تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

راهنمای تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی

تزریق بوتاکس یکی از روش‌های جوان‌سازی و زیبایی پوست است. چرا که به کمک این تکنیک می‌توان تا حد بسیار زیادی چین و چروک‌ها و افتادگی پوست را از بین برد. بوتاکس نوعی ماده سمی است که با تزریق آن به عضله‌های صورت حالت فلجی در آن‌ها ایجاد می‌شود. در نتیجه عضله‌ها سفت شده و خطوط صورت از بین می‌روند. حال سوالی که برای علاقه‌مندان به تزریق بوتاکس و همچنین جراحی بینی پیش می‌آید این است که آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی ممکن است یا نه؟ برای پاسخ دادن به این سوال باید شرایط بیمار و اینکه چند مدت قبل از عمل بینی خود بوتاکس را انجام داده مورد بررسی قرار بگیرد.

اینفوگرافیک تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

در حالت کلی توصیه می‌شود بیماران از انجام بوتاکس قبل از عمل بینی خودداری کنند. چرا که تغییرات ایجاد شده در عضله‌ها می‌تواند بعد از عمل بینی نتایج مثبت کار را تا حد بسیار زیادی تحت تاثیر قرار دهد. اما این بدان معنا نیست که کاندیدهای جراحی بینی نتوانند از مزایای بوتاکس بعد از عمل بینی بهره ببرند.

بهترین کار برای تصمیم‌گیری در ارتباط با این موضوع مشورت با پزشک متخصص در این زمینه است. کلینیک تخصصی رز یکی از بهترین کلینیک‌های ارائه دهنده خدمات زیبایی است. شما می‌توانید با مراجعه به این کلینیک در محیطی کاملا استاندارد و مناسب از تمامی خدمات زیبایی توسط دکتر روحانی به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم.

تزریق بوتاکس، امروزه به یکی از اقدامات رایج در زمینه ی اعمال زیبایی تبدیل شده است. نتایج گسترده و کاربرد‌های متفاوت فرایند تزریق بوتاکس، باعث شده است که تزریق بوتاکس به عنوان یک اتفاق محبوب با نتایج موثر و ایده‌آل در بین عموم مردم شناخته شود.

جراحی بینی بعد از تزریق بوتاکس مجاز است؟

جراحی بینی بعد از تزریق بوتاکس مجاز است؟

عمل جراحی بینی و تزریق بوتاکس، دو فرآیند پرطرفدار در حوزه‌ اقدامات و عمل‌های زیبایی دنیای امروز می‌باشند. با توجه به فراگیر شدن فرآیند تزریق بوتاکس و با توجه به محبوبیتی که عمل بینی از دیرباز در بین عموم مردم داشته است، نگرانی‌هایی پیرامون امکان بروز تداخلات آسیب‌رسان میان تزریق بوتاکس و جراحی بینی مطرح می‌شود.

بسیاری از مردم گمان می‌کنند که تزریق بوتاکس مانعی برای انجام عمل جراحی بینی محسوب می‌شود و تا از بین رفتن تمامی تأثیرات و نتایج به دست آمده از تزریق بوتاکس و گذشت مدت زمانی چند ماهه، انجام عمل جراحی بینی مجاز نخواهد بود و آسیب‌های جدی به دنبال خواهد داشت. اما حقیقت این است که این تصورات صحت نداشته و با توجه به بررسی‌های علمی و اصولی، تأیید نخواهند شد. هیچگونه تداخلی میان انجام عمل جراحی بینی و تزریق بوتاکس به هر ناحیه از صورت وجود نداشته و نمی‌توان تزریق بوتاکس را مانعی برای انجام عمل زیبایی بینی در نظر گرفت.

در واقع نکته‌ قابل توجه آن است که برای انجام عمل زیبایی بینی بعد از تزریق بوتاکس، هیچگونه محدودیتی وجود نخواهند داشت به شرط اینکه یک فرصت زمانی ده روزه برای تکمیل دوره‌ بازیابی فرآیند تزریق بوتاکس در نظر گرفته شود. اگر پس از اتمام تزریق بوتاکس، مدت زمان ۷ الی ۱۰ روز به عنوان دوره‌ نقاهت و بازیابی پروسه‌ تزریق بوتاکس سپری شده و این دوران باکیفیت طی شود، هیچگونه مانعی برای انجام عمل زیبایی بینی وجود نخواهد داشت و افراد می‌توانند پس از اتمام این مدت زمان، برای انجام جراحی زیبایی بینی با خیالی آسوده اقدام کنند.

تزریق بوتاکس قبل از عمل بینی

آیا تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی عوارض و خطرات دارد؟

نمی‌توان جراحی زیبایی بینی پس از تزریق بوتاکس را عاملی آسیب‌رسان و خطرناک در نظر گرفت اما این بدان معنا نیست که رعایت فاصله مجاز بین بوتاکس و عمل بینی اهمیت ندارد. طبق بررسی‌ها و مطالعات انجام شده در شرایط کنترل شده و استاندارد، انجام عمل زیبایی بینی پس از گذشت ده روز از انجام تزریق بوتاکس، اقدامی مطمئن و بی‌خطر بوده و عوارض جانبی به همراه نخواهد داشت. اما مسأله‌ قابل توجه، در نظر گرفتن مدت زمان کافی برای طی شدن دوران ترمیم و بهبودی پس از تزریق بوتاکس می‌باشد. در صورت عدم وجود فرصت کافی میان تزریق بوتاکس و عمل زیبایی بینی، احتمال بروز عوارض و خطر‌هایی مطرح می‌شود.

با توجه به حساسیت‌های تزریق بوتاکس، طی شدن مدت زمان لازم پس از آن و در نظر داشتن استراحت کافی و مراقبت‌های لازم، از موارد قابل توجه پس از تزریق بوتاکس می‌باشد و بی‌توجهی به این موضوع و اقدام بلافاصله برای عمل زیبایی بینی، می‌تواند عامل خطر باشد.

اگر عمل جراحی بینی در زمانی انجام شود که ورم و التهاب ناشی از تزریق بوتاکس برطرف نشده است، اقدامات عمل زیبایی بینی باعث تشدید عوارض پوستی و ایجاد آسیب‌های پوستی جدی‌تر خواهد شد. از طرفی، اگر دوران ترمیم و بازیابی فرآیند تزریق بوتاکس به خوبی طی نشود، بیهوشی اعمال شده طی عمل جراحی بینی و تکنیک‌های اجرا شده در ناحیه‌ی صورت، باعث کاهش دوام تأثیرات حاصل از تزریق بوتاکس خواهند شد.

فاصله ی زمانی مناسب جهت تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی

وجود فاصله‌ زمانی مناسب بین تزریق بوتاکس و عمل بینی، لازمه‌ به دست آوردن نتیجه‌ ‌ایده‌آل و مطلوب از عمل زیبایی بینی بعد از تزریق بوتاکس و عدم بروز مشکلات و آسیب‌های جدی می‌باشد. بدن فرد و اختصاصاً پوست صورت او، باید زمان کافی برای بهبودی و دستیابی به وضعیت پایدار سلامتی را داشته باشد تا فرآیند زیبایی بعدی با موفقیت انجام شود.

در مورد زمان کافی که به عنوان فاصله‌ بین تزریق بوتاکس و عمل بینی در نظر گرفته می‌شود، زمانی بین ۷ الی ۱۰ روز مناسب خواهد بود. توصیه می‌شود پس از گذشت یکی بازه‌ ده روزه از فرآیند تزریق بوتاکس و بهبود کامل علائم پوستی ناشی از بوتاکس و بازیابی وضعیت سلامتی، برای انجام عمل زیبایی بینی اقدام شود. این مدت زمان ۱۰ روزه، در افراد مختلف ممکن است کمتر و یا بیشتر شود.

بسته به شرایط ابتدایی بدن فرد و شدت علائم ایجاد شده بعد از تزریق بوتاکس، ممکن است این فاصله‌ لازم بین تزریق بوتاکس و جراحی بینی چند روز کمتر و یا بیشتر شود. به طور کلی باید عمل بینی زمانی انجام شود که تمامی عوارض پوستی و عوارض ایجاد شده بعد از تزریق بوتاکس به طور کامل بهبود یابند. در این زمان فرد آماده‌ انجام جراحی زیبایی بینی می‌باشد.

بهترین فاصله بین بوتاکس و عمل بینیبهتر است صبر کنید تا تمامی عوارض تزریق بوتاکس برطرف گردند سپس با تایید متخصص، جراحی بینی را انجام دهید.
حداقل فاصله بین بوتاکس و عمل بینیحداقل باید 10 روز بعد از تزریق بوتاکس برای عمل زیبایی بینی اقدام نمایید.
اهمیت رعایت فاصله مناسبباید تمامی عوارض پوستی ناشی از تزریق بوتاکس برطرف گردد تا بتوانید عمل بینی را انجام دهید.
عوارض ناشی از عدم توجه به فاصله مناسباز بین رفتن اثر بوتاکس
موفقیت‌آمیز نبودن عمل زیبایی بینی
تشدید عوارضی همانند التهاب، ورم و کبودی

توصیه برای افرادی که قصد تزریق بوتاکس قبل از جراحی بینی دارند

نکته‌ قابل توجه برای افرادی که می‌خواهند پس از تزریق بوتاکس جراحی زیبایی بینی انجام دهند این است که به تمامی توصیه‌ها و نکات مراقبتی که متخصص برای دوران نقاهت تزریق بوتاکس ذکر می‌کند توجه کنند و آن‌ها را رعایت کنند.

شرط انجام شدن جراحی بینی پس از تزریق بوتاکس به طور امن و بدون خطر، بهبود کامل علائم ایجاد شده پس از تزریق بوتاکس می‌باشد که برای این هدف باید مراقبت‌های لازم، با کیفیت کامل در دوران بازیایی این فرآیند لحاظ شود. پس استراحت و رعایت دستورالعمل‌های گفته شده در راستای ترمیم و بهبودی در دوران نقاهت تزریق بوتاکس برای داشتن جراحی زیبایی بینی با کیفیت بالا و بدون هیچگونه آسیب، الزامی می‌باشد.

از طرفی با توجه به حساسیت‌های تزریق بوتاکس و همچنین تکنیک‌های جراحی بینی، توصیه می‌شود در انتخاب پزشک متخصص زیبایی و جراح مناسب، نهایت توجه را داشته باشید و برای داشتن یک تصمیم درست و انتخاب یک فرد ماهر، باتجربه و متخصص تلاش کنید. همچنین با توجه به حساسیت‌های انجام این اقدامات به دنبال یکدیگر، کیفیت امکانات و خدمات کلینیک و بیمارستانی که برای انجام تزریق بوتاکس و جراحی بینی انتخاب می‌کنید، بسیار قابل توجه می‌باشد.

بوتاکس بینی گوشتی

بوتاکس یک نوع درمان غیرجراحی است که معمولاً برای کاهش گوشتی بودن بینی یا کمک به تصحیح مشکلات ظاهری بینی استفاده می‌شود. در این روش، بوتولینوم توکسین نوع A (که با نام تجاری بوتاکس شناخته می‌شود) به عنوان یک تزریق غیرجراحی در اندام بینی تزریق می‌شود. بوتاکس از طریق تخفیف فشار عضلاتی در منطقه مورد نظر به تغییر شکل و اندازه بینی کمک می‌کند.

این روش معمولاً برای کاهش گوشتی بودن بینی، تصحیح مشکلات جزئی بینی مانند برآمدگی نوک بینی یا انحراف بینی به کار می‌رود. ممکن است نیاز باشد که از چند جلسه تزریق بوتاکس برای دستیابی به نتایج مطلوب استفاده شود، و این روش معمولاً ایمن و موثر است.

قبل از تصمیم به استفاده از بوتاکس بینی گوشتی، بهتر است با یک پزشک متخصص مشوره کنید تا بتوانید درمورد مناسب بودن این روش برای شما و جزئیات بیشتری در مورد اقدامات لازم به علم برسید.

3/5 - (2 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
بوتاکس پیشانی؛ رفع چین و چروک (اثربخشی، ایمنی و هزینه)
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس به گونه – تکنیک برجسته سازی گونه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید