آیا عمل لیپوماتیک برگشت پذیر است؟

ایا لیپوماتیک بازگشت دارد؟

چاقی و داشتن چربی‌های اضافی در بدن از جمله مشکلاتی است که این روزها افراد بسیاری با آن درگیر هستند. چرا که سبک زندگی انسان‌ها و رژیم غذایی آن‌ها طوری شده که داشتن هیکلی ایده‌آل و لاغر را دشوار کرده است. خوشبختانه در کنار تمامی این سختی‌ها تکنیک‌های مدرن و پیشرفته بسیاری در حوزه زیبایی برای داشتن اندامی ایده‌آل روی کار آمده‌اند. یکی از موثرترین و بهترین این روش‌ها، لیپوماتیک است.

اگر شما نیز قصد انجام این عمل زیبایی را دارید اما از بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک می‌ترسید در این مقاله همراه ما باشید. چرا که این بار به بررسی و معرفی راه های پیشگیری از برگشت چاقی بعد از پیکرتراشی و دیگر نکات کلیدی لازم در این خصوص پرداخته‌ایم. کلینیک رز با داشتن پیشرفته‌ترین تجهیزات روز دنیا و همچنین حضور پزشک مطرح کشوری دکتر روحانی شما را در انجام تمامی مراحل انجام لیپوماتیک به بهترین نحو ممکن همراهی خواهد کرد.

آیا عمل لیپوماتیک قابل برگشت می باشد؟

آیا نتایج حاصل از عمل لیپوماتیک دائمی می باشد؟

لیپوماتیک یکی از عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود که از آن با هدف از بین بردن چربی‌های اضافی بدن و رسیدن به هیکلی زیبا و ایده‌آل کمک می‌گیرند. از آنجایی که بافت بدن با بالا رفتن سن همواره در حال تغییر است، پس هیچ عمل زیبایی وجود ندارد که نتایج آن برای همیشه بدون تغییر باقی بماند. طبق این گفته می‌توان استنباط کرد که نتایج حاصل از لیپوماتیک نیز دائمی نبوده و برای حفظ نتایج حاصل از آن نباید فعالیت‌های ورزشی و رعایت رژیم غذایی سالم را نادیده گرفت.

آیا نتایج حاصل از عمل لیپوماتیک دائمی است

بازگشت سلول های چربی بعد از لیپوماتیک

اصلی‌ترین کاری که حین عمل پیکرتراشی انجام می‌شود، خارج کردن چربی‌های اضافی و انباشته شده در بدن است. به همین دلیل بعد از گذراندن دوران نقاهت و بروز نتایج ایده‌آل بعد از آن، شخص شاهد از بین رفتن چربی‌های بدن خود خواهد بود. البته اگر شخص رژیم غذایی مناسبی را رعایت نکند و بعد از انجام عمل زیبایی لیپوماتیک ورزش را کنار بگذارد، به مرور زمان مجدد دچار تجمع چربی در اندام هدف می‌شود.

البته میزان چربی‌ها و افزایش وزن تا حد بسیار زیادی به متابولیسم بدن مربوط بوده و این دوره زمانی در هر شخصی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از برگشت چربی بعد از جراحی لاغری تمامی گفته‌های پزشک متخصص خود را جدی گرفته و سبک زندگی سالم‌تری را دنبال کنید.

بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک صددرصد است؟

قبل از پاسخ به این سوال بهتر است نگاهی به پروسه انجام لیپوماتیک داشته باشیم. در این عمل پزشک متخصص به کمک تجهیزات پیشرفته، چربی‌های اضافی که در نواحی مثل شکم، پهلو، باسن، بازوها و … انباشته شده است را از بدن خارج می‌کنند.

در نتیجه خارج شدن این چربی‌ها، کاهش سایز چشمگیری در اندام افراد مشاهده می‌شود. دو شرط لازم برای ماندگاری نتیجه این عمل و حفظ تناسب اندام، داشتن رژیم غذایی سالم و ورزش کردن است. در غیر این صورت باید خود را برای بازگشت چاقی بعد از عمل لیپوماتیک، آماده کنید.

آیا بعد از عمل پیکرتراشی چاق میشویم ؟

آیا بعد از لیپوماتیک چاق میشویم ؟

عمل لیپوماتیک صرفا برای خارج کردن چربی‌های اضافی بدن انجام می‌شود. یعنی این عمل هیچ تاثیری بر افزایش متابولیسم بدن ندارد. در نتیجه اگر نکات مراقبتی و توصیه‌های پزشک بعد از انجام جراحی لاغری جدی گرفته نشود، می‌توان شاهد چاق شدن دوباره بعد از این عمل زیبایی بود. بنابراین در پاسخ به سوال که آیا برگشت شکم بعد از لیپوماتیک واقعیت دارد ؟ می‌توان صراحتا پاسخ مثبت داد. البته این کار با سرعت بسیار پایینی انجام می‌شود و با داشتن سبک زندگی سالم نیازی به نگرانی از بازگشت مجدد نتایج قبل از عمل نیست.

آیا لیپوماتیک نیاز به انجام مجدد دارد؟

طبق نکاتی که در بالا گفته شد، سوالی در خصوص نیاز به انجام مجدد لیپوماتیک، ذهن کاندیدهای انجام این عمل زیبایی را به خود درگیر می‌کند. همانطور که گفته شد نتایج حاصل از عمل لیپوماتیک، ماندگاری بسیار بالایی دارد به طوری که بازگشت چاقی بعد از عمل لیپوماتیک در نواحی انجام شده با سرعت خیلی پایین‌تری رخ می‌دهد. اما اگر نکات مراقبتی و توصیه‌های پزشک بعد از این عمل زیبایی نادیده گرفته شود، افراد شاهد بازگشت شرایط ناخوشایند قبل از عمل خواهند بود. در این صورت ممکن است افراد مجددا به انجام عمل زیبایی لیپوماتیک نیاز پیدا کنند.

راه های پیشگیری از برگشت چاقی بعد از پیکرتراشی

همانطور که گفته شد برای اینکه پاسخ منفی به سوال آیا عمل پیکر تراشی بازگشت دارد؟ داده شود باید یکسری مراقبت‌ها و راهکارها را جدی بگیرید. در زیر به چند مورد از تاثیرگذارترین راه‌های پیشگیری از برگشت چاقی بعد از پیکرتراشی اشاره کرده‌ایم:

  1. ورزش کردن و داشتن فعالیت بدنی مثل پیاده‌روی‌های مداوم
  2. داشتن تغذیه سالم به معنای حذف غذاهای چرب و جایگزین کردن میوه‌ها و سبزیجات در رژیم غذایی
  3. اصلاح عادت‌های غذایی مثل خوردن صبحانه مفصل و کامل و حذف شام از برنامه غذایی
  4. عدم پرخوری در وعده‌های غذایی
  5. داشتن خواب کافی
  6. خودداری از زیاده‌روی در مصرف غذاهای فست‌فود و فرآوری شده
  7. هیدراته نگه داشتن بدن با آشامیدن آب کافی در طول روز

با رعایت این موارد و هر چیز دیگری که پزشک متخصص با صلاح‌دید خود توصیه می‌کند، نتایج مثبت حاصل از عمل لیپوماتیک را برای همیشه ماندگار خواهند کرد.

مراقبت های بعد از لیپوماتیک برای جلوگیری از تکرار عمل

پاسخ به سوال آیا لیپوماتیک قابل برگشت است یا نه، مثبت بوده و افراد برای جلوگیری از برگشت مجدد چربی‌ها و البته گذراندن سریع دوره نقاهت، باید یکسری مراقبت‌ها و نکات را جدی بگیرند. از جمله مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  1. داشتن یک رژیم غذایی سالم و خودداری از خوردن غذاهای ناسالم
  2. مصرف زیاد میوه‌جات و سبزیجات
  3. نوشیدن زیاد آب
  4. مصرف ویتامین‌های C و B12 در رژیم غذایی خود
  5. انجام ورزش و پیاده‌روی در طول روز
  6. افزایش وعده‌های غذایی و کاهش حجم غذا

نتیجه گیری درباره بازگشت چاقی بعد از لیپوماتیک

لیپوماتیک یک عمل جراحی زیبایی است که برای از بین بردن چربی اضافی از نواحی مختلف بدن استفاده می شود. سالهاست که این یک جراحی زیبایی محبوب و پرطرفدار بوده است. با این حال، اینکه آیا “بازگشت” به لیپوماتیک وجود دارد یا خیر بستگی به زمینه و ترجیحات فردی دارد. در حالی که روش‌های جایگزین غیرجراحی کاهش چربی موجود است، مانند درمان‌های فرکانس رادیویی، لیپوماتیک همچنان یک گزینه ارجح برای کسانی است که مایل به حذف قابل توجه چربی و نتایج سریع‌تر هستند.

5/5 - (1 امتیاز)
نوشتهٔ پیشین
لیپوماتیک در آقایان؛ تناسب اندام مردان با پیکرتراشی
نوشتهٔ بعدی
بهترین دکتر لیپوماتیک در ایران (1403)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

مطالب پربازدید