تزریق بوتاکس در واژن و تاثیرات شگفت انگیز آن

جوانسازی واژن با تزریق بوتاکس

احتمالاً در بین اصطلاحات رایج در دنیای تکنیک‌های زیبایی، اسم فرآیند تزریق بوتاکس را به وفور شنیده باشید. تزریق بوتاکس در بین اقدامات زیبایی، جایگاه ویژه‌ای داشته و توانمندی‌های شگفت‌انگیزی در از بین بردن چین و چروک‌های پوست و بازگرداندن جوانی و شادابی به پوست را دارد. اما در میان کاربرد‌های گسترده‌ی فرآیند تزریق بوتاکس، موراد درمانی در دنیای پزشکی و بهداشتی نیز به چشم می‌خورد که تزریق بوتاکس را به یک اقدام منحصر به فرد تبدیل کرده است. تزریق بوتاکس به واژن یکی از مواردی است که امروزه در درمان بسیاری از موارد پزشکی و بهداشتی مربوط به بانوان، رواج یافته است و با موفقیت و تأثیر‌گذاری بالایی در حال انجام است.

تزریق بوتاکس در واژن به چه صورت است؟

آیا می توان از بوتاکس برای واژن استفاده کرد؟

امروزه با پیشرفت‌های چشمگیر در زمینه علوم دارویی و پزشکی، فرآیند تزریق بوتاکس به واژن با کاربرد‌ها و فواید گسترده و جدید در حال انجام است. شاید تا گذشته‌ای نه چندان دور، تزریق بوتاکس فقط در بین طرفداران و متقاضیان انجام متد‌های زیبایی، تکنیکی نام آشنا بود اما در حال حاضر با شناخت کاربرد‌های وسیع درمانی بوتاکس، این پروسه با کاربرد‌های متعدد برای اهداف پزشکی، درمانی و بهداشتی در حال رواج است. تزریق بوتاکس به واژن اقدامی است که با احتمال موفقیت بالا در رفع مشکلات مختلفی همچون واژینیسموس مؤثر است.

به طور کلی بسیاری از پزشکان و متخصصان زنان در برخورد با مشکلات مختلفی نظیر واژینیموس و یا انقباضات آسیب‌رسان در بانوان، فرآیند تزریق بوتاکس را به عنوان راه‌حلی قطعی، موقتی و مؤثر به بانوان پیشنهاد می‌کنند. واژینیموس که می‌تواند شور و هیجان رابطه جنسی را در طول زندگی بسیاری از افراد به طور کامل مختل کند، گا‌هاً حتی با یک جلسه درمان تزریق بوتاکس به واژن قابل حل خواهد بود. تا چند سال پیش تنها راه‌هایی که پزشکان به طور سنتی برای درمان واژینیسموس در نظر می‌گرفتند دارو درمانی و یا عمل جراحی بود اما هم اکنون تزریق بوتاکس واژن را نیز در کنار گزینه‌های درمانی دیگر به خانم‌ها پیشنهاد می‌کنند.

تزریق بوتاکس واژن دوره نقاهت کمتری نسبت به روش‌های سنتی دارد و برخلاف آن‌ها، خانم درد بسیار کمتری را تجربه خواهد کرد. گزارشات حاکی از آن است افرادی که تصمیم به استفاده از تزریق بوتاکس در واژن دارند به نسبت به افرادی که از روش‌های جایگزین استفاده نموده‌اند تجربه و نتیجه بهتری را کسب کرده‌ و توانسته‌اند که با برقراری یک رابطه جنسی بدون درد و سخت، اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازگردانند.

آیا می توان از بوتاکس برای واژن استفاده کرد؟

کاربرد های تزریق بوتاکس در واژن

درمان با بوتاکس واژینال می‌تواند چند هدف مختلف داشته باشد که رایج‌ترین آن‌ها عبارتند از:

درمان واژینیسموس

بوتاکس در واقع سم فرآوری و تصفیه شده باکتری بوتولینوم است که با دوز کم در مقدار کنترل شده به منظور اهداف زیبایی و درمانی تزریق می‌شود و امروزه به عنوان یک راه‌حل درمانی برای رفع مشکلات واژن در نظر گرفته می‌شود. واژینیموس یکی از شایعترین مشکلاتی است که تعداد قابل توجهی از بانوان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند و برای زنان مبتلا، رابطه جنسی آنقدر دردناک است که دخول آلت تناسلی به واژن غیر ممکن می‌شود.

تزریق بوتاکس به هر عضله‌ای باعث فلج شدن آن عضله می‌شود و فرد تا مدتی (بین ۳ تا ۶ ماه آینده) نمی‌تواند آن عضله را منقبض نماید. در خانم‌هایی که از واژینیموس رنج می‌برند، انقباض ناخودآگاه عضلات واژن باعث ایجاد آسیب‌های ثانویه و ایجاد مشکل در رابطه جنسی خواهد شد. بر اثر تزریق بوتاکس به واژن، این انقباضات ناخودآگاه برطرف شده و عارضه‌های ناشی از آن برطرف خواهند شد.

درمان بی اختیاری ادراری

یکی دیگر از کاربرد‌های مهم تزریق بوتاکس، رفع مشکل بی‌اختیاری ادرار می‌باشد. بی‌اختیاری ادرار، اختلالی نسبتاً فراگیر است که ممکن است در خانم‌ها و آقایان در هر سن و سالی (در افراد مسن شایع‌تر است) به دلایل مختلف مشاهده شود. آن دسته از افرادی که از بی‌اختیاری ادرار رنج می‌برند، می‌توانند از تزریق بوتاکس به عنوان یک راه‌حل مؤثر و کارآمد در رفع این عارضه بهره ببرند.

درمان دردهای لگنی

درد‌های لگنی نیز از جمله اختلالات شایع در بانوان هستند و تزریق بوتاکس در واژن در رفع مشکل آن‌ها موفق عمل خواهد کرد.

تزریق بوتاکس در واژن چگونه انجام می شود؟

برای رفع مشکلات ناشی از نقص عملکرد واژن، بوتاکس به هر سه عضله واژن تزریق خواهد شد چرا که با توجه به مشخص نبودن نقش دقیق هر یک از عضلات واژینال، بهتر است بوتاکس به تمامی آن‌ها تزریق شود. مراحل تزریق بوتاکس برای درمان مشکلات واژن به شکل زیر است:

  1. تزریق بوتاکس معمولاً در مطب پزشک انجام می‌شود و طی آن پزشک از یک سوزن نازک برای تزریق دوز کمی از سم بوتولینوم به پوست یا عضلات مورد نظر که اسپاسم قوی دارند استفاده می‌کند (میزان حجم تزریق به عوامل مختلفی از جمله وسعت ناحیه تحت درمان بستگی دارد).
  2. در اکثر موارد قبل از شروع این پروسه، معاینه‌ای توسط پزشک انجام می‌شود و عضلاتی که اسپاسم و انقباض قوی‌تری دارند، بیشتر مورد توجه قرار خواهند گرفت.
  3. پزشک با استفاده از بی‌حسی موضعی، بدن خانم را به منظور عدم احساس درد، بی‌حس می‌کند.
  4. تزریق بوتاکس در واژن باید در امتداد دیواره‌های جانبی واژن صورت گیرد. در صورت انتخاب مکان اشتباه تزریق، ممکن است آسیب‌ها و عوارض بوتاکس این فرآیند مشاهده شوند.

نکته قابل توجه در تزریق بوتاکس، تقسیم حجم کل بوتاکسی ‎است که باید به عضلات مختلف واژن تزریق شود. هر بار تزریق بوتاکس به واژن بسته به هدف و شدت اسپاسم عضلانی، بین ۵ الی ۳۰ دقیقه به طول خواهد انجامید. تزریق بوتاکس به واژن، از جمله اقداماتی است که به تبحر و تخصص خاصی نیازمند است چرا که هر گونه اشتباه در انجام تکنیک‌های تزریق بوتاکس به واژن باعث بروز عارضه و آسیب‌های ثانویه خواهد شد.

خطرات و عوارض ناشی از تزریق بوتاکس در واژن

فرآیند تزریق بوتاکس به واژن در صورتی که توسط یک پزشک متخصص و ماهر انجام شود و کیفیت و دقت در انجام تکنیک‌های رعایت گردد، روشی بسیار امن و بدون خطر خواهد بود. اما در شرایطی که موارد ذکر شده در انجام تزریق بوتاکس رعایت نشوند، احتمال بروز خطرات و آسیب‌هایی پس از تزریق بوتاکس وجود خواهد داشت که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌شود:

  1. پزشکان و متخصصان بسیاری درمورد تزریق بوتاکس به واژن بررسی‌های گسترده‌ای را انجام داده‌اند و عوارضی همچون گرفتگی اندام جنسی در طول یک رابطه جنسی را مطرح نموده‌اند. با اینکه کاربرد اصلی تزریق بوتاکس به واژن، رفع گرفتگی‌های حین رابطه جنسی است (واژینیسموس) اما تزریق بوتاکس به واژن اگر به طور اشتباه و در شرایط غیر استاندارد انجام گیرد باعث تشدید همین مشکل می‌شود.
  2. درد و گرفتگی هنگام ادرار کردن و آسیب به روده بزرگ، از جمله دیگر عارضه‌هایی است که در اثر تزریق نادرست بوتاکس به واژن ایجاد می‌شود. اگر این تزریق در نواحی نزدیک مجاری مثانه و یا مقعد انجام شود ممکن است بی‌اختیاری ادرار و یا درد‌های لگنی را به دنبال داشته باشد.

به طور کلی آسیب‌های ذکر شده جدی نیستند و فقط در صورتی رخ می‌دهند که به مراکز غیر معتبر و یا پزشکان آموزش ندیده و کم تجربه مراجعه نمایید. این عوارض در اغلب افراد با درمان‌های دارویی کوتاه مدت و یا سایر روش‌های درمانی ساده قابل رفع خواهند بود.

بعد از تزریق بوتاکس چه اتفاقی می‌افتد؟

  1. مناطق تحت درمان را به مدت ۲۴ ساعت مالش یا ماساژ ندهید زیرا ممکن است با ماساژ دادن، سم را به مناطق دیگر بدن گسترش دهید.
  2. به هر حال شما می‌توانید بلافاصله بعد از انجام تزریق، به فعالیت‌های عادی خود برگردید.
  3. تزریق بوتاکس معمولاً یک تا سه روز پس از درمان شروع به نشان دادن نتایج خود می‌کند.
  4. بسته به مشكل ناحیه تحت درمان، این اثر ممكن است سه ماه یا بیشتر ماندگاری داشته باشد. برای حفظ ماندگاری بیشتر این تأثیرات، نیاز به تزریق منظم می‌باشد.

هزینه تزریق بوتاکس به واژن

تزریق بوتاکس به واژن در اکثر کلینیک‌های زیبایی با قیمت‌های متغیر انجام می‌شود. از آنجایی که برای مبتلایان به واژینیسموس هزینه کار نیز به اندازه کیفیت آن اهمیت دارد، پیدا کردن مرکزی مطمئن با قیمت‌های مناسب می‌تواند کمی دشوار باشد. هزینه تزریق بوتاکس به واژن با توجه به عوامل مختلف می‌تواند متفاوت باشد. سه تا از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار در قیمت نهایی آن عبارتند از:

  1. مقدار حجم مورد نیاز برای انجام بوتاکس با توجه به شرایط بیمار
  2. دستمزدی که پزشک برای خود در نظر می‌گیرد.
  3. هزینه‌های مربوط به کلینیک با توجه به خدماتی که ارائه می‌شود.

دکتر رضا روحانی در کلینیک فوق تخصصی پوست و موی تهران با داشتن چندین سال سابقه درخشان، این متد را با کمترین میزان عوارض و بیشترین ماندگاری همراه با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس استاندارد و مورد تایید FDA به زیباجویان گرامی ارائه می‌دهند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق بوتاکس به واژن می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره 02148679 در ارتباط باشید. نتیجه تلاش‌های ما در مجموعه کلینیک پوست و مو رز رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
تزریق بوتاکس با بهترین برند و کمترین عوارض
نوشتهٔ بعدی
زمان و نحوه شروع ورزش بعد از تزریق بوتاکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید