اهمیت استفاده از کلاه مخصوص بعد از کاشت مو

استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

اکثر مردم زمانی که دچار کم حجمی مو یا طاسی می شوند کاشت مو را انجام می دهند؛ اما قبل از انجام کاشت درباره عوارض جانبی پیوند مو تحقیقی نمی کنند. سپس بعد از انجام کاشت مو که با تورم و کبودی در ناحیه ای که پیوند مو انجام شده همراه است، از انجام پیوند مو پشیمان می شوند و به دنبال راهی برای پوشاندن تورم و کبودی حاصل از پیوند مو می گردند.

پس بهتر است قبل از انجام کاشت موی طبیعی عوارض جانبی و خطراتی که ممکن است بعد از انجام پیوند مو با آن ها مواجه شوید را بدانید. به همین دلیل در پایین برخی از شایع ترین عوارض و خطرات برای شما ذکر شده است.

اینفوگرافیک استفاده از کلاه بعد از کاشت مو

  1. احتمال احساس درد در ناحیه ای که پیوند مو و همچنین در ناحیه ای که فولیکول های مو از آن ناحیه استخراج شده، در حین پیوند مو و بعد از انجام  پیوند مو وجود دارد.
  2. خونریزی
  3. فولیکولیت
  4. عفونت
  5. تورم
  6. خارش

البته در صورتی که پزشک مناسبی را برای انجام کاشت مو انتخاب کرده باشید و پزشک انتخابی شما با تجربه در پیوند مو و متخصص زیبایی باشد، احتمال مواجه شدن با بسیاری از عوارض کاشت مو و خطرات بسیار کاهش می یابد.

استفاده از کلاه بعد از پیوند مو مجاز است؟

برای اطلاع از هزینه کاشت مو در کلینیک پوست و موی رز با مشاورین ما در بخش زیبایی تماس حاصل فرمایید.

خط ویژه: 02148679

آیا بعد از کاشت موی طبیعی به کلاه مخصوص نیاز می باشد؟

چند روز بعد از کاشت مو میتوان کلاه گذاشت؟ یکی از سوالات رایج اکثر بیماران این است که چه مدت پس از کاشت مو می‌توانند از کلاه استفاده کنند؟ برای رسیدن به جواب این سوال “ آیا بعد از کاشت موی طبیعی به کلاه نیاز می‌باشد” ابتدا لازم است درباره روش‌های انجام کاشت موی طبیعی آگاهی لازم را کسب کنید. در حالت کلی، کاشت مو به دو روش(FIT(FUE و روش FUT انجام می‌شود که آن‌ها را به عنوان متدهای مادر می‌شناسیم و هر کدام جداگانه، به زیر مجموعه‌های مشخصی تقسیم می‌شوند (روش‌هایی مانند SUT، میکروگرافت و…).

پس از پیوند مو، پوست سر ممکن است متورم شود و فرد زیباجو احتمالا در طی روزهای اول مقداری خونریزی و پوسته ریزی را تجربه خواهد کرد؛ بنابراین در این دوره بهتر است برای پوشاندن نواحی ایمپلنت مو، از کلاه یا دستمال سر استفاده نکنید. طبق آزمایش‌های انجام گرفته و نتایج حاصل از آن، جراحان توصیه می‌کنند که 7 الی 10 روز برای پوشاندن سرتان صبر کنید تا فولیکول‌های پیوند زده شده در طی پیوند موی طبیعی در جای خود ثابت شوند.

اهمیت استفاده از کلاهمحافظت از زخم‌ها در برابر باد، گرد و غبار، نور خورشید و آلاینده‌ها برای جلوگیری از عوارضی همانند عفونت، التهاب و پوسته پوسته شدن
ویژگی کلاهکلاه باید گشاد باشد تا فشاری به زخم وارد نشود.
کلاه نباید نخی باشد چون جریان الکتریسیته ایجاد کرده و موها را حرکت می‌دهد.
نحوه استفاده از کلاهکلاه را به آرامی و با دو دست بر روی سر گذاشته و یا از روی سر بردارید.
نظافت کلاهدرصورتی که رد خونابه بر روی کلاه دیده شد حتما کلاه را تمیز کنید چون کوچکترین آلودگی باعث عفونت زخم می‌شود.

آیا بعد از ایمپلنت موی طبیعی به کلاه نیاز می باشد؟

تاثیرات استفاده از کلاه مخصوص بعد از کاشت مو

معمولا ایجاد تورم و کبودی بعد از انجام پیوند مو امری عادی و موقتی است و جایی برای نگرانی ندارد، اما بعضی از زیباجویان بعد از انجام پیوند مو وقتی با تورم و کبودی مواجه می‌شوند احساس خجالت می‌کنند و تصمیم به پوشاندن سرشان با کلاه را می‌گیرند. اما همانطور که گفته شد، حداقل تا 10 روز بعد از انجام جراحی بهتر است از کلاه بعد از کاشت مو استفاده نشود. استفاده از این موارد می‌تواند باعث فشرده شدن، آسیب دیدگی یا جابجایی پیوندها شود. آسیب دیدن گرافت‌ها می‌تواند لکه‌های خالی (کچلی‌های سکه‌ای) روی پوست سر ایجاد کرده و کل روند ایمپلنت مو را به خطر بیندازد.

در عوض می‌توانید به جای استفاده از کلاه برای پوشاندن تورم، کبودی و دلمه‌های حاصل از انجام ایمپلنت، با انجام برخی نکات مراقبت بعد از کاشت مو، روند بهبودی تورم و کبودی را سریع‌تر نمایید. برخی از نکاتی که باعث تسریع بهبودی تورم و کبودی حاصل از کاشت موی طبیعی می شود را در ادامه برای شما جمع آوری نموده‌ایم.

مراقبت های بعد از کاشت مو

  1. می‌توانید ناحیه‌ای را که دچار تورم و کبودی شده است را با کمپرس سرد یا تکه ای یخ مالش دهید. البته باید بدانید که استفاده بیشتر از 20 دقیقه از یخ یا کمپرس سرد در هر بار، بر نتیجه پیوند مو تاثیر منفی می‌گذارد.
  2. از پزشک خود بخواهید که برای کاهش تورم شما داروهای مخصوصی را تجویز کند. بدون صلاحدید پزشکتان، از هیچ دارویی به صورت خودسرانه استفاده نکنید.
  3. محافظت در برابر آفتاب مستقیم و شدید به مدت حداقل 1 هفته
  4. محافظت در برابر باران و باد
  5. محافظت در برابر گرد و غبار و آلودگی
  6. موهای خود را فقط با شامپوهای ملایم و مورد تایید پزشکتان بشویید.
  7. قسمتی که تحت پیوند مو قرار گرفته است را لمس نکنید و مالش ندهید.
  8. موهای پیوند زده را شانه نزنید و از فشار وارد کردن به آن خودداری کنید.
  9. از انجام فعالیت‌های شدید و ورزش‌های شدید به مدت 2 هفته پرهیز کنید.
  10. نکات بهداشتی را رعایت کنید و از رفتن به مکان‌های آلوده خودداری نمایید تا بعد از انجام پیوند مو دچار عفونت در ناحیه پیوند مو نشوید.
  11. به مدت یک هفته از مصرف آسپرین، ایبوپروفن و داروهای رقیق کننده خون پرهیز کنید.

هنگام استفاده از کلاه یا سایر موارد چه اقدامات احتیاطی باید در نظر گرفته شود؟

  1. شما باید اطمینان حاصل کنید که هنگام پوشیدن و برداشتن کلاه یا دستمال سر، اجازه ندهید که آن‌ها روی پیوندهای کاشته شده فشار وارد کنند؛ بنابراین جانب احتیاط را رعایت کنید تا به پیوندهای کاشته شده آسیب نرسد.
  2. از کلاه و سرپیچ‌های ساخته شده از پارچه‌های نرم استفاده کنید.
  3. از گذاشتن پنبه بر روی نواحی پیوند شده خودداری کنید؛ زیرا ممکن است به پوست سر بچسبد.
  4. اگر بعد از 10 روز قصد استفاده از کلاه بعد از کاشت مو را دارید، از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. بهتر است برای جلوگیری از عفونت، کلاه خود را در صورت آلودگی به خاک یا خون، کاملاً بشویید.
  5. توصیه می‌شود که کلاه بعد از کاشت مو و سرپیچ‌ها را به مدت طولانی و بیش از 5 الی 6 ساعت در روز نپوشید.
  6. برای گرفتن نتایج بهینه از پیوند مو باید تمام دستورالعمل‌های متذکر شده توسط پزشک و مراقبت‌های ویژه را مو به مو انجام دهید.

آیا روش‌های دیگری برای پنهان نگه داشتن پوست سر پس از کاشت مو وجود دارد؟

جراح به شما پیشنهاد خواهد کرد که حداقل 10 روز برای شروع استفاده از بهترین نوع کلاه بعد از کاشت مو یا سایر لوازم پوشاننده سر صبر کنید. با این حال اگر زودتر از این زمان مجبور به پوشاندن سر خود شدید پزشک احتمالا توصیه می‌کند که از یک کلاه گشاد قابل تنظیم یا دستمال سر (روسری برای خانم‌ها) استفاده شود. پزشک می‌تواند در مورد استفاده مناسب و صحیح سرپوش، زیباجویان را راهنمایی کند. همچنین کار عاقلانه این است که لباس خود را به درستی انتخاب کنید، به عنوان مثال از پوشیدن لباس‌هایی که برای پوشیدن یا درآوردنشان باید آن‌ها را از بالای سر خود عبور دهید، خودداری کنید. در عوض توصیه می‌شود برای مدتی محدود از لباس‌هایی با زیپ یا دکمه‌دار یا یقه گشاد استفاده نمایید.

مدت زمان استفاده از کلاه بعد از پیوند مو

تا چه زمانی باید از کلاه پس از کاشت مو استفاده نمود؟

هدف از کلاه پشمی بعد از کاشت مو تنها پوشاندن زخم‌ها نیست بلکه می‌توان با استفاده از آن از تابش مستقیم نور خورشید، باد، آلودگی‌ها و موارد مشابه که نتیجه پیوند مو را تحت تاثیر قرار می‌دهند، جلوگیری نمود. با این حال استفاده از کلاه یا دیگر سرپوش‌ها الزامی نیست و در صورت تمایل می‌توان اصلا از آن‌ها استفاده نکرد. با این حال اگر قصد پوشیدن کلاه پس از 10 روز گذشت از پیوند مو را دارید باید بدانید که بعد از یک هفته یا ده روز به طور قطع می‌توانید استفاده کنید. به این ترتیب بعد از این دوران، شما می‌توانید 1 ماه یا حتی 1 سال به طور دائم از کلاه در خارج از خانه استفاده نمایید تا زمانی که نتایج حاصل از پیوند مو به صورت دائمی ظاهر شود.

فقط باید به این نکته توجه داشت که به هیچ عنوان فشار زیاد را روی پوست سر اعمال نکنید و بیشتر از 6 ساعت کلاه را روی سرتان نگذارید؛ زیرا باعث عرق کردن (خطر عرق سوز شدن)، عفونت و آسیب به فولیکول‌های پیوند شده می‌گردد. علاوه بر آن موها بافت‌های زنده‌ای هستند که به اکسیژن نیاز دارند.

منبع: njfue

2/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
علائم دلمه های بعد از کاشت مو + راهکارهای موثر رفع آن
نوشتهٔ بعدی
تغذیه مناسب بعد از کاشت مو طبیعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید