لیپوماتیک

آیا لیپوماتیک با درد همراه است ؟

عمل زیبایی لیپوماتیک به دلیل مزایای قابل توجه و نتایج فوق‌العاده‌ای که به دنبال دارد توانسته در چند سال اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. چرا که با کمک این روش می‌توان به صورت سرپایی و با حداقل عارضه جانبی به هیکلی زیبا و ایده‌آل رسید. اما سوالی که در این میان ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند این است که ایا لیپوماتیک شکم درد دارد و یا شدت درد لیپوماتیک چقدر است ؟ از آنجایی که لیپوماتیک نوعی عمل غیر تهاجمی به حساب می‌آید میزان درد عمل لیپوماتیک و مشکلات جانبی ناشی از آن در مقایسه با سایر روش‌های مشابه بسیار ناچیز خواهد بود. علاوه بر آن پزشک در حین انجام این کار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

این کار سبب می‌شود تا بیمار مشکل خاصی در طول جلسه درمانی نداشته باشد و بعد از انجام آن نیز توانایی انجام کارهای روزانه سبک را داشته باشد. برای اطلاع از جزئیات کار و رسیدن به پاسخ سوال آیا لیپوماتیک درد دارد یا نه؟ شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. کلینیک پوست و مو رز به دلیل مجهز بودن به تجهیزات پزشکی به روز دنیا و حضور پزشک متخصص کشوری دکتر روحانی عزیز شما را در تمامی مراحل عملیات زیبایی همراهی خواهند کرد.

دریافت کد تخفیف لیپوماتیک در کلینیک رز + مشاوره رایگان

آیا درد لیپوماتیک قابل تحمل است؟

عمل زیبایی لیپوماتیک یک روش نیمه تهاجمی است، این عبارت به این معنی است که در عمل زیبایی پیکرتراشی پزشک علیرغم اینکه برش ها و بخیه های عمیقی ایجاد نخواهد کرد اما برای خارج کردن سلول های چربی برش های زیر پوستی ریزی را ایجاد خواهند کرد که این موضوع می تواند باعث بخیه های بسیار کوچکی پس از پایان عمل زیبایی لیپوماتیک باشد.

البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش علم در رابطه با عمل زیبایی لیپوماتیک امروزه شاهد این موضوع هستیم که به واسطه استفاده از روش های جدیدی برای سست کردن پیوند بین سلول های چربی دیگر تورم و کبودی زیادی مشاهده نخواهد شد. کبودی ها و تورم ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک بسیار خفیف بوده و در مقایسه با روش های سنتی اصلا قابل قیاس نخواهد بود و در نتیجه بیمار درد زیادی متحمل نخواهد شد. برخی پزشکان بر این باورند که میزان سلول های چربی استخراج شده از بدن بیمار تاثیر بسیاری در میزان درد و تورم و کبودی های پس از عمل زیبایی لیپوماتیک دارد.

همواره درد و ناراحتی عمل زیبایی لیپوماتیک و تمامی عمل های دیگر یک راه حل کلی دارد، این راه حل استفاده از داروهای مسکن می باشد، پس از تکمیل فرآیند عمل زیبایی پیکرتراشی با توجه به حساسیت و عمل زیبایی انجام شده پیشنهاد می شود تا از مصرف سرخود داروهای مسکن خودداری نمایید. معمولا پزشکان و متخصصان زیبایی برای کنترل درد و ناراحتی های ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک داروها و دستورالعمل های خاصی را ارائه خواهند داد که در نتیجه بیماران می توانند با رعایت این نکات و همچنین مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک به راحتی دوران درد را پشت سر بگذارند.

آیا درد لیپوماتیک قابل تحمل است؟

مطالب بیشتر: جراحی لاغری شکم و پهلو

کنترل و مدیریت درد پس از لیپوماتیک

با توجه به نظر پزشکان و تحقیقات انجام شده در زمینه درد و کنترل درد ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک همگی بر این باور هستند که درد و تورم در دو تا چهار روز ابتدایی پس از عمل زیبایی پیکرتراشی در اوج خود خواهد بود زیرا بدن به دنبال فرصتی خواهد بود تا بتواند با شرایط جدید سازگاری پیدا کند. در چنین شرایطی پزشکان در درجه اول مصرف داروهای مسکن مجاز که توسط خودشان تجویز شده است را پیشنهاد می کنند زیرا مصرف این داروها که دقیقا طبق نظر پزشک شما تهیه شده است باعث خواهد شد تا هیچگونه عوارضی برای شما رخ نداده و همچنین درد و ناراحتی به حداقل میزان خود برسند.

سعی کنید از دستورالعمل های ذکر شده توسط پزشک خود به منظور کنترل درد پس از عمل زیبایی لیپوماتیک استفاده نمایید، همچنین دقت داشته باشید که نکات زیر نیز می تواند کمک شایانی در بهبود درد و تورم های ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک داشته باشد.

1- خودداری از مصرف داروهای ممنوعه پس از عمل زیبایی لیپوماتیک مانند آسپرین و مکمل های گیاهی
2- عدم استفاده از پانسمان های فشرده و محکم
3- عدم وارد کردن فشار مستقیم بر روی ناحیه ای که عمل زیبایی پیکرتراشی انجام شده
4- از کمپرس های سرد یا گرم استفاده نکنید زیرا موجب سوختگی یا سرمازدگی خواهد شد
5- عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

مطالب بیشتر: بهترین کلینیک لیپوماتیک در تهران

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن است؟

یکی از عمده دلایلی که باعث خواهد شد یک بیمار در مورد عمل های زیبایی و نتایج آن دچار شک و تردید شوند امن بودن آن است، این موضوع در رابطه با عمل زیبایی لیپوماتیک نیز وجود دارد، در نتیجه اغلب بیماران و متقاضیانی که می خواهند نسبت به انجام عمل زیبایی پیکرتراشی اقدام نمایند در اولین وهله به دنبال پاسخ این سوال هستند که آیا عمل زیبایی لیپوماتیک یک روش امن است یا خیر!

معمولا برخی از افراد امن بودن یا نبودن یک عمل زیبایی را بر اساس عوارض و خطرات احتمالی که پس از آن رخ خواهد داد مشخص می کنند، در نتیجه اطلاع ار عوارض و خطرات ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک تا حد زیادی می تواند مفید واقع شود و وضعیت امن بودن یا نبودن عمل زیبایی پیکرتراشی را برای بیمار روشن خواهد کرد.

1- تورم، کبودی و درد خفیف در روز های ابتدایی از اولین علائم و عوارض عمل زیبایی لیپوماتیک است.
2- بی حسی موقتی در ناحیه ای که عمل زیبایی پیکرتراشی انجام شده
3- احساس سوزش و قرمزی پوست در ناحیه ی انجام عمل زیبایی لیپوماتیک
4- عفونت های جزئی و خفیف

علاوه بر موارد بالا که جزء شایع ترین عوارض جانبی عمل زیبایی لیپوماتیک هستند موارد دیگری نیز وجود دارد، اما حقیقت این است که تمامی این عوارض و خطرات احتمالی به راحتی قابل کنترل و پیشگیری هستند و تنها کافی است در انتخاب پزشک متخصصی که قرار است عمل زیبایی پیکرتراشی را انجام دهد دقت کنید.
انتخاب یک پزشک مجرب و متخصص در زمینه عمل زیبایی لیپوماتیک می تواند تا حد زیادی تمامی احتمالات را تغییر داده و عملی امن را برای شما به ارمغان آورد.