دلایل افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس چیست؟

دلایل افتادگی پلک بعد از بوتاکس

تزریق بوتاکس یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که با هدف زیبایی و جوان‌سازی صورت استفاده می‌شود. تزریق بوتاکس روشی غیر تهاجمی بوده و کاندیدهای انجام آن می‌توانند بدون بروز عوارض جانبی خطرناک و آزاردهنده به نتیجه ایده‌آل خود برسند. اما اگر مراحل انجام تزریق توسط فرد غیر متخصص در این زمینه انجام شود و یا از مواد غیر استاندارد و معتبری برای این منظور استفاده شود می‌توان شاهد برخی نتایج ناخوش آیندی شد.

یکی از این موارد افتادگی پلک بعد از بوتاکس است. اگر شما نیز احساس می‌کنید برای زیبایی و جوان‌سازی صورت خود به تزریق بوتاکس نیاز دارید اما در مورد سنگینی پلک بعد از بوتاکس حرفایی شنیده‌اید در این مقاله همراه ما باشید.

اینفوگرافیک افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس

در این مقاله قصد دارین به پاسخ سوال آیا بوتاکس باعث افتادگی پلک میشود یا نه؟ پرداخته و اطلاعات لازم در این زمینه را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. همچنین می‌توانید با مشاوران ما در کلینیک پوست و مو رز تماس گرفته و از خدمات دکتر رضا روحانی مطلع شوید.

برای اطلاع از هزینه تزریق بوتاکس با مشاوین ما تماس حاصل فرمایید و از مشاوره رایگان ما بهره مند شوید.خط ویژه: 02148679

علت افتادگی پلک بعد از بوتاکس

برخی افراد از افتادگی پلک خود بعد از بوتاکس شکایت می‌کنند. علت این موضوع را می‌توان به دلایل مختلفی ربط داد. از جمله مهم‌ترین عواملی که سبب بروز این مشکل در افراد می‌شود عبارتند از:

  1. پخش شدن قسمتی از ماده بوتاکس در ماهیچه‌های بالا برنده پلک و در نتیجه بروز افتادگی در آن به دلیل ایجاد حالت فلجی در عضله‌های پلک
  2. تزریق بوتاکس توسط فرد غیر متخصص در این زمینه که سبب می‌شود تزریق از نواحی نادرستی انجام شده و افتادگی پلک رخ دهد.
  3. خطا در عمق نفوذ سوزن برای تزریق می‌تواند عضله‌های بیشتری را درگیر کرده و در نتیجه شخص شاهد افتادگی پلک گردد.
  4. عدم استفاده از مواد بوتاکس معتبر و استاندارد
  5. عدم توجه به توصیه‌ها و مراقبت‌های بعد از تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس در نواحی دور پلک

آیا تزریق بوتاکس در نواحی دور پلک امکان پذیر است؟

یکی از کاربرد‌های مهم بوتاکس در صورت، از بین بردن افتادگی‌ها و شل شدن پوست اطراف چشم و پلک، دایره‌ها و خطوط تیره زیر چشم است. در واقع به دلیل اهمیت چشم و ابرو در زیبایی صورت و گیرایی آن، شاهد این هستیم که تعداد افراد زیادی برای انجام تزریق بوتاکس در این ناحیه و کاهش اینگونه موارد به کلینک‌های زیبایی مراجعه می‌کنند.

مورد دیگر برای تزریق بوتاکس در اطراف پلک و چشم، از بین بردن خطوط اخم بین دو ابرو و خطوط پیشانی است که در تزریق بوتاکس این موارد نیز بسیار شایع بوده و افرادی زیادی به این دلایل مراجعه می‌کنند. تزریق بوتاکس می‌تواند برای درمان کیسه یا دایره‌های تیره زیر چشم و اطراف پلک مؤثر باشد.

تزریق بوتاکس برای لیفت ابروها

آیا بعد از بوتاکس پلک ها دچار افتادگی می شوند؟

با وجود تمام مزایا و نتیجه‌بخش بودن سریع تزریق بوتاکس، این تکنیک زیبایی بدون مشکلات احتمالی و عوارض جانبی آن نیست. یک عارضه جانبی نادر و ناگوار، پلک افتاده است. افتادگی پلک ناشی از بوتاکس باعث می‌شود صورت نامتقارن به نظر برسد. پتوز که نام دیگر افتادگی پلک است می‌تواند نگران‌کننده باشد اما خوشبختانه این وضعیت دائمی نیست و با گذشت زمان از بین می‌رود. علاوه بر این، با پیروی از دستورالعمل‌های تزریق بوتاکس و رعایت توصیه‌های بعد از تزریق بوتاکس، می‌توان خطر این مشکل را به حداقل رساند. با این حال حتی اگر این دستورالعمل‌ها رعایت شود، ممکن است پتوز پلک در برخی از افراد باز هم رخ بدهد.

چه عواملی باعث افتادگی پلک‌ها بعد از بوتاکس می ‌شود؟

سم بوتولینوم موجود در تزریق بوتاکس جادوی خود را با ایجاد فلج عضلانی عمدی در صورت انجام می‌دهد. این فلج عمدی مانع از انقباض عضلات دور چشم، خط لبخند و چین و چروک پیشانی می‌شود. متأسفانه در موارد نادر بوتاکس مورد استفاده به عضله‌ای بالاتر از چشم به نام levator palpebrae منتقل می‌شود و باعث افتادگی پلک در تزریق بوتاکس می‌گردد.

جلوگیری از افتادگی پلک بعد از بوتاکس

اولین و بهترین توصیه در مورد تزریق بوتاکس این است که همیشه به یک متخصص پوست یا جراح پلاستیک که دارای تجربه در این زمینه است و عضلات صورت را به خوبی می‌شناسد، مراجعه کنید. در واقع مهارت پزشک یک هنر برای تزریق بوتاکس به شمار می‌رود. پزشکان باتجربه درک بسیار خوبی از عضلات صورت دارند و تصمیمات درستی را در راستای مواردی که آموزش دیده‌اند می‌گیرند.

با انتخاب صحیح مکان‌ها و اعماق خاص آن‌ها می‌توانند پتانسیل مهاجرت سم بوتولینوم را که باعث افتادگی پلک می‌شود، تا حد زیادی کاهش دهند. در واقع هنگامی که پتوز بعد از تزریق بوتاکس رخ می‌دهد، اغلب به این دلیل است که نوروتوکسین در عضله پیشانی خیلی کم تزریق شده است که باعث می‌شود پیشانی به سمت پایین شل شود و بدین ترتیب پلک فوقانی را پایین بیاورید.

علاوه بر این، قبل از تزریق بوتاکس از پزشک خود بخواهید که تأیید کند بوتولینوم مورد استفاده از برند معتبر بوتاکس است.

همچنین به خاطر داشته باشید که حتی اگر تزریق‌ها با محلول‌های مارک انجام شود، باید در مکان‌های صحیح و در عمق مناسب تزریق انجام شود که این مسئله مستقیماً به مهارت پزشک بستگی دارد.

بعد از انجام تزریق بوتاکس نیز از ماساژ دادن محل تزریق جداً خودداری کنید و همه توصیه و نکات مراقبتی را نیز در طول دوره نقاهت رعایت نمایید تا به عوارضی چون افتادگی پلک پس از تزریق بوتاکس که البته نادر است و دائمی نیست، دچار نشوید.

درمان افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس

بهترین روش برای جلوگیری از مشکلاتی مانند افتادگی پلک‌ ها بعد از تزریق بوتاکس، انتخاب متخصص حرفه‌ای است. اگر بعد از بوتاکس با پلک افتادگی مواجه شدید، ممکن است مجبور باشید حدود 6 ماه صبر کنید تا بوتاکس از بین برود و پلک‌ها به حالت عادی بازگردند. یا ممکن است برای اصلاح مشکل به پزشک مراجعه کنید. خوشبختانه افتادگی پلک بعد از تزریق بوتاکس یک وضعیت دائمی نیست و قابل درمان است. اگر افتادگی پلک مخفی بعد از تزریق بوتاکس برای شما اتفاق افتاده است مواردی وجود دارد که می‌توانید انجام دهید:

  1. نکته اول اینکه تکرار می‌شود پتوز پلک ناشی از تزریق بوتاکس یک مشکل نادر و موقتی است. با پزشک خود در مورد گرفتن آپراکلونیدین به عنوان یک درمان صحبت کنید. قطره ایوپیدین اثرات پتوز را کاهش می‌دهد.
  2. برخی پزشکان، تزریق بوتاکس اضافی را نیز برای تحریک عضلات مختلف برای رفع افتادگی توصیه می‌کنند. در این صورت چند واحد به پیشانی اضافه شود که ممکن است سنگینی ابرو را کاهش دهد و چند واحد در زیر ابرو اضافه می‌شود که ممکن است چشم را کمی وسیع‌تر باز کند تا پتوز کاهش یابد.

به طور کلی بهترین کار، پیشگیری است. با انتخاب مرکز معتبر و بهترین دکتر تزریق بوتاکس دارای مهارت در زمینه تزریق بوتاکس به راحتی می‌توانید نتایج شگفت‌انگیزی را بدون هیچ عارضه خاصی به دست بیاروید. نکته پایانی اینکه اینگونه عارضه‌ها و موارد دیگری چون کبودی و ورم بعد از تزریق بوتاکس، از عوارض موقت و گذرای تزریق بوتاکس به شمار می‌روند که به راحتی و با یک انتخاب درست قابل پیشگیری و درمان هستند.

علت سنگینی چشم بعد از بوتاکس

سنگینی چشم پس از بوتاکس یک نگرانی رایج در بین افرادی است که تحت درمان بوتاکس قرار گرفته اند. در حالی که بوتاکس، یک روش زیبایی که شامل تزریق شکل خالص شده سم بوتولینوم به ماهیچه های خاص است، به طور کلی بی خطر و موثر است، برخی از افراد ممکن است احساس سنگینی چشم یا افتادگی را پس از عمل تجربه کنند.

سنگینی چشم پس از بوتاکس، همچنین به عنوان پتوز ناشی از بوتاکس شناخته می شود، یک عارضه جانبی بالقوه است که می تواند به دلیل عواملی مانند تزریق نادرست، دوز، تنوع فردی یا تجربه پزشک رخ دهد.

در حالی که این وضعیت معمولاً موقتی است، بسیار مهم است که با پزشک خود برای راهنمایی و پشتیبانی ارتباط برقرار کنید.

بوتاکس بعد از بلفاروپلاستی

بوتاکس، یک درمان زیبایی محبوب، اغلب به عنوان یک گزینه برای افرادی که تحت عمل جراحی بلفاروپلاستی قرار گرفته اند، در نظر گرفته می شود، یک روش جراحی با هدف جوانسازی ظاهر پلک ها.

بلفاروپلاستی که معمولا به عنوان جراحی پلک شناخته می شود، یک روش جراحی است که افتادگی پلک، پوست اضافی و رسوبات چربی اطراف چشم را برطرف می کند. می‌تواند با برداشتن یا تغییر موقعیت بافت‌های اطراف چشم، ظاهری جوان‌تر و با طراوت به ارمغان بیاورد.

توجه به این نکته ضروری است که زمان انجام بوتاکس پس از بلفاروپلاستی ضروری است. در بیشتر موارد، توصیه می شود تا بهبودی محل جراحی و رفع تورم یا کبودی صبر کنید. این معمولاً چند هفته تا چند ماه طول می کشد و جراح شما می تواند راهنمایی هایی را در مورد زمان مناسب برای تزریق بوتاکس ارائه دهد.

آیا بعد از بوتاکس پوست شل می شود؟

یکی از سؤالات پرکاربرد در بین کسانی که می‌خواهند از طریق تزریق بوتاکس چین و چروک‌های صورت خود را از بین ببرند این است که اگر اثر بوتاکس از بین برود، آیا این بار پوست صورت افتاده و مسن‌تر به نظر می‌رسد؟

در واقع متقاضیان نگران شل شدن پوست بعد از تزریق بوتاکس هستند. باید این نکته را متذکر شویم که با از بین رفتن اثر بوتاکس قرار نیست پوست شما بدتر از قبل چروک شود و یا چهره شما ظاهری مسن‌تر داشته باشد چون بوتاکس از طریق فلج کردن عضلات، از حرکت عضلات ناحیه هدف و در نتیجه تغییر در پوست صورت جلوگیری می‌کند. بنابراین هیچ خطری برای شل شدن و افتادن پوست وجود ندارد و پوست شما به حالت قبل باز می‌گردد.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
تفاوت تزریق ژل و بوتاکس چیست؟ کدام بهتر است؟
نوشتهٔ بعدی
بوتاکس پیشانی؛ رفع چین و چروک (اثربخشی، ایمنی و هزینه)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید