تزریق چربی برای درمان لاغری صورت

تزریق چربی برای درمان لاغری صورت

داشتن بدنی خوش‌فرم می‌تواند برای بسیاری از مردم مخصوصا خانم‌ها تبدیل به یک رویا شده باشد. بسیاری از افراد از چاقی و عده‌ای نیز از لاغری مفرط رنج می‌برند. لاغری مفرط باعث می‌شود که بدن ظاهر مناسب خود را از دست بدهد به خصوص اگر این لاغری در چهره باشد که باعث  مسن‌تر به نظر رسیدن فرد خواهد شد. در چنین شرایطی تزریق چربی برای درمان لاغری صورت و فرم دادن به بدن، یکی از بهترین راهکار‌های پیش‌رو است. عمده افرادی که لاغری مفرط دارند با خوردن حجم زیادی از غذا نیز چاق نخواهند شد زیرا چربی‌های دریافتی از طریق مواد غذایی تبدیل به چربی قهوه‌ای خواهند شد. همچنین ممکن است خوردن غذای زیاد نتواند تغییر چشمگیری در افزایش حجم صورت داشته باشد. اگر شما نیز از لاغری بیش از حد خود رنج می‌برید، نگران نباشید!

زیرا تزریق چربی به شما کمک خواهد کرد تا به بدن ‌ایده‎آل خود برسید. تزریق چربی باعث فرم‌دهی به هر نقطه‌ای از بدن مانند باسن، سینه‌ها، پا‌ها و صورت، خواهد شد. چربی‌های انباشته شده در قسمت‌هایی مانند شکم و ران‌ها، استخراج شده و به قسمت‌های لاغر بدن همچون صورت، سینه‌ها و.. تزریق می‌شود. در صورتی که فقط صورت لاغری دارید و اندام شما تناسب دارد، از هر کدام از قسمت‌های چاق بدن به روش‌ها مختلف چربی استخراج شده و انتقال چربی به صورت لاغر برای افزایش حجم گونه‌ها، درمان چروک‌ها و تغییر زوایای صورت انجام خواهد شد.

اینفوگرافیک تزریق چربی برای درمان لاغری صورت

آیا تزریق چربی برای اشخاص لاغر امکان پذیر است؟

همانطور که می‌دانید زیبایی اندام، در تناسب بین اعضای صورت و بدن است. لاغری بیش از اندازه نشانه زیبایی نیست. این تناسب بین برجستگی‌های بدن است که شما را زیبا نشان می‌دهد. افرادی هستند که با وزن ۹۵ کیلوگرم اندام متناسب و زیبایی دارند و از آن‌ها به عنوان مانکن استفاده می‌شود. لاغری صورت نیز نشانه زیبایی صورت نیست. اتفاقا داشتن برجستگی در قسمت‌های گونه، لب‌ها و زاویه فک‌ها است که چهره شما را زیباتر می‌نماید.

برای تزریق چربی جهت درمان لاغری صورت، از چربی‌های موجود در بدن که در نواحی دیگری به جز محل مورد نظر پخش است، استفاده خواهد شد. گاهی این سوال برای افراد لاغر پیش می‌آید که آیا چربی بدن من برای انتقال چربی کافی خواهد بود؟ در پاسخ با این سوال باید گفت که عوامل متعددی باید بررسی شود.

تزریق چربی برای افراد لاغر

در بیشتر اوقات پزشک متخصص نخواهد توانست تنها با یک تصویر کلی از بدن مراجعه‌کننده، تشخیص دهد که حجم مورد نیاز برای ترانسفر چربی کافی خواهد بود و یا خیر. چگونگی آرایش بدنی، تعیین‌کننده است که در طول مشاوره با پزشک مشخص خواهد شد. به طور مثال برای بالا بردن باسن از طریق تزریق چربی، شما به ۵۰۰ سی سی چربی برای تزریق در هر باسن نیازمند هستید. برای انجام تزریق، به شاخص حجم بدن بالاتر از ۲۲ نیاز است.

اگر BMI بدن شما ۲۲ یا بالاتر است، بدن شما چربی لازم برای انجام انتقال چربی را دارا می‌باشد اما اگر BMI  بدن شما پایین است، دو راه‌حل برای فرم‌دهی به بدن خود خواهید داشت:

تزریق چربی برای درمان لاغری صورت

  1. تحت نظر پزشک مربوطه و با راه‌حل‌های وی نظیر استفاده از غذا‌های مفید و ویتامین‌ها، با افزایش وزن و چربی به صورت موقت، چربی لازم برای تزریق را به دست ‌آورید.
  2. می‌توانید از تکنیک‌های دیگر همانند تزریق ژل یا بوتاکس برای درمان لاغری صورت استفاده کنید.

در واقع و در حالت کلی افراد لاغر نیز خواهند توانست انتقال چربی انجام دهند زیرا تعداد افرادی که واجد شرایط برای انجام این تکنیک نیستند، خیلی کم می‌باشد. برای رسیدن به نتیجه‌ مطلوب، به مقدار زیادی چربی نیاز نخواهید داشت و همواره در بدن یک فرد لاغر و سالم مقداری چربی یافت خواهد شد. البته شایان ذکر است که هر پزشک متخصصی تکنیک‌های مخصوصی برای تزریق چربی برای افراد لاغر خواهد داشت پس نگران نباشید.

تاثیرات تزریق چربی برای افراد لاغر

همانطور که می‌دانید اندام و زیبایی ظاهر هر شخص برای وی حائز اهمیت است. در حال حاضر عموم مردم با روش‌های مختلفی به دنبال تناسب اندام و زیبایی می‌باشند که تزریق چربی یکی از راه‌های موثر برای افراد لاغر خواهد بود.

رسیدن به اندام دلخواه علاوه بر افزایش زیبایی ظاهر می‌تواند از نظر روحی نیز بر فرد مورد نظر تاثیر بگذارد. در ادامه مقاله تعدادی از نتایج تزریق چربی برای صورت ‌های لاغر آورده شده است:

  1. خوش‌فرم شدن صورت
  2. افزایش اعتماد به نفس
  3. افزایش جذابیت چهره
  4. درمان چروک‌های صورت

به عنوان یکی از مزایای تزریق چربی، می‌توان به مدت زمان تزریق و نتایج آن اشاره کرد. حتی اگر حدود ۶۵ درصد از چربی تزریق شده بعد از چند ماه جذب بدن شوند، ۳۵ درصد از چربی تا سالیان سال باقی خواهد ماند.

در نتیجه اگر احساس کردید که بعد از گذشت چند ماه صورت و یا لب‌های شما نیاز مجدد به تزریق دوباره‌ چربی دارد، خواهید توانست به پزشک خود مراجعه کرده و برای باری دیگر چربی تزریق کنید.

شرط لازم برای تزریق چربی به صورت لاغرمتخصص باید میزان چربی بدن شما را بررسی کند تا متوجه شود از بانک چربی کافی برای تزریق برخوردار هستید یا خیر.
نتیجه تزریق چربیصورت خوش‌فرم می‌شود.
اعتماد به نفس افزایش می‌یابد.
چروک‌های صورت برطرف خواهد شد.
عوارض نادر و جدیگلوله شدن چربی در محلی که تزریق انجام شده است.
عفونت و خونریزی در محل تزریق
جابجایی چربی
آسیب بینایی به چشم
مرگ بافت ناشی از مسدود شدن جریان خون
هزینه تزریق چربیچه میزان چربی برای تزریق نیاز است؟
دستمزد متخصص چقدر است؟
هزینه کلینیک چقدر است؟

چه افرادی می توانند تزریق چربی به صورت انجام دهند؟

شاید شما نیز به دنبال راهی برای پر کردن صورت خود باشید. صورتی پر اما ظریف که به زیبایی شما می‌افزاید. تزریق چربی در نواحی مختلف صورت مانند لب‌ها، خطوط لبخند و گونه انجام خواهد شد و پس از ترانسفر چربی به این نقاط، گونه و لب‌هایی برجسته خواهید داشت و خطوط لبخند که بر اثر لبخند‌های مکرر ایجاد شده است، از بین خواهند رفت.

برای انجام تزریق چربی به صورت های لاغر، مراجعه‌کننده باید دارای معیار‌های خاصی باشد که به صورت مختصر به هر کدام از آن‌ها اشاره خواهد شد:

  1. چربی کافی برای انتقال به محل مورد نظر داشته باشد.
  2. دارای سلامت جسمی و روحی خوب برای دوران درمان و بهبود پس از آن باشد.
  3. فرد نباید سیگار بکشد و یا حداقل برای حدود 1 ماه قبل و 1 ماه بعد از تزریق چربی سیگار کشیدن را متوقف کند.
  4. شخص متقاضی باید قدرت تایید و پذیرش مزایا و معایب این روش را داشته و نسبت به آن‌ها آگاه باشد.
  5. انتظارات واقع‌بینانه از نتایج انتقال چربی داشته باشد.
  6. زنان باردار یا شیرده اجازه‌ انجام تزریق چربی را نخواهند داشت.
  7. افراد مبتلا به بیماری‌های خاص همچون بیماری‌های قلبی عروقی، به صورت جداگانه ارزیابی و مشاوره خواهند شد.

با در نظر گرفتن این شرایط، موقعیت خود را بسنجید و سپس نسبت به تکنیک زیبایی تزریق چربی جهت درمان لاغری صورت اقدام کنید. در صورت داشتن هر یک از این شرایط، پزشک خود را مطلع کنید تا خطری پس از انجام انتقال چربی شما را تهدید نکند.

نحوه تخلیه چربی از افراد لاغر

در بیشتر موارد افرادی که صورت لاغر دارند، بدن و اندام لاغری نیز دارند. این بزرگترین مشکل پیش‌روی پزشک برای تخلیه چربی از بدن این افراد است. در این زمان پزشک نگاهی اجمالی به ساختار اندام فرد انداخته و تصمیم می‌گیرد که از کدام قسمت‌های بدن چربی‌های اضافه را تخلیه کند. اگر چربی ناچیزی نیز در شکم‌، پلو‌ها و یا ران فرد موجود باشد آن را استخراج کرده و بعد از تصفیه، به صورت فرد تزریق می‌نماید.

اما در صورت عدم وجود این مقدار چربی، باید علل لاغری فرد بررسی شده و برای ایجاد چربی در بدن رژیم غذایی مناسب پیشنهاد شود. در این افراد ورزش کردن و فعالیت‌های سنگین به تعویق افتاده و رژیم غذایی پر پروتیئن و پرکالری جایگزین می‌شود.

مراقبت ها و عوارض ناشی از تزریق چربی در افراد لاغر

تزریق چربی برای افراد لاغر همانند سایر تکنیک‌های زیبایی، شامل دوران نقاهت و عوارض ناشی از انتقال چربی خواهد بود. تنها با کمی مراقبت بیشتر در دوران نقاهت خواهید توانست از نتیجه‌ عمل خود راضی بوده و لذت ببرید. خوشبخانه تزریق چربی برای درمان لاغری صورت عوارض جانبی زیادی نداشته و در صورت بروز مشکل، بعد از گذشت ۷ الی ۱۴ روز خواهید توانست به روند عادی زندگی خود بازگردید. البته زمان دوران نقاهت به چگونگی تزریق چربی و نحوه مراقبت از خود بعد از تزریق بستگی خواهد داشت. در ادامه به برخی از نکات مراقبتی که در دوران نقاهت باید به آن توجه کرد اشاره شده است:

  1. در نقاط تزریق شده، تورم و کمی درد احساس خواهید کرد که با مصرف دارو‌های ضد التهابی کاهش خواهند یافت.
  2. سعی کنید تا دو هفته‌ اول کمی بیشتر به خود استراحت داده و از انجام فعالیت‌های سنگین بپرهیزید.
  3. در هفته‌ دوم کم کم کبودی‌ها از بین خواهند رفت.
  4. در هفته‌ سوم شما قادر خواهید بود که از لوازم آرایشی استفاده کنید تا در صورت وجود، کبودی‌های جزئی پوشیده شوند.
  5. تعادل وزن داشته باشید زیرا موفقیت انتقال چربی، به وزن شخص بستگی دارد. این بدان معنی است که اگر بعد از ترانسفر چربی شروع به کاهش وزن کنید، سلول چربی قادر به زنده ماندن نبوده و منجر به تزریق ناموفق چربی می‌شوند.

اما عوارض جانبی انتقال چربی برای درمان لاغری صورت که در مواردی نمایان خواهند شد، در ادامه بیان شده‌اند که البته تا حد زیادی با رعایت دستورات پزشک قابل جلوگیری هستند:

  1. درد
  2. تورم
  3. التهاب و قرمزی پوست
  4. خارش

اما برخی از عوارض، نادر بوده و تنها در اثر عدم مهارت متخصص در جریان تزریق و یا عدم توجه به مراقبت‌های بعد از تزریق رخ می‌دهند:

  1. گلوله شدن چربی تزریق شده
  2. عفونت و خونریزی
  3. حرکت چربی از محلی به محل دیگر
  4. آسیب بینایی در اثر تزریق نادرست چربی به اطراف چشم
  5. مرگ بافت به دلیل مسدود شدن جریان خون

به هر حال در صورت مشاهده‌ هر گونه از این عوارض سریعا به پزشک خود اطلاع دهید و وی را در جریان تمامی امور قرار دهید.

مراقبت ­های بعد از تزریق چربی صورت های لاغر

مکانیسم بدن افراد لاغر به شکلی است که سوخت و ساز زیادی دارند و یا اینکه روزانه ورزش زیادی انجام می‌دهند. البته بیماری‌هایی مانند تیروئید نیز ممکن است لاغری مفرط ایجاد کند که قابل درمان است. اما بعد از تزریق چربی برای صورت‌ های لاغر باید مراقبت‌های زیر را به صورت دقیق رعایت کنند. در غیر این صورت بیشترین حجم چربی تزریق شده به بدن و صورت، جذب بدن می‌شوند:

  • رژیم غذایی مناسب داشته باشید.

افرادی که بدن و صورت لاغر دارند باید رژیم غذایی پرکالری را در منوی غذایی خود قرار دهند. پیشنهاد می‌کنیم نزد پزشک تغذیه رفته و رژیم مناسبی دریافت نمایید.

  • فعالیت‌های سنگین را کم کنید.

ورزش کردن‌های طولانی مدت و سخت، به جذب شدن چربی تزریق شده می‌انجامد. حتی اگر شغل شما پر تنش است باید از تنش و فعالیت خود کم کنید. البته ورزش به اندازه و با رعایت رژیم غذایی مناسب باعث چاق شدن صورت نیز خواهد شد. منظور ما ورزش کردن به صورت حرفه‌ای است. لازم به ذکر است در صورت رعایت تمام نکات گفته شده حتما بیش از ۴۰ درصد از حجم چربی تزریق شده به صورت، برای همیشه در صورت شما باقی خواهد ماند.

قیمت ترانسفر چربی برای صورت های لاغر

هزینه تزریق چربی برای صورت های لاغر

از بزرگترین دغدغه‌های افراد برای تزریق چربی به صورت لاغر، قیمت تزریق چربی برای صورت لاغر است. هزینه تزریق چربی برای افراد لاغر به عوامل متعددی بستگی دارد که از مهمترین آن‌ها به عوامل زیر می‌توان اشاره کرد:

  • میزان چربی استخراج شده

در صورتی که صورت و بدن شما نیاز به تزریق زیاد داشته باشد، هزینه لیپوساکشن شما افزایش می‌یابد.

  • تعداد دفعات تزریق چربی برای صورت لاغر

بسته به میزان لاغری اندام و صورت، تزریق چربی در چند مرحله انجام می‌شود. به هر میزان که نیاز به تزریق احساس می‌شود، هزینه تزریق افزایش خواهد یافت.

  • میزان مهارت و تجربه پزشک

تجربه و مهارت پزشک در استحراج چربی، تصفیه آن و نحوه انتقال چربی، تاثیر به‌سزایی در نتیجه پایانی دارد. مخصوصا افرادی که علاوه بر صورت لاغر، بدن لاغری دارند، با مشکل استخراج چربی مواجه هستند و یک پزشک ماهر است که می‌تواند چربی مورد نیاز را از بدن این فرد تخلیه کند.

برای مشاوره رایگان تخصصی در خصوص تزریق چربی برای افراد با صورت های لاغر با مشاورین کلینیک پوست و مو رز تماس حاصل فرمایید. 02148679

1/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
مدت ماندگاری تزریق چربی چقدر است؟
نوشتهٔ بعدی
تزریق چربی به پیشانی | رفع خطوط اخم با ماندگاری بالا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید