چربی بدن خود فرد استفاده می‌کند.
ماندگاری تزریق چربی بیشتر است.
چون چربی از بدن خود فرد است، پس ایمنی بالایی دارد.
دور نقاهت آن کوتاه است.
مشکلات جانبیگلوله شدن چربی در قسمتی که تزریق انجام شده است.
آسیب شدید بافتی که به دلیل عدم مهارت متخصص رخ خواهد داد.
خونریزی، کبودی و التهاب شدید در محل تزریق

نحوه تزریق چربی به چانه

مراحل تزریق چربی به چانه و فک عبارتند از:

  1. انتخاب یک مرکز معتبر که دارای تیم زیبایی ماهر و باتجربه باشد
  2. ویزیت و مشورت با یک پزشک متخصص جهت مشخص کردن نقاطی از چانه برای انتقال چربی به چانه و فک.
  3. استخراج چربی مورد نیاز جهت انجام تزریق چربی به چانه و فک با استفاده از روش‌هایی همچون لیپوماتیک یا بادی جت.
  4. ضد عفونی کردن ناحیه تحت درمان انتقال چربی جهت جلوگیری از نفوذ میکروب‌ها و باکتری‌ها به بدن فرد و ایجاد عفونت.
  5. استفاده از بی‌حسی موضعی جهت بی‌حس کردن ناحیه تحت درمان به خاطر اینکه فرد در حین انجام تزریق چربی به ناحیه چانه دردی را متحمل نشود.
  6. تجزیه چربی در نقاط مشخص شده توسط پزشک متخصص تزریق چربی در دوز‌های استاندارد و کنترل شده.

خطرات و عوارض جانبی بعد از انتقال چربی به چانه

تاکنون عوارض خاصی در مورد تزریق چربی به چانه و فک گزارش نشده است. اگر چه تزریق چربی روشی غیر جراحی است اما برخی از عوارض جانبی شایع آن شامل درد و تورم و کبودی خفیف، قرمزی و بی‌حسی است. نکته‌ای که مطرح است این است که برخی افراد به دلیل مراجعه به مراکز غیر معتبر زیبایی جهت استخراج و تزریق چربی به چانه و فک، دچار عوارض آزاردهنده‌ای همچون موارد زیر شده‌اند:

  1. گلوله شدن چربی در نواحی تزریقی
  2. آسیب شدید بافتی به علت تجربه کم اپراتور یا پزشک
  3. عدم حصول نتیجه دلخواه
  4. قرمزی و التهاب شدید پوست و بافت

از جمله عوارض جانبی انتقال چربی در ناحیه چانه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  1. بی‌حسی
  2. درد
  3. احساس التهاب
  4. خارش
  5. کبودی
  6. تورم و قرمزی
  7. عفونت

مدت ماندگاری تزریق چربی به چانه و فک چقدر است؟

بسته به مهارت پزشک و میزان مراقبت از نواحی تزریقی توسط فردی که این کار را انجام داده است، مدت ماندگاری تزریق چربی به چانه و فک از ۲ ماه الی ۶ ماه متغیر است. یک نکته بسیار مهم نیز قابل ذکر است. برای داشتن ماندگاری بیشتر چربی، باید در فواصل منظم این چربی‌ها شارژ شوند تا دوام بیشتری داشته باشند.

ممنوعیت های تزریق چربی به چانه و فک

خانم‌های باردار، افراد زیر ۱۸ سال، افرادی که قصد جراحی صورت دارند و آن‌هایی که در بلع مشکل دارند مجاز به انجام تزریق چربی به چانه و فک نیستند.

قیمت تزریق چربی به چانه

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به چانه

داشتن آگاهی کافی از هزینه‌های تزریق چربی به فک و چانه و یا نواحی مختلف صورت یکی از فاکتورهایی است که اکثر افراد تمایل دارن قبل از انجام این تکنیک زیبایی اطلاعاتی را در رابطه با آنها داشته باشند. از جمله عوامل موثر در هزینه تزریق چربی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • روش استخراج چربی از بدن: از آنجائیکه در این تکنیک از چربی‌های بدن خود فرد برای تهیه چربی تزریقی استفاده می‌شود بنابراین بسته به اینکه از کدامیک از روش‌های برداشت چربی استفاده شود هزینه شما نیز متغیر خواهد بود. خوشبختانه به دلیل استفاده از چربی‌های بدن خود فرد برای تزریق هزینه چربی تزریقی رایگان است.
  • حجم مورد نیاز برای تزریق چربی به فک و چانه: اینکه چه مقدار چربی برای تزریق به ناحیه فک و چانه شما مورد نیاز است توسط پزشک متخصصتان تعیین می‌شود و بسته به میزان حجم چربی مورد نیاز برای تزریق هزینه‌ها نیز فرق خواهد کرد.
  • دستمزد پزشک متخصص: طبیعتا هر چه پزشک انتخابی شما با تجربه‌تر و با مهارت بالا باشد دستمزد تزریق چربی به فک و چانه نیز بالا خواهد بود، چرا که طبیعتا نتایج حاصل نیز طبیعی‌تر و با ماندگاری بالاتر خواهد بود.
  • تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه دلخواه: هر چند که به طور معمول تزریق چربی در یک جلسه انجام می‌گیرد ولی به دلیل پیشگیری از ایجاد عدم تقارن یا ظاهر نامطلوب معمولا تنها در یک جلسه کار تمام نمی‌شود چرا که به چربی تزریقی اجازه می‌دهند تا جذب شود سپس در جلسات بعدی اقدام به اصلاح و البته افزایش اثر درمان می‌کنند. البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در جلسات بعدی مسلما هزینه تزریق چربی  پایین‌تر خواهد بود.
  • هزینه‌های کلینیک: بسته به موقعیت مکانی کلینیک انتخابی شما، تبحر و تخصص گروه پزشکی و تجهیزات و خدمات قابل ارائه در کلینیک هزینه تزریق چربی به فک و گونه نیز متفاوت خواهد بود.

آیا تزریق چربی به چانه درد دارد ؟

پروسه تزریق چربی به چانه فرایند دردناکی نیست به ویژه که در مرحله تزریق معمولا از بی‌حس‌کننده‌های موضعی یا داروهای آرامبخش بسته به شرایط بیمار استفاده می‌شود که باعث تحمل درد بسیار ناچیز حین تزریق چربی به فک و گونه می‌گردد.

ولی پس از تزریق ممکن است کبودی و تورم و درد بسیار ناچیزی را تجربه کنید، از طرفی میزان دردی که افراد تجربه می‌کنند بسته به آستانه تحمل درد فرد و اندازه سوزن مورد استفاده متغیر است که می‌توان با تجویز برخی داروهای آرامبخش و مسکن آنها را تسکین داد.

آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده به چانه فراهم است ؟

گاها بنا به دلایلی چون عدم رضایت زیباجو از چربی تزریق شده و یا تزریق غیراستاندارد چربی و سایر عوامل فرد تصمیم به برداشتن چربی چانه می‌کند. اینکه آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده به چانه وجود دارد یا نه، خوشبختانه پاسخ به این سوال مثبت است ولی بایستی حتما در انتخاب پزشک خود دقت کافی را به خرج دهید تا از بروز عوارض جانبی احتمالی ناشی از برداشتن چربی چانه ممانعت کنید.

  • یکی از روش‌های تخلیه چربی تزریق شده استفاده از روش جراحی است، بدین ترتیب که پزشک با اعمال بیحسی موضعی با ایجاد برش و یا سوراخ‌های ریز در نواحی از قبل تعیین شده اقدام به تخلیه چربی می‌نماید.
  • از دیگر متدهای حذف چربی‌های تزریقی استفاده از آنزیم‌ها و ترکیبات حل‌کننده چربی است. یکی از این آنزیم‌ها که اخیرا برای حذف چربی‌های غبغب مورد استفاده قرار می‌گیرد آنزیم کیبلا است که یک آنزیم طبیعی است که به ویژه برای کوچک کردن غبغب و از بین بردن چربی‌های کوچک نامطلوب مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • از دیگر موارد تزریقی برای برداشتن چربی چانه تزریق استروئید است که باعث آتروفی چربی‌ها شده و تجزیه آنها را باعث می‌شود. بسته به این که چه میزان چربی بایستی از صورت و مخصوصا چانه خارج شود این تکنیک سخت و یا آسان خواهد شد. تنها نکته مهم انتخاب یک پزشک زیبایی معتبر و کلینیکی است که از هر نظر از امکانات کافی برخوردار باشد.
1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق چربی به خط اخم (بین ابرو) ماندگاری طولانی
نوشتهٔ بعدی
آیا نتایج و ماندگاری تزریق چربی دائمی است؟

2 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • سلا دکتر من چونه م عقبه میخوام ژل بزنم یا چربی اما نمیدونم کدوم موندگاریش بیشتره و فرم بهتری به چونه م میده. ایا با ژل و چربی فرم میگیره اون طور که بخوام و چند سی سی نیازه ؟هزینه هر سی سی رو هم محبت کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید