میزان درد حین جراحی لیپوماتیک و بعد از آن چقدر است؟

آیا لیپوماتیک شکم درد دارد؟

عمل زیبایی لیپوماتیک به دلیل مزایای قابل توجه و نتایج فوق‌العاده‌ای که به دنبال دارد توانسته در چند سال اخیر توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. چرا که با کمک این روش می‌توان به صورت سرپایی و با حداقل عارضه جانبی به هیکلی زیبا و ایده‌آل رسید. اما سوالی که در این میان ذهن بسیاری از افراد را به خود درگیر می‌کند این است که ایا لیپوماتیک شکم درد دارد و یا شدت درد لیپوماتیک چقدر است ؟ از آنجایی که لیپوماتیک نوعی عمل غیر تهاجمی به حساب می‌آید میزان درد عمل لیپوماتیک و مشکلات جانبی ناشی از آن در مقایسه با سایر روش‌های مشابه بسیار ناچیز خواهد بود. علاوه بر آن پزشک در حین انجام این کار از بی‌حسی موضعی استفاده می‌کند.

این کار سبب می‌شود تا بیمار مشکل خاصی در طول جلسه درمانی نداشته باشد و بعد از انجام آن نیز توانایی انجام کارهای روزانه سبک را داشته باشد. برای اطلاع از جزئیات کار و رسیدن به پاسخ سوال آیا لیپوماتیک درد دارد یا نه؟ شما را به خواندن مطالب این مقاله دعوت می‌کنیم. کلینیک پوست و مو رز به دلیل مجهز بودن به تجهیزات پزشکی به روز دنیا و حضور پزشک متخصص کشوری دکتر روحانی عزیز شما را در تمامی مراحل عملیات زیبایی همراهی خواهند کرد.

آیا لیپوماتیک با درد همراه است

آیا درد لیپوماتیک قابل تحمل است؟

عمل زیبایی لیپوماتیک یک روش نیمه تهاجمی است. این عبارت به این معنی است که در عمل زیبایی پیکرتراشی، پزشک علیرغم اینکه برش‌ها و بخیه‌های عمیقی ایجاد نخواهد کرد اما برای خارج کردن سلول‌های چربی، برش‌های زیر پوستی‌ ریزی را ایجاد می‌کند که این موضوع می‌تواند باعث بخیه‌های بسیار کوچکی پس از پایان عمل زیبایی لیپوماتیک باشد. البته با توجه به پیشرفت تکنولوژی و افزایش علم در رابطه با عمل زیبایی لیپوماتیک، امروزه شاهد این موضوع هستیم که به واسطه استفاده از روش‌های جدیدی برای سست کردن پیوند بین سلول‌های چربی، دیگر تورم و کبودی زیادی مشاهده نخواهد شد.

آیا درد لیپوماتیک قابل تحمل است؟

کبودی‌ها و تورم ناشی از عمل زیبایی پیکرتراشی بسیار خفیف بوده و در مقایسه با روش‌های سنتی، اصلاً قابل قیاس نخواهند بود. در نتیجه فرد درد زیادی متحمل نخواهد شد. برخی پزشکان بر این باور هستند که میزان سلول‌های چربی استخراج شده از بدن فرد، تأثیر بسیاری در میزان درد و تورم و کبودی‌های پس از عمل زیبایی لیپوماتیک دارد.

عوامل موثر بر شدت درد جراحی لاغری

عوامل موثر بر شدت درد لیپوماتیک

میزان درد در ین متقاضیان عمل پیکرتراشی متفاوت بوده و چند عامل بر این موضوع تاثیر می‌گذارد:

  1. سطح اندام هدف برای تخلیه چربی
  2. آستانه تحمل فرد
  3. مهارت متخصص در تخلیه چربی و در نتیجه میزان آسیب بافتی
  4. میزان توجه به نکات مراقبتی در دوره نقاهت
  5. آمادگی قبل از لیپوماتیک

کنترل و مدیریت درد پس از لیپوماتیک

با توجه به نظر پزشکان و تحقیقات انجام شده در زمینه درد و کنترل درد ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک، همگی بر این باور هستند که درد و تورم در دو تا چهار روز ابتدایی پس از عمل زیبایی پیکرتراشی در اوج خود خواهد بود زیرا بدن به دنبال فرصتی است که بتواند با شرایط جدید سازگاری پیدا کند. در چنین شرایطی پزشکان در درجه اول مصرف دارو‌های مسکن مجاز که تجویز کرده‌اند را پیشنهاد می‌کنند زیرا مصرف این دارو‌ها که دقیقاً طبق نظر پزشک شما تهیه شده است، باعث خواهد شد تا هیچگونه عوارضی برای شما رخ نداده و همچنین درد و ناراحتی به حداقل میزان خود برسند.

سعی کنید از دستورالعمل‌های ذکر شده توسط پزشک خود به منظور کنترل درد پس از عمل زیبایی لیپوماتیک استفاده نمایید. همچنین دقت داشته باشید که نکات زیر نیز می‌تواند کمک شایانی در بهبود درد و تورم‌های ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک داشته باشند:

  1. خودداری از مصرف دارو‌های ممنوعه پس از جراحی لاغری مانند آسپرین و مکمل‌های گیاهی
  2. عدم استفاده از پانسمان‌های فشرده و محکم
  3. عدم وارد کردن فشار مستقیم بر روی ناحیه‌ای که عمل زیبایی پیکرتراشی انجام شده
  4. عدم استعمال دخانیات و مشروبات الکلی

آیا عمل زیبایی لیپوماتیک امن است؟

یکی از عمده دلایلی که باعث خواهد شد افراد درمورد عمل‌های زیبایی و نتایج آن دچار شک و تردید شوند، ایمن بودن آن‌ها است. این موضوع در رابطه با عمل زیبایی لیپوماتیک نیز وجود دارد. در نتیجه اغلب افراد و متقاضیانی که می‌خواهند نسبت به انجام عمل زیبایی پیکرتراشی اقدام نمایند، در اولین وهله به دنبال پاسخ این سؤال هستند که آیا عمل زیبایی لیپوماتیک یک روش ایمن است یا خیر؟

معمولاً برخی از افراد امن بودن یا نبودن یک عمل زیبایی را براساس عوارض و خطرات احتمالی که پس از آن رخ خواهد داد مشخص می‌کنند. در نتیجه اطلاع از عوارض و خطرات ناشی از عمل زیبایی لیپوماتیک، می‌تواند تا حد زیادی مفید واقع شود و وضعیت امن بودن یا نبودن عمل زیبایی پیکرتراشی را برای فرد روشن خواهد کرد:

  1. تورم، کبودی و درد خفیف در روز‌های ابتدایی پس از عمل، از اولین علائم و عوارض عمل زیبایی لیپوماتیک هستند.
  2. بی‌حسی موقتی در ناحیه‌ای که عمل زیبایی پیکرتراشی انجام شده
  3. احساس سوزش و قرمزی پوست در ناحیه‌ انجام عمل
  4. عفونت‌های جزئی و خفیف

علاوه بر موارد بالا که جزء شایع‌ترین عوارض جانبی عمل زیبایی پیکرتراشی هستند موارد دیگری نیز وجود دارد اما حقیقت این است که تمامی این عوارض و خطرات احتمالی به راحتی قابل کنترل و پیشگیری هستند و تنها کافی است در انتخاب پزشک متخصصی که قرار است عمل زیبایی پیکرتراشی را انجام دهد دقت کنید.
انتخاب یک پزشک مجرب و متخصص در زمینه عمل زیبایی لیپوماتیک می‌تواند تا حد زیادی تمامی احتمالات را تغییر داده و عملی ایمن را برای شما به ارمغان آورد.

امتیاز شما به این مطلب
نوشتهٔ بعدی
بهترین زمان عمل لیپوماتیک چه زمانی می باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید