تزریق چربی به خط اخم (بین ابرو) ماندگاری طولانی

ترانسفر چربی به خطوط اخم

طی یک دهه اخیر، تزریق فیلرها (ژل) و چربی برای حفظ زیبایی و رفع نواقص صورت و بدن جایگاه ویژه‌ای بین مردم به دست آورده است. یکی از کاربردهای بسیار پرطرفدار این پر کننده‌ها، تزریق چربی به خط اخم است. برخی افراد هستند که ترجیح می‌دهند به جای تزریق بوتاکس، از تزریق چربی برای خط اخم سود ببرند. کلینیک پوست و مو رز در این مقاله از فواید تزریق چربی خط اخم می‌گوید. با ما همراه باشید.

سبک زندگی امروزه، روند ایجاد آسیب در سلامت پوست را با سرعت بیشتری همراه کرده است، شاید به همین دلیل  تزریق چربی امروزه به جایگاه خاصی بین اعمال زیبایی رسیده است. تزریق چربی با تکنیک ها و کاربرد های مختلف، باعث رفع نواقص پوست، ترمیم عیوب ایجاد شده در ساختار و حالت پوست خواهند شد.

اینفوگرافیک تزریق چربی به خط اخم

کاهش چین و چروک، بهبود جای زخم و آکنه و از بین بردن کبودی و سیاهی دور چشم تنها بخشی از تاثیرات شگفت انگیز تزریق چربی می باشد. یکی از کاربرد های تزریق چربی، از بین بردن خط اخم و تقویت پوست پیشانی می باشد که با کمترین آسیب ممکن و به عنوان امن ترین روش، امروزه در سطح جهان در حال انجام است.

تزریق چربی به خط اخم

آیا تزریق چربی برای خط اخم امکان پذیر است؟

خطوط اخم در پیشانی ممکن است به دلایلی مختلفی به وجود بیایند و غالبا افراد به یکباره متوجه این اتفاق خواهند شد. داشتن خط اخم در پیشانی، بر روحیه‌ فرد و شادابی او تاثیر می‌گذارند. خطوط اخم باعث پیرتر نشان دادن چهره و کاهش زیبایی آن می‌شوند و این در اعتماد به نفس افراد بسیار تاثیر‌گذار است. از طرفی این تاثیرات منفی، در زمینه‌ روابط و تعاملات فرد نیز عواقبی خواهد داشت. رفع خط اخم با تزریق چربی در این شرایط نیز می‌تواند کمک‌کننده باشد و با کاربرد‌های گسترده‌ای که دارد، تاثیرات شگرفی بر روحیه و زیبایی این افراد خواهد گذاشت.

با پیشرفت‌های گسترده‌ دنیای جراحی‌های پزشکی و زیبایی، مراقبت از پوست و رفع عیوب پوستی با روش‌های مختلف، از هر زمان دیگری ایمن‌تر و آسان‌تر خواهد بود. یکی از امن‌ترین و بهترین روش برای از بین بردن خط اخم عمیق در پیشانی، انتقال چربی می‌باشد. اقدام زیبایی انتقال چربی، طی سال‌های طولانی مورد بررسی و آزمایش قرار گرفته و صحت و کاربردی بودن آن تایید شده است.

نتایج تزریق چربی به خط اخم

فواید تزریق چربی به خط اخم چیست؟

  1. مهمترین مزیت تزریق چربی به خط اخم طبیعی بودن سلول‌ها است. یعنی هیچ ماده مصنوعی و شیمیایی وارد بافت و پوست افراد نمی‌شود و چربی از بدن خود فرد است. این مزیت یک پوئن مثبت برای افرادی است که برای انجام این روش دو دل هستند.
  2. همچنین ماندگاری انتقال چربی به خط اخم نسبت به روش‌های دیگر همانند تزریق ژل و بوتاکس بیشتر است.
  3. نتیجه به دست آمده از تزریق چربی به خطوط غم و اندوه، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.
  4. چون بافت چربی سرشار از سلول‌های بنیادی است لذا کلاژن‌سازی پوست را تحریک خواهد کرد و از این پس عمق خط اخم کاهش پیدا می‌کند.

تزریق چربی یک راه همه کاره و طبیعی برای بهبود ویژگی های صورت و رفع اثرات پیری ارائه می دهد. سن مناسب تزریق چربی از فردی به فرد دیگر متفاوت است.

مراحل تزریقبرداشت چربی از بدن
پاکسازی چربی
اعمال بی‌حسی در پیشانی
تزریق با سرنگ
عوارض احتمالیالتهاب، کبودی و قرمزی پوست
ورم محل تزریق
احساس درد
نتایج تزریقدرمان خط اخم
جوانسازی پوست
افزایش کلاژن‎سازی پوست
میزان ماندگاری تزریقمهارت متخصص
 میزان چربی انتقال یافته
 متابولیسم بدن
 مراقبت بعد از تزریق

عوارض تزریق چربی بین ابرو و خطوط اخم

ترانسفر چربی به خط اخم زمانی خطرناک می‌شود که در یک مرکز غیر معتبر و توسط افراد نابلد انجام شود. رگ‌های خونی کوچکی در پوست وجود دارند و اگر چربی به طور تصادفی به رگ خونی تزریق شود، می‌تواند منجر به آسیب بینایی و همچنین نکروز پوست در پیشانی شود. بنابراین انتخاب یک مرکز معتبر بسیار مهم است. آرایشگر‌ها و افراد کم تجربه برای انجام این تزریق مناسب نیستند.

اما این تکنیک زیبایی یکسری عوارض طبیعی دارد که ناشی از دستکاری بافت صورت بوده و بعد از چند روز برطرف می‌گردند. این عوارض عبارتند از:

  1. التهاب، کبودی و قرمزی پوست
  2. ورم موقت محل تزریق
  3. احساس درد موقت

تزریق بوتاکس یا تزریق چربی به خط اخم؟ کدام بهتر است؟

این یک انتخاب کاملا سلیقه‌ای است که تصمیم آن با فرد داوطلب می‌باشد. برخی افراد مایل هستند که از سم بوتولینوم (بوتاکس) جهت رفع خطوط اخم استفاده کنند. بوتاکس منجر به فلج موقت در عضلات هدف و در نتیجه جلوگیری از چروک شدن پوست آن قسمت می‌شود. در عین حال، برخی افراد از اینکه نمی‌توانند از می‌میک صورت خود پس از تزریق بوتاکس بهره ببرند، از این تکنیک راضی نیستند.

در این صورت به این افراد، تزریق چربی به خط اخم پیشنهاد می‌شود. در این روش که در کلینیک زیبایی رز توسط بهترین دکتر تزریق چربی دکتر روحانی انجام می‌شود، ابتدا از بدن خود فرد (از ناحیه شکم، ران، پهلو یا زیر باسن) چربی استخراج می‌شود. سپس بعد از پالایش چربی، آن را با دقت به ناحیه خط اخم تزریق می‌کنند. برتری دیگر تزریق چربی نسبت به تزریق بوتاکس، نداشتن خطر بروز واکنش آلرژیک است. همچنین اگر متخصص در تعیین دوز بوتاکس دقت نکند ممکن است عوارض خطرناکی به همراه داشته و عضلات مجاور را فلج کند.

نتایج حاصل از تزریق چربی به خط اخم

بر اثر از بین رفتن حجم چشمگیری از بافت صورت، شکاف‌ها و چین و چروک‌های متعددی به شکل خطوط ریز و درشت در نقاط مختلف صورت علی‌الخصوص پیشانی و دور چشم شروع به ظاهر شدن خواهند کرد. طی فرآیند تزریق چربی، با بازیابی حجم از دست رفتهی صورت و ترمیم بافت صورت، جلوه‌ زیبا و جوان صورت باز می‌گردد. پس از این اتفاق، صورت شما حتی با وجود داشتن چین و چروک و خطوط ریز، باز هم جوان و شاداب به نظر خواهد رسید.

ساختار و تناسب صورت، با زمینه‌های ژنتیکی تعریف می‌شود و دلایل محیطی نیز کیفیت آن را تحت تاثیر قرار می‌دهند. اما لازم است بدانید که تکنیک تزریق چربی قادر به ترمیم و اصلاح فرم نامتناسب و اصلاح عیوب ایجاد شده روی صورت می‌باشد. خطوط اخم بر اثر حرکات مداوم ماهیچه‌های صورت در جهت اشتباه که یک عادت غلط می‌باشد ایجاد شده‌اند و انتقال چربی با رفع این خطوط، حالت سالم پوست پیشانی را بازسازی خواهد کرد.

ترانسفر چربی می‌تواند خطوط اخم را بدون کمترین احتمال بروز عفونت از بین ببرد و نکته قابل توجه در این ترمیم، طبیعی بودن نتیجه‌ به دست آمده می‌باشد. همچنین از آنجایی که تاثیرات زیبایی و تناسب چهره بر اعتماد به نفس و روحیه‌ افراد انکارناپذیر است، انتخاب تزریق چربی برای خط اخم می‌تواند در راستای افزایش سطح شادابی و رضایت از خود گام بزرگی بردارد. شرط دوام تمامی تاثیرات ذکر شده از انتقال چربی، انتخاب بهترین متخصص، انجام مراقبت‌های لازم و اصلاح رژیم تغذیه و سبک زندگی است. در این صورت انتقال چربی به خط اخم، معجزه‌ای با تاثیرات چشمگیر در زندگی شما خواهد بود.

رفع چین و چروک و خطوط اخم با تزریق چربی چگونه انجام می شود؟

مهم‌ترین مرحله در انجام تزریق چربی، مشورت با پزشک مربوطه می‌باشد. شما باید راجع به نیاز‌ها و انتظارات خود از انتقال چربی به طور واضح با پزشک خود مشورت کنید تا او بتواند جدیدترین روش تزریق چربی برای انجام فرآیند تزریق چربی برای شما انتخاب کند. پس مرحله‌ اول، بررسی نیاز‌ها و انتظارات شما و سپس ارزیابی صورت و پوست شما و برنامه‌ریزی برای انتقال چربی می‌باشد. کل فرآیند تزریق چربی عبارت است از استخراج چربی از یک ناحیه از بدن و تزریق این چربی به ناحیه‌ای دیگر از بدن که نیازمند آن می‌باشد. برای شروع تراسنفر چربی به خط اخم باید برداشت چربی انجام شود. شدت بیهوشی بسته به حجم چربی استخراج شده و حجم چربی قابل تزریق، متفاوت است.

این چربی‌ها به محض خارج شده از بدن قابل استفاده و تزریق نمی‌باشند و نیاز است که تغییراتی روی آن اعمال شود. پس بافت چربی خارج شده برای استفاده‌ مجدد، خالص‌سازی می‌شود. و در نهایت چربی‌های آماده شده، با استفاده از سوزن‌های بسیار ‌ریز، به بافت هدف مورد نظر تزریق خواهند شد. استفاده از سوزن‌های ریز طی فرآیند تزریق چربی، به هدف جلوگیری از ایجاد زخم‌های عمیق و جدی می‌باشد. سپس یک پانسمان جزئی در ناحیه‌ای که انتقال چربی در آن انجام شده صورت می‌گیرد تا از ایجاد هر گونه عفونت احتمالی جلوگیری شود. نتیجه‌ فرآیند تزریق چربی به خط اخم معمولا در ساعات اولیه پس از انتقال چربی قابل مشاهده است و این نتیجه تا مدت زمان طولانی ماندگار خواهد بود.

ماندگاری تزریق چربی به خط اخم چقدر است؟

ماندگاری تزریق چربی به خط اخم تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار داشته و می‌تواند تا 1 سال نیز باقی بماند. از جمله مهمترین عوامل موثر بر ماندگاری نتیجه انتقال چربی به خط اخم، مهارت متخصص، میزان چربی انتقال یافته، متابولیسم بدن، مراقبت از خود در دوران نقاهت و… هستند.

مراقبت های بعد از تزریق چربی به خط اخم

  1. محل تزریق را تا چند روز دستکاری نکنید.
  2. به سونا، جکوزی نرفته و در معرض تابش نور قرار نگیرید چون چربی با دمای بالا ذوب می‌شود.
  3. در طول روز آب کافی بنوشید.
  4. تا یک هفته اول، در زمان خواب سر بالاتر از بدن باشد.
  5. رژیم غذایی سنگین را کنار گذاشته و تغذیه سالم داشته باشید.

عوامل موثر بر هزینه تزریق چربی به خط اخم

از آنجاییکه هزینه تزریق چربی به خط اخم یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این روش از سوی زیبایی‌جویان برای از بین بردن خطوط اخم می‌باشد بنابراین در این قسمت از مطلب قصد داریم شما را با تمامی عواملی که در هزینه تزریق چربی نقش دارند آشنا کنیم تا با دیدی باز و کاملا منطقی به سوی انتخاب این تکنیک گام بردارید.

فاکتورهای دخیل در هزینه‌های تزریق چربی به خط اخم عبارتند از:

  1. روش برداشت چربی از بدن: قطعا می‌دانید که چربی‌های تزریقی از بخشی از بدن خود فرد استخراج می ‌شوند حال بسته به این که چربی با کدامیک از روش‌های سنتی، لیپوماتیک، بادی جت و … برداشته می‌شود هزینه تزریق چربی نیز متفاوت خواهد بود.
  2. حجم چربی مورد نیاز برای تزریق: بسته به حجمی از چربی که به ناحیه خط اخم تزریق می‌شود نیز هزینه تزریق چربی فرق خواهد کرد.
  3. دستمزد جراح: در صورتی که از یک پزشک باتجربه و دانش کافی برای ترانسفر چربی به خط اخم خود درخواست نمایید مسلما هزینه‌تان متفاوت از زمانی خواهد بود که از یک پزشک ناشناس با تجربه پایین بخواهید تا اینکار را برایتان انجام دهند. ولی به شما توصیه میکنیم صرفا به دلیل کاهش اندک در هزینه‌ها کار تزریق را به فرد بی‌تجربه و بدون مهارت کافی نسپارید.
  4. کلینیک و خدمات آن: بسته به منطقه‌ یا کلینیکی که پزشکتان در آن فعالیت می‌کند نیز ممکن است هزینه‌تان کم و زیاد باشد. به عنوان مثال هزینه انتقال چربی به خط اخم در یک کلینیک مجهز در مناطق بالای شهر بیشتر از هزینه آن در مناطق پایین و در یک کلینیک عاری از تجهیزات استاندارد می‌باشد.
  5. تعداد جلسات مورد نیاز برای کسب نتیجه دلخواه: شاید تنها با یک جلسه تزریق چربی نتیجه ایده‌آل خود را دریافت نکنید و برای انجام اصلاحات ظاهری نیاز به تزریق مجدد چربی داشته باشید. بسته به تعداد جلسات اضافی هزینه شما نیز بیشتر خواهد شد.

عوامل موثر بر ایجاد خطوط اخم

خطوط اخم به عنوان بخشی از روند طبیعی پیری صورت ظاهر می‌شوند، اما عوامل خاصی وجود دارند که می‌توانند شروع این خطوط را به تاخیر بیندازند و به کاهش ظاهر این خطوط کمک کنند.

از جمله عوامل موثر بر ایجاد خطوط اخم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ژنتیک

DNA می‌تواند بر نازک یا ضخیم بودن، شکننده یا انعطاف‌پذیر بودن پوست شما تأثیر بگذارد.

حالات چهره بیش فعال

بیش فعالی در ماهیچه‌های ایجادکننده اخم و به عبارتی حرکت مکرر پوست صورت توسط ماهیچه‌ها باعث می‌شود به مرور زمان خطوط اخم ظاهر شود و می‌تواند ظاهری “عصبانی” دائمی به صورت بدهد. خطوط اخم تنها مربوط به سن نیستند بلکه این خطوط پویا هستند و به دلیل نحوه حرکت صورت افراد ایجاد می‌شوند. افرادی که از روی عادت تمایل زیادی به اخم کردن دارند ممکن است زودتر از زمان نرمال خطوط اخم را در چهره خود ایجاد کنند.

پیری زودرس

پروتئین‌های پوستی مانند کلاژن و الاستین کلید حفظ ظاهر و احساس جوانی و سلامت پوست هستند. با افزایش سن، سرعت  جایگزین شدن این پروتئین‌ها در پوست کاهش می‌یابد و پوست ما کمتر حالت کشش و سازگاری خواهد داشت  زیرا خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد. این امر احتمال عمیق‌تر شدن خطوط اخم و قابل مشاهده شدن این خطوط روی پوست را افزایش می‌دهد.

استرس

زمانی که استرس دارید نه تنها صورت خود را منقبض می‌کنید، بلکه استرس باعث ترشح شیمیایی کورتیزول می‌شود که می‌تواند به مرور زمان باعث پیری پوست شود.

قرارگیری در معرض نور خورشید

با قرارگیری مکرر در معرض نور خورشید بدون عینک آفتابی و یا استفاده از ضد آفتاب مناسب می‌تواند منجر به ایجاد خطوط اخم در چهره شود.

بهترین و موثرترین روش از بین بردن خطوط اخم

خطوط اخم ناشی از ترکیبی از عوامل است که تنها با ایجاد تغییر در سبک زندگی می‌توان از بروز برخی از آنها جلوگیری کرد. هرچند کاهش حجم صورت و تغییرات پوست به دلیل روند طبیعی پیری غیرقابل پیشگیری است ولی برخی از عوامل سبک زندگی قابل پیشگیری وجود دارند که در جلوگیری از ایجاد خطوط اولیه و چین و چروک نقش موثری دارند. پرداختن به این عوامل ممکن است باعث تاخیر و کاهش شدت خطوط اخم شود. از جمله این عوامل موثر می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • عادت اخم کردن را کنار بگذارید: تا بدین طریق جلوی منقبض شدن عضلات اخم خود را بگیرید.
  • مصرف آنتی اکسیدان‌ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید: چرا که داشتن یک رژیم غذایی غنی از میوه‌های تازه، سبزیجات، ویتامین‌ها و مواد معدنی به پوست شما منبع آنتی‌اکسیدان آماده می‌دهد. آنتی‌اکسیدان‌ها با حذف رادیکال‌های آزاد به ترمیم و حفظ سلامت پوست کمک می‌کنند.
  • از خود در برابر خورشید محافظت کنید: استفاده از کرم ضد آفتاب به صورت روزانه اشعه‌های UVA و UVB خورشید را مسدود می‌کند، به جلوگیری از پیری زودرس از جمله خطوط اخم زودرس کمک می‌کند.
  • انجام مراقبت‌های روتین پوست: استفاده از پاک کننده، لایه بردار، مرطوب کننده به طور مرتب و منظم تاثیر مثبت زیادی در پیشگیری از بروز خطوط اخم خواهدداشت.
  • سیگار نکشید: ترک سیگار می تواند تاثیر مثبتی بر سلامت کلی پوست داشته باشد.
  • استفاده از انواع روش های تزریقی: انواع متدهای تزریقی از جمله تزریق ژل، بوتاکس و تزریق چربی به خط اخم ( میکرو، نانو و بایوفت) وجود دارند که در کمترین زمان ممکن باعث کاهش خطوط اخم در چهره افراد شده و هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.
  • ماساژ صورت: تکنیک‌های ماساژ صورت می‌تواند به بهبود انواع ماهیچه‌های صورت کمک کند. برای این مورد، معمولا روی عضله فرونتالیس تمرکز می‌شود، که همان چیزی است که باعث ایجاد یا شکستن این چین و چروک‌های افقی و به عبارتی خطوط اخم می‌شود.

برای داشتن پیشانی صاف ابریشمی، کف دست چپ را در سمت چپ پیشانی و کف دست راست را در سمت راست پیشانی قرار دهید. در حالی که دست راست را در جهت عقربه‌های ساعت به مدت دو دقیقه با حرکت دایره‌ای حرکت می‌دهید، پوست را با دست چپ محکم در جای خود نگه دارید. این کار را با کف دست چپ تکرار کنید، در حالی که به مدت دو دقیقه در خلاف جهت عقربه‌های ساعت حرکت می‌کنید، کف دست راست را ثابت نگه دارید. در مجموع اینکار را سه بار تکرار کنید.

  • عمل جراحي: اگر می‌خواهید از یک راه حلی دائمی برای از بین بردن خطوط اخم بهره ببرید، می‌توانید جراحی را انتخاب کنید. نتایج این روش برای چندین سال باقی خواهند ماند ولی در عوض هزینه بیشتری دارند.

هزینه تزریق چربی به خط اخم

هزینه های جانبی تزریق چربی به خطوط اخم

از جمله هزینه‌های جانبی تزریق چربی به خطوط اخم می‌‎توان به هزینه جلسات و مشاوره‌های قبل از تزریق و نیز آزمایش‌های مورد نیاز برای اطمینان از صحت و سلامت فرد متقاضی اشاره کرد. از سوی دیگر پس از تزریق چربی بین ابروها قطعا پزشک یکسری داروهای تسکین‌دهنده و مراقبتی برای کاهش حداکثری عوارض جانبی برای شما تجویز خواهد کرد کهه در هزینه نهایی تزریق چربی به خطوط اخم لحاظ می‌شوند.

سوالات متدوال

آیا امکان تخلیه چربی تزریق شده وجود دارد؟

بله، امکان تخلیه چربی تزریق شده وجود دارد. اگر چربی تزریق شده به طور نامتقارن یا ناخواسته در ناحیه مورد نظر قرار گرفته باشد و یا به طور کامل جذب نشده باشد و باعث ایجاد کیست شده باشد میتوانید تخلیه کنید. این کار معمولاً با لیپوساکشن انجام می‌شود. در این روش، برش‌های کوچکی در ناحیه مورد نظر ایجاد می‌شود و با استفاده از یک لوله نازک، چربی تزریق شده از بدن خارج می‌شود.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
گلوله شدن چربی تزریق شده چه دلایلی دارد؟
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به چانه | نتایج و ماندگاری دائمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید