بهترین سن برای تزریق بوتاکس چند سالگی است؟

سن ایده آل برای بوتاکس

بوتاکس نوعی ماده تزریقی است که در حقیقت نوعی سم ضعیف به شمار می‌آید. در نتیجه با تزریق کردن آن به عضله مورد نظر باعث از کار افتادن آن شده و خطوط و چین و چروک‌های صورت محو می‌شوند. البته علاوه بر از بین بردن چروک‌ها می‌توان از آن برای درمان مشکلاتی دیگر نظیر تعریق زیاد، درد گردن، میگرن، افتادگی پلک و … استفاده کرد. اما آنچه در این میان اهمیت زیادی پیدا می‌کند انتخاب زمان درست و سن مناسب برای تزریق است.

اگر به دنبال بهترین زمان تزریق بوتاکس هستید بهتر است تمامی فصل‌های سال را برای این منظور بررسی کنیم. چرا که دما و شرایط آب و هوایی تا حد بسیار زیادی می‌تواند میزان اثربخشی بوتاکس را کم یا زیاد کند. در ادامه مطلب از بلاگ کلینیک پوست و مو رز به بررسی زمان مناسب و سن مناسب برای تزریق بوتاکس خواهیم پرداخت.

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس با مشاورین کلینیک ما تماس حاصل فرمایید. خط ویژه: 02148679

بهترین سن جهت تزریق بوتاکس

بهترین زمان تزریق بوتاکس در زمستان

یکی از سوالاتی که ممکن است برای زیباجویان پیش بیاید این است که بهترین زمان برای تزریق بوتاکس چه زمانی است؟ از آنجایی که زمستان فصل سرد و خشکی است، دمای بدن به طور طبیعی پایین است و در نتیجه خطر تورم و کبودی کمتری را در پی دارد. زمستان برای اکثر مردم آرامش‌بخش‌ترین فصل است که باعث می‌شود احساس کنند که بهترین زمان برای مراقبت از خود است. زیرا در این فصل آفتاب حالت سوزناک تابستان را ندارد و زیباجو می‌تواند خیلی راحت اقدام به تزریق بوتاکس کند.

در نتیجه این سخن می‌توان متوجه شد که فصل تابستان در مقایسه با سایر فصل‌های سال زمان چندان مناسبی برای تزریق بوتاکس نیست؛ زیرا در این فصل گرما و نور خورشید می‌تواند کمی آزار دهنده باشد و بر میزان تورم و کبودی بیفزاید. البته این به این معنا نیست که نمی‌توانید در فصل تابستان بوتاکس انجام بدهید، بلکه می‌توانید به کمک کلاه‌های لبه‌دار و کرم ضد آفتاب خود را از شر امواج مضر آفتاب در امان نگه دارید و به هدف خود از دریافت بوتاکس برسید.

بهترین زمان تزریق بوتاکس در چه سنی است؟

موضوع مهم‌ دیگری که در ارتباط با تصمیم‌گیری در مورد بهترین زمان تزریق بوتاکس وجود دارد انجام آن در سن مناسب است. با انتخاب سن مناسب میزان تاثیرگذاری این دارو بیشتر خواهد بود و نتیجه خیلی بهتری حاصل خواهد شد. همان طور که گفته شد بوتاکس ماده‌ای سمی است و با از کار انداختن عضله‌ها مانع از ایجاد چروک‌ها در اثر حالت‌های مختلف صورت نظیر خنده و اخم می‌شود، بنابراین توصیه می‌شود که در سنین پایین‌تر قبل از اینکه خطوط عمیق بر روی پوست نقش ببندند از بوتاکس استفاده کنید. از طرفی دیگر با بالا رفتن سن عضله‌ها کوچک‌تر شده و حالت افتاده و شلی را به خود می‌گیرند در نتیجه اعمال بوتاکس تاثیری که در سنین پایین می‌تواند داشته باشد را در سنین بالا نخواهد داشت.

بنابراین اگر می‌خواهید از تبدیل شدن اولین خطوط ریز پوستتان به چین و چروک جلوگیری کنید، بوتاکس پیشگیرانه می‌تواند راه حل مناسبی باشد. تزریق بوتاکس برای خانم‌ها و آقایان 18 سال و بالاتر تایید شده است و اکثر متخصصان معتقدند که افراد در اواسط تا اواخر دهه 20 و اوایل 30 سالگی در سن مناسبی برای دریافت پیشگیرانه بوتاکس هستند.

بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس چه افرادی هستند؟

تزریق بوتاکس یک متد مراقبت از زیبایی می‌باشد که باعث کاهش خطوط و چین و چروک صورت و گردن می‌شود. در حقیقت بوتاکس حاوی سم باکتری کلستریدیوم بوتولینوم است که می‌تواند عضلات را برای صاف کردن خطوط و چین و چروک شل کند. تزریق این ماده به عضلات صورت و بدن می‌تواند به طور موقت چین و چروک‌های صورت، پیشانی، خطوط اخم و نوارهای پوستی روی گردن را بهبود بخشد. بهترین کاندیدها برای درمدریافتان بوتاکس افرادی هستند که از نظر جسمی سالم هستند و هیچ گونه سابقه بیماری عصبی عضلانی مانند میاستنی گراویس ندارند، باردار یا شیرده نیستند و حداقل 18 سال سن دارند. برخی از افرادی که می‌توانند تحت درمان با بوتاکس قرار بگیرند، شامل موارد زیر هستند:

  1. افرادی که دارای چین و چروک‌های متوسط تا شدید در صورت خود هستند.
  2. افرادی که سن بالای 18 سال دارند.
  3. آن دست از افرادی که چین و چروک‌هایی در مناطقی دارند که بوتاکس می‌تواند آن‌ها را درمان کند، مانند اطراف چشم‌ها، بین دو ابرو، روی پیشانی یا اطراف گردن.
  4. سلامت عمومی زیباجو خوب باشد.
  5. زیباجو انتظارات واقع بینانه‌ای از تزریق بوتاکس داشته باشد.

بهترین کاندید برای تزریق بوتاکس

آیا تزریق بوتاکس محدودیت سنی دارد؟

در حالی که بسیاری از مردم فکر می‌کنند که بوتاکس فقط برای افراد مسن است اما باید گفت که هیچ محدودیت سنی خاصی برای این نوع درمان وجود ندارد. برخی از افراد در اواسط دهه 20 سالگی زندگی خود متوجه خطوط ریزی روی صورتشان می‌شوند در حالی که برخی دیگر این مورد را تا اواخر عمر تجربه نمی‌کنند. به طور کلی تمام افرادی که واجد شرایط تزریق بوتاکس هستند می‌توانند بوتاکس را از 18 سالگی شروع کنند اما احتمالاً نیازی به انجام تزریق بوتاکس نداشته باشند.

برخی از افرادی که مستعد ابتلا به چین و چروک هستند و می‌خواهند از بروز آن‌ها جلوگیری کنند ممکن است بعد از 18 سالگی اقدام به انجام تزریق این ماده دارویی نمایند. به طور کلی میانگین سنی افراد برای تزریق بوتاکس 35 سال است؛ اما به این معنا نیست که زیباجویان قبل از این سن نمی‌توانند اقدام به دریافت بوتاکس نمایند.

محدودیت ­های تزریق بوتاکس

عموماً برای بسیاری از روش­ها و متدهای زیبایی محدودیت­‌هایی وجود دارد و محدودیت­‌های تزریق بوتاکس نیز به همین ترتیب است و به این ترتیب همه افراد نمی­‌توانند بوتاکس تزریق کنند. بنابراین اطلاع بیمار از اینکه آیا کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس می‌­باشد یا خیر، می­تواند در روند انتخاب این روش تاثیرگذار باشد. این محدودیت­‌ها می­‌تواند هم مربوط به سن افراد باشد و هم اینکه فرد ممکن است شرایط و یا بیماری‌­هایی داشته باشد که مجاز به انجام بوتاکس نمی‌­باشد. به هر حال برخی از افراد هستند که کاندید مناسبی برای تزریق بوتاکس به حساب نمی‌آیند و عوارض بوتاکس برایشان بیشتر از فواید آن خواهد بود؛ این افراد عبارت هستند از:

  1. افرادی که به بیماری های عضلانی و عصبی مبتلا هستند.
  2. افرادی که در محل تزریق تبخال یا عفونت فعال دارند.
  3. خانم‌های شیرده و باردار
  4. افرادی که در چهره خود چین و چروک‌های عمیقی دارند که ممکن است تزریق بوتاکس بر روی آن‌ها تاثیر گذار نباشد.
  5. افرادی که داروهای ضد انعقاد خود و رقیق کننده خون را به طور دائم مصرف می‌کنند.

چه کسانی مجاز به تزریق بوتاکس نمی­‌باشند؟

در زمینه تزریق بوتاکس مهم‌ترین و اساسی­‌ترین اقدام، انتخاب پزشک می­‌باشد. پزشک متخصص می‌­تواند با بررسی شرایط فرد تشخیص درست را انجام دهد و سپس اقدام به تزریق بوتاکس نماید؛ پس توصیه می­‌شود پزشک را در جریان پرونده پزشکی خود قرار دهید تا با اطلاعات کامل و دقیق بتواند تصمیم مناسب را بگیرد. در این قسمت در خصوص بوتاکس و محدودیت­‌های آن توضیح خواهیم داد.

  1. محدودیت­‌ سنی

یکی از محدودیت‌‌های تزریق بوتاکس مربوط به محدودیت­های سنی است. تزریق بوتاکس برای رفع چین و چروک و خطوط صورت استفاده می‌­شود مانند خط اخم، خط خنده و یا خطوط پا کلاغی زیر چشم. این خطوط و چین و چروک­‌ها در سنین پایین اتفاق نمی‌­افتد. عموما سنین بالای 18 تا 20 سال می­توانند بوتاکس نمایند هرچند به طور معمول ظهور چین و چروک در اوایل سی سالگی اتفاق می­افتد.

  1. حساسیت

آلرژی و حساسیت به مواد بی­حسی یکی از محدودیت‌­های تزریق بوتاکس می­‌باشد؛ به همین دلیل توصیه می­‌شود پزشک را در جریان حساسیت­‌های دارویی خود قرار دهید.

  1. ابتلا به بیماری‌های خاص

یکی از مهم‌ترین محدودیت‌های تزریق بوتاکس که باید به آن توجه زیادی شود، مربوط به افراد مبتلا به بیماری­‌های خاص می­باشد. افرادی که بیماری‌­های خود‌ ایمنی دارند، اختلالات انعقادی خون دارند و یا دچار فلج عضلانی باشند، نمی­توانند این روش را امتحان نمایند. در تزریق بوتاکس عضلات ناحیه‌­ای که تزریق می­‌شود غیر فعال می­شوند بنابراین برای افرادی که دچار بیماری­‌هایی مانند دیستروفی عضلانی هستند، این روش به هیچ عنوان توصیه نمی­‌شود.

  1. بیماران قلبی یا تنفسی

بیمارانی که مشکلات قلبی دارند و یا بیمارانی که مشکلات تنفسی مانند آسم دارند و تحت درمان هستند و یا از داروهای خاصی استفاده می­کنند، مجاز به تزریق بوتاکس نمی­‌باشند.

  1. خانم­‌های باردار

یکی از ممنوعیت­های تزریق بوتاکس را می­توان خانم‌های باردار دانست زیرا ورود و تزریق مواد شیمیایی به بدن این افراد می­تواند سلامت جنین را به خطر بیاندازد؛ بنابراین بهتر است تزریق بوتاکس را به بعد از دوره شیردهی موکول کنند. دوره شیردهی نیز جزو دورانی است که نباید این سموم وارد بدن شوند بنابراین توصیه می­شود در این دوران‌­های خاص هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندهید.

  1. افراد دارای حساسیت‌های پوستی

دیگر مورد تزریق بوتاکس و محدودیت آن مربوط به افرادی می­‌شود که دارای حساسیت‌­های خاصی در پوست خود هستند. این گونه افراد باید بعد از بررسی های لازم و تایید پزشک اقدام به تزریق بوتاکس نمایند.

نتایج و تاثیرات تزریق بوتاکس در سنین مختلف

تزریق بوتاکس در دهه 20 سالگی یک اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز چروک‌های بعدی برای کسانی می‌باشد که پوست آن‌ها مستعد ابتلا به چین و چروک است. از آنجا که به احتمال زیاد در این سن چروک‌های کمی دارید، ممکن است که از دوزهای کمتری نسبت به روش استاندارد استفاده کنید. تزریق بوتاکس به حل بسیاری از مشکلات پزشکی مانند میگرن، مثانه پرکار، واژینیسموس و … کمک شایانی می‌کند و همچنین برای افرادی که متوجه پیری پوست خود شده‌اند و به دنبال رفع آنند به عنوان یک متد شگفت انگیز پیشنهاد می‌شود.

انجام تزریق بوتاکس به صورت و بدن نیاز به صرف زمان زیادی ندارد و پزشک متخصص می‌تواند تنها در 10 دقیقه آن را انجام دهد و پس از آن می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را با توجه به نکات مراقبتی انجام دهید. بعد از بوتاکس ممکن است 2 تا 7 روز طول بکشد تا شما بتوانید تاثیرات نهایی را مشاهده کنید و خشکی پوست صورت نیز امکان دارد تا دو هفته بعد از بوتاکس ادامه داشته باشد و پس از آن مجددا غدد چربی و عرق صورت شروع به فعالیت خواهند کرد.

طبق تحقیقات انجام شده توسط پزشکان متخصص ثابت شده است که اثرات ناشی از تزریق بوتاکس و این متد می‌تواند بین 3 تا 6 ماه ماندگاری داشته باشد، البته در برخی موارد ممکن است این زمان به 8 الی 10 ماه هم افزایش یابد. با توجه به موقتی بودن بوتاکس برای زنان و مردان، برای این که از ظهور مجدد چین و چروک‌ها جلوگیری کنید لازم است آن را به طور مکرر در فواصل 7 تا 10 ماه تمدید نمایید. انجام مکرر بوتاکس تاثیر بیشتری بر چین و چروک‌های پوستتان خواهد گذاشت و افتادگی کمتری را در صورت خود تجربه خواهید کرد.

بهترین سن برای انجام تزریق بوتاکس

در حالت کلی سن ایده آل برای شروع بوتاکس در اکثر موارد، زمانی می‌باشد که چین و چروک قابل درمان داشته باشید. ایمنی و کارآیی بوتاکس در افراد زیر 18 سال هنوز اثبات نشده است، بنابراین یک پزشک دارای مجوز نباید برای کودکان زیر 18 سال اقدام به تزریق بوتاکس با اهداف زیبایی کند، مگر اینکه دلایل پزشکی استثنایی مطرح باشد. در حالت کلی تاثیر بوتاکس در 6 دهه زندگی به شرح زیر است:

  1. دهه 20: زمانی که در دهه 20 سالگی هستید و متوجه می‌شوید که پوست شما مستعد ابتلا به چین و چروک زودرس می‌باشد می توانید تزریق بوتاکس را انجام دهید و از بروز چین و چروک در اوایل دهه 30 جلوگیری کنید.
  2. دهه 30: در دهه 30 سالگی زمانی که شما متوجه چند چین و چروک مخصوصاً در پیشانی و خطوط کنار چشم‌هاتان شده‌اید و می‌خواهید جلوی عمیق شدن آن‌ها را بگیرید می‌توانید اقدام به تزریق بوتاکس کنید.
  3. دهه 40: به احتمال زیاد در دهه 40 سالگی متوجه خطوط عمیق‌تری در اطراف چشم، پیشانی، خط اخم و پلک‌های فوقانی خود می‌شوید. استفاده از کرم‌های ضد پیری و در پیش گرفتن روال مراقبت از پوست بعید است تأثیر زیادی روی چین و چروک در 40 سالگی داشته باشند. به همین دلیل است که بسیاری از خانم‌ها و آقایان در این مرحله از زندگی خود سعی می‌کنند بوتاکس را امتحان کنند.
  4. دهه 50: در این مرحله از زندگی خطوط بین چشم بیشتر می‎‌شود زیرا تغییرات ناشی از یائسگی خانم‌ها پوستشان را خشک‌تر و مستعدتر برای ایجاد چین و چروک می‌کند. بوتاکس مخصوصاً در درمان خطوط اخم بین چشم‌ها در دهه 50 مؤثر است، اما سایر نواحی صورت ممکن است به کمک بیشتری نیاز داشته باشند. بوتاکس را می توان با سایر روش‌های درمانی مانند تزریق پرکننده‌های پوستی ترکیب کرد تا ظاهر چین و چروک‌های سرسخت را کاهش دهد.
  5. دهه 60: شما در این سن بشتر از اینکه بخواهید 30 سال جوان‌تر به نظر برسید، دوست دارید پوستی تازه و جوان داشته باشید و ظاهرتان را شاداب‌تر کنید.

تزریق بوتاکس صورت در کلینیک تخصصی پوست و مو رز

آیا می‌خواهید جوانی و حجم از دست رفته صورت خود را برگردانید و چین و چروک های موجود را به حداقل برسانید؟ هدیه ما به شما ظاهری زیبا و دل انگیز است! ما با داشتن چندین سال سابقه، این متد را با کمترین میزان عوارض و بیشترین ماندگاری همراه با استفاده از بهترین برندهای بوتاکس استاندارد و مورد تایید FDA به زیباجویان گرامی ارائه می‌دهیم. شما عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از هزینه تزریق بوتاکس برای جوانسازی صورت می‌توانید با مشاورین کلینیک فوق تخصصی پوست و مو رز به صورت کاملا رایگان از طریق شماره  02148679 در ارتباط باشید.

این کلینیک با همکاری دکتر روحانی متخصص در امور زیبایی و مراقبت از زیبایی، با هدف رساندن افراد به چهره ایده آل مورد نظر خود، فعالیت می‌کند و زیبایی را به شما هدیه خواهد داد. نتیجه تلاش‌های ما در مجموعه کلینیک زیبایی رز رضایتمندی مشتریان عزیزمان در سراسر ایران می‌باشد.

منابع:- jameschristiancosmetics

4/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تزریق بوتاکس به صورت مردان – فواید و هزینه
نوشتهٔ بعدی
تزریق بوتاکس به چانه و فک

1 دیدگاه. دیدگاه تازه ای بنویسید

  • من تجربه تزریق بوتاکس کلینیک سردرد تهران رز رو دارم عالیه هر چند مدت هم تمدید می کنم میگرنم خیلی بهتر شده ممنونم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید