لیپوماتیک چه خطراتی برای افراد زیباجو به همراه دارد؟

آیا عمل لیپوماتیک خطرناک است

لیپوماتیک به عنوان روشی مطمئن با ماندگاری بالا توانسته مورد توجه بسیاری از پزشکان و بیماران قرار بگیرد. اما اینکه آیا لیپوماتیک برای سلامتی خطری دارد ؟ سوالی است که قبل از اقدام به این عمل زیبایی ذهن افراد را درگیر می‌کند. این روش با هدف از بین بردن چربی‌های اضافی که در نواحی مختلفی از بدن مثل شکم و پهلو‌ها انباشته شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد. لیپوماتیک عمل زیبایی است که به صورت نیمه تهاجمی در کلینیک‌های زیبایی توسط پزشک متخصص انجام می‌شود. به همین دلیل خطرات و عوارض جانبی ناشی از آن باعث نگرانی اغلب کاندیدهای این عمل زیبایی می‌گردد.

اگر شما نیز دوست دارید با خطرات پیکر تراشی آشنا شده و به پاسخ سوال خود در مورد آیا لیپوماتیک خطرناک است یا نه برسید در این مقاله همراه ما باشید. کلینیک پوست و مو رز با استفاده از به روزترین تجهیزات شما را در انجام عمل لیپوماتیک با حداقل عارضه جانبی همراهی خواهند کرد.

آیا لیپوماتیک برای سلامتی مضر می باشد؟

آشنایی کلی با لیپوماتیک

قبل از پرداختن به مشکلات و خطرات لیپوماتیک بهتر است نگاهی اجمالی به نحوه انجام این عمل زیبایی داشته باشیم. مراحل انجام لیپوماتیک به شرح زیر است:

  • مرحله اول: آماده‌سازی فرد متقاضی

مثل هر عمل دیگری، عمل لیپوماتیک نیز با آماده‌سازی فرد همراه خواهد بود. به این صورت که نواحی مورد نظر استریل شده و بی‌حسی موضعی یا بیهوشی در لیپوماتیک، اعمال خواهد شد.

  • مرحله دوم: ایجاد برش

در ناحیه هدف، چند سوراخ ریز ایجاد می‌شود تا راهی برای ورود لوله کانولا به بافت چربی فراهم شود.

  • مرحله سوم: تجزیه چربی‌ها

لوله کانولای دستگاه لیپوماتیک وارد بافت می‌شود. این وسیله با ایجاد ویبره، بافت‌های چربی و سلول‌های زائد چربی را تکه تکه می‌کند تا چربی‌ها آماده خارج شدن از بدن شوند.

  • مرحله چهارم: استخراج چربی‌ها

مهم‌ترین مرحله لیپوماتیک، استخراج چربی‌ها از بدن است. در این مرحله چربی‌های تجزیه شده، توسط دستگاه مکش از بدن خارج می‌شوند.

  • مرحله پنجم: اعمال بخیه

در این مرحله سوراخ‌هایی که در بافت چربی ایجاد شده بودند، پانسمان خواهند شد.

آشنایی کلی با لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک خطرناک است؟

اینکه آیا لیپوماتیک برای افراد خطری را به دنبال دارد یا نه موضوعی است که کاندید‌های انجام آن قبل از اقدام به کاری باید مورد بررسی قرار دهند. عمل زیبایی لیپوماتیک با تمام مزیت‌هایی که با خود به دنبال دارد می‌تواند خطرات و عوارض جانبی را نیز به همراه داشته باشد. البته برخی از این عوارض جانبی کاملاً طبیعی بوده و خیلی زود با رعایت برخی مراقبت‌ها قبل و بعد از انجام جراحی لاغری، بهبود پیدا می‌کنند. اما برخی از این عوارض خطرناک بوده و می‌تواند سبب مشکلات و آسیب‌های بسیار جدی در افراد شوند. اصلی‌ترین دلایلی که خطر لیپوماتیک برای افراد را افزایش می‌دهد، انتخاب یک پزشک غیر متخصص، کلینیک نامعتبر و همچنین عدم توجه به نکات مراقبتی لازم بعد از عمل خواهد بود.

عوارض لیپوماتیک

عوارض جانبی لیپوماتیک

آشنایی با عوارض لیپوماتیک و راهکار‌هایی که برای جلوگیری و همچنین کاهش آن‌ها انجام می‌گیرد، برای داشتن یک عمل موفقیت‌آمیز اهمیت بالایی دارد. به همین دلیل در زیر به چند مورد از رایج‌ترین عوارض احتمالی این عمل زیبایی اشاره کرده‌ایم:

  • زمان‌بر بودن عمل لیپوماتیک و احتمال خسته شدن جراح

پزشکی که عمل زیبایی لیپوماتیک را انجام می‌دهد بی‌شک نیاز به زمان و دقت بالایی دارد چرا که عمل زیبایی پیکرتراشی بسیار حساس و دارای درصد خطای بالایی خواهد بود و این میزان از خطا تا حد زیادی با انتخاب یک پزشک متخصص، کنترل و مدیریت خواهد شد. همین مسأله باعث شده است تا بعضی این موضوع را به عنوان معایب عمل زیبایی لیپوماتیک در نظر بگیرند. در صورتی که باید گفت پزشک حاذق، عمل زیبایی لیپوماتیک را در یک جلسه اما همراه با استراحت انجام می‌دهد و اگر زمان بیشتری نیاز داشته باشد آن را به چند جلسه تقسیم می‌کند. در واقع همه این مسائل به پزشکی که شما انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

  • تجمع چربی و خون و خطر آمبولی در لیپوماتیک

یکی از عوارض جانبی که ممکن است کاندید‌های لیپوماتیک را تهدید کند، احتمال تجمع چربی و خون و خطر آمبولی بعد از لیپوماتیک است. برای جلوگیری از این عارضه باید در انتخاب کلینیک و پزشک متخصص نهایت دقت را به خرج داده و نکات مراقبتی بعد از عمل، بادقت بسیار بالایی رعایت شوند.

  • لیپوماتیک و شکست چربی‌ها و صدمه به بدن

اگر پزشک تخصص کافی را در تجزیه چربی‌ها حین عمل لیپوماتیک نداشته باشد و یا از دستگاه‌های پیشرفته‌ای برای این منظور استفاده نکند احتمال صدمه به برخی از بافت‌های بدن وجود دارد.

  • تجمع آب و خون در قسمت مورد جراحی

ممکن است در هنگام جراحی آب و خون ترشح شده به قسمت‌های مختلف بدن نفوذ پیدا کند و منافذ را تحت سیطره خود قرار دهد. در این شرایط پزشک باید توانایی این عارضه شرایط را داشته و با دقت و مهارت بالایی مشکل را برطرف سازد.

  • خطر خونریزی و درد در عمل زیبایی پیکرتراشی

احتمال اینکه برخی از افراد حین انجام عمل لیپوماتیک و یا حین دوره نقاهت دچار خونریزی و درد شوند، وجود دارد. به همین دلیل توصیه می‌شود که از مصرف دارو‌های رقیق‌کننده خون اجتناب کرده و تمامی نکات مراقبتی قبل و بعد از عمل جدی گرفته شوند.

  • احتمال عفونت در زخم‌ها

از آنجایی که لیپوماتیک عملی نیمه تهاجمی است، افراد می‌توانند دچار عفونت در زخم‌ها شوند. برای جلوگیری از عفونت، مصرف آنتی‌بیوتیک‌های تجویز شده توسط پزشک اجباری بوده و بهداشت زخم‌ها باید با دقت بالایی دنبال شود.

پس از مطالعه عوارض جانبی، می‌توان به سؤال آیا عمل لیپوماتیک خطرناک است، پاسخ منفی داد. البته این پاسخ در صورتی صحیح خواهد بود که در انتخاب پزشک متخصص و کلینیکی مجهز با محیطی استاندارد، دقت بالایی داشته باشید. تحت این شرایط، حداقل عوارض جانبی بعد از عمل لیپوماتیک را شاهد بوده و دوره نقاهت کوتاه مدت و سبکی را سپری خواهید کرد.

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک یک عمل زیبایی امن است؟

بله، اکنون که با تمامی جوانب و مشکلات لیپوماتیک آشنا شدید می‌توان گفت که این عمل زیبایی در صورت رعایت تمامی نکات ایمنی، عملی امن و بی‌خطر خواهد بود. پس با عمل پیکرتراشی، هیچ خطری افراد را درگیر نخواهد کرد. این عمل زیبایی امتحان خود را پس داده و درصد بالایی از افراد در دنیا بدون عواقب و پیامد خطرناکی آن را انجام داده‌اند.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ پیشین
بهترین جراح برای لیفت ران در تهران
نوشتهٔ بعدی
احتمال بروز خطر فیبروز بعد از لیپوماتیک چقدر است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید